Ik zit al een tijdje te denken of dit een goed upgrade is.
Een water gekoelde interkoeler..
Zou de inlaat lucht beter afkoelen dan de orgineele lucht interkoeler.
Plus zou je de buizen van turbo naar koeler en van koeler naar inlaat korter kunnen houden.
Dus beter gasresponse zou ik denken.
De lucht is koeler dus hogere drukvulling.. Is weer meer pk's
Hier de kit waar het omgaat..
http://www.frozenboost.com/product_info ... 1a48cb802c
Water gekoelde interkoeler
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Water gekoelde interkoeler
Ik heb er wel eens mee gewerkt in een ultima, 2 van deze koelers op een RS6 biturbo V8 motor, omdat er geen plaats was voor een intercooler.
Ik had er iets meer van verwacht, lucht temp liep toch wel op naar een graad of 50 (bleef daar wel stabiel op, dat dan wel).
Onze race auto is simpelweg voorzien van de grotere S3 intercooler, dat werkt eigenlijk prima.
Ik had er iets meer van verwacht, lucht temp liep toch wel op naar een graad of 50 (bleef daar wel stabiel op, dat dan wel).
Onze race auto is simpelweg voorzien van de grotere S3 intercooler, dat werkt eigenlijk prima.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten