Golf V GTI CAI open cold air intake vermogenswinst/verlies?
Golf V GTI CAI open cold air intake vermogenswinst/verlies?
Dag forumgebruikers,
Een vraagje m.b.t. een CAI (cold air intake) aka een open lucht filter (met cone) voor een Golf 5 GTI TFSI 2006.
Ik heb wat research hierover gedaan en de reacties hierover zijn zeer verdeeld, mensen praten over vermogenswinst door de pure koude lucht, en de ander praat over vermogensverlies i.v.m. warme lucht van de motor die naar de cone gaat. Ik heb verscheidene forumposts afgestruind en ik blijf met een soort 50/50 gevoel zitten van zou ik het doen of niet. Graag vraag ik om de expertise van kenners op dit forum die mij misschien wat meer wegwijs kunnen maken hierover.
Met de vraag: Als hier ook een heatshield om de cone heen zit voorin de motor, of dit niet tot vermogensverlies lijd. Vermogenswinst gaat het me niet om, het gaat me om het geluid en de looks ervan, maar als dit vermogensverlies oplevert zie ik er natuurlijk van af.
Waar ik nu naar zit te kijken zijn een K&N Typhoon en een Ram Air open air intake, links:
https://www.knfilters.com/69-9503tfk-pe ... ake-system
https://www.ramair-filters.co.uk/shop/a ... -scirocco/
Iemand die dus hierover mij wat meer kan vertellen dat als het op de manier die aangegeven staat (met het hitteschild etc.) geinstalleerd word, dat dit dan goed komt en geen vermogensverlies oplevert?
Sander
Een vraagje m.b.t. een CAI (cold air intake) aka een open lucht filter (met cone) voor een Golf 5 GTI TFSI 2006.
Ik heb wat research hierover gedaan en de reacties hierover zijn zeer verdeeld, mensen praten over vermogenswinst door de pure koude lucht, en de ander praat over vermogensverlies i.v.m. warme lucht van de motor die naar de cone gaat. Ik heb verscheidene forumposts afgestruind en ik blijf met een soort 50/50 gevoel zitten van zou ik het doen of niet. Graag vraag ik om de expertise van kenners op dit forum die mij misschien wat meer wegwijs kunnen maken hierover.
Met de vraag: Als hier ook een heatshield om de cone heen zit voorin de motor, of dit niet tot vermogensverlies lijd. Vermogenswinst gaat het me niet om, het gaat me om het geluid en de looks ervan, maar als dit vermogensverlies oplevert zie ik er natuurlijk van af.
Waar ik nu naar zit te kijken zijn een K&N Typhoon en een Ram Air open air intake, links:
https://www.knfilters.com/69-9503tfk-pe ... ake-system
https://www.ramair-filters.co.uk/shop/a ... -scirocco/
Iemand die dus hierover mij wat meer kan vertellen dat als het op de manier die aangegeven staat (met het hitteschild etc.) geinstalleerd word, dat dit dan goed komt en geen vermogensverlies oplevert?
Sander
- John
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Golf V GTI CAI open cold air intake vermogenswinst/verlies?
Die luchtfilters zuigen idd de warme lucht van de motor aan wat dus vermogensverlies geeft.
Je kunt beter voor zoiets als dit gaan: http://goapr.jp/products/intake_carbonio_20tfsi.html
Dat zuigt altijd direct koude lucht aan wat dus weer vermogenswinst geeft.
Niet dat je veel zal merken kwa vermogenswinst maar je merkt wel dat de motor iets beter oppakt.
Je kunt beter voor zoiets als dit gaan: http://goapr.jp/products/intake_carbonio_20tfsi.html
Dat zuigt altijd direct koude lucht aan wat dus weer vermogenswinst geeft.
Niet dat je veel zal merken kwa vermogenswinst maar je merkt wel dat de motor iets beter oppakt.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Golf V GTI CAI open cold air intake vermogenswinst/verlies?
Het beste kan je een systeem nemen die ook het filter vervangt. Standaard zit deze in de motorbehuizing en die zorgt voor een vernauwing. Dus een systeem van bijvoorbeeld HFI: https://www.24tuned.nl/catalogsearch/re ... ake+golf+v
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: Golf V GTI CAI open cold air intake vermogenswinst/verlies?
Ik heb een Ramair systeem. Bevalt prima.
Niet doordat het aantal PK's ineens enorm is toegenomen maar vooral door het geluid.
Buiten dat blijftie prima op temperatuur. Niks geen te warm.
Niet doordat het aantal PK's ineens enorm is toegenomen maar vooral door het geluid.
Buiten dat blijftie prima op temperatuur. Niks geen te warm.
Re: Golf V GTI CAI open cold air intake vermogenswinst/verlies?
Jij kijkt naar je koelvloeistof meter en denkt dat het daar in zit. Uiteraard blijft je auto op temperatuur en word die niet te warm. Echter heeft het daar helemaal niets mee te maken.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Golf V GTI CAI open cold air intake vermogenswinst/verlies?
Bedankt voor de reacties in ieder geval, het duurde een paar dagen voordat er een antwoord op kwam en had ondertussen toch de gok genomen om een K&N Typhoon erop te zetten, so far so good, maar ik hou de reacties die ik hier las in acht, als ik wel vermogensverlies zou gaan merken, zou ik dit luchtfilter er gelijk afhalen en de stock variant er weer op zetten of misschien die carbonio uiteindelijk kiezen. Heb in ieder geval een hitteschild erbij besteld voor onder de buis (voor de downpipe hitte) en een heatshield om de cone zelf heen. Ik lees inderdaad van de ene persoon dat het verlies betekent, en van de ander dat het iets ''winst'' of geen verlies levert. Denk dat het em ook vooral in de installatie hiervan zit, gebruik van hitteschilden ofniet, het merk speelt ook een rol. Hoop dat het goed gaat
Dank voor ieders reactie in ieder geval
Mvg
Sander
Dank voor ieders reactie in ieder geval
Mvg
Sander
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten