Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Hallo allemaal,
In het verleden was ik hier actief als (ex)GTI rijder. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik i.v.m. gezinsuitbreiding+woon/werkverkeer (met pijn in mijn hart) afscheid moeten nemen van mijn Golf 6 GTI. Sindsdien rij ik in een Seat Leon FR ST diesel (DSG, 184 pk). Geen straf om in te rijden maar toch anders dan mijn GTI (kan ook maar niet wennen aan diesel). Mijn zoontje is inmiddels 3 en ik heb de extra ruimte van een ST eigenlijk niet nodig. Tevens wil ik van de diesel af.
Eigenlijk zou ik graag weer een Golf GTI willen rijden maar is eigenlijk geen optie voor mij om de volgende redenen:
- aanschafprijs
- maandelijkse kosten
Nou speel ik met het idee om een "zuinige" en zo "goedkoop" mogelijke Golf 7 1.4 TSI (DSG, eventueel met ACT) aan te schaffen en deze naar mijn smaak/wensen aan te passen.
WENSEN
Exterieur
- Golf 7(R) LED (facelift?) koplampen
- Golf 7 LED achterlichten met dynamische knipperlichten
- Golf 7R (pre facelift) voorbumper compleet
- Golf 7R grill
- Golf 7R of 7 GTI achterbumper
- Golf 7 TCR GTI of 7R diffuser
- Golf 7 (sport)uitlaat(systeem) passend bij eerdergenoemde achterbumpers en diffusers
- Golf 7R sideskirts + "carbon" sideskirt diffusers
- Auto laten spuiten met spuitbare wrapfolie (RMP Cardesign) in de Lapis blue of andere (custom Golf (R/GTI) kleur)
Interieur
- Golf 7 (R/GTI/R-line) multifunctioneel sportstuur met flippers
- Virtual cockpit
- VW Discover Pro MIB 2.5/3 Facelift 9.2” navigatiesysteem
- Dynaudio of Fender of ander "aftermarket" audio systeem.
- Eventueel Recaro Sportster CS schaalstoel of GTI Clubsport schaalstoel
Tuning
Eventueel tuning 140Pk naar hoger
Nogal een hele lijst maar ik vraag me af of dit allemaal überhaupt mogelijk is. Uiteraard gaat dit een klein"fortuin" kosten en wordt het veel sparen.
Dit gaat een (langdurig) project worden die in meerdere fases uitgevoerd moet gaan worden. E.e.a. is ook een beetje afhankelijk tegen welke prijs ik een geschikte Golf 7 1.4 TSI kan vinden en voor welke prijs ik mijn huidige Seat Leon FR ST kan verkopen. Om de kosten te drukken mogen het ook gebruikte/2e handse/afkomstig van de sloop onderdelen zijn mits geheel functioneel en zonder "zichtbare" schade.
Ik heb uiteraard gegoogled maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij wel helpen/adviseren hierin en hebben jullie goede/betrouwbare adresjes voor mij. Wellicht zijn er hier mensen die dergelijke dingen hebben laten doen.
Dat zou ik zeer waarderen.
Alvast bedankt!
In het verleden was ik hier actief als (ex)GTI rijder. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik i.v.m. gezinsuitbreiding+woon/werkverkeer (met pijn in mijn hart) afscheid moeten nemen van mijn Golf 6 GTI. Sindsdien rij ik in een Seat Leon FR ST diesel (DSG, 184 pk). Geen straf om in te rijden maar toch anders dan mijn GTI (kan ook maar niet wennen aan diesel). Mijn zoontje is inmiddels 3 en ik heb de extra ruimte van een ST eigenlijk niet nodig. Tevens wil ik van de diesel af.
Eigenlijk zou ik graag weer een Golf GTI willen rijden maar is eigenlijk geen optie voor mij om de volgende redenen:
- aanschafprijs
- maandelijkse kosten
Nou speel ik met het idee om een "zuinige" en zo "goedkoop" mogelijke Golf 7 1.4 TSI (DSG, eventueel met ACT) aan te schaffen en deze naar mijn smaak/wensen aan te passen.
WENSEN
Exterieur
- Golf 7(R) LED (facelift?) koplampen
- Golf 7 LED achterlichten met dynamische knipperlichten
- Golf 7R (pre facelift) voorbumper compleet
- Golf 7R grill
- Golf 7R of 7 GTI achterbumper
- Golf 7 TCR GTI of 7R diffuser
- Golf 7 (sport)uitlaat(systeem) passend bij eerdergenoemde achterbumpers en diffusers
- Golf 7R sideskirts + "carbon" sideskirt diffusers
- Auto laten spuiten met spuitbare wrapfolie (RMP Cardesign) in de Lapis blue of andere (custom Golf (R/GTI) kleur)
Interieur
- Golf 7 (R/GTI/R-line) multifunctioneel sportstuur met flippers
- Virtual cockpit
- VW Discover Pro MIB 2.5/3 Facelift 9.2” navigatiesysteem
- Dynaudio of Fender of ander "aftermarket" audio systeem.
- Eventueel Recaro Sportster CS schaalstoel of GTI Clubsport schaalstoel
Tuning
Eventueel tuning 140Pk naar hoger
Nogal een hele lijst maar ik vraag me af of dit allemaal überhaupt mogelijk is. Uiteraard gaat dit een klein"fortuin" kosten en wordt het veel sparen.
Dit gaat een (langdurig) project worden die in meerdere fases uitgevoerd moet gaan worden. E.e.a. is ook een beetje afhankelijk tegen welke prijs ik een geschikte Golf 7 1.4 TSI kan vinden en voor welke prijs ik mijn huidige Seat Leon FR ST kan verkopen. Om de kosten te drukken mogen het ook gebruikte/2e handse/afkomstig van de sloop onderdelen zijn mits geheel functioneel en zonder "zichtbare" schade.
Ik heb uiteraard gegoogled maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij wel helpen/adviseren hierin en hebben jullie goede/betrouwbare adresjes voor mij. Wellicht zijn er hier mensen die dergelijke dingen hebben laten doen.
Dat zou ik zeer waarderen.
Alvast bedankt!
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Ik denk dat je de beleving gaat missen.. en het zonde zal gaan van vinden van je centjes..je ruilt de auto in na 3 4 jaar.. en is het een gewone 1.4 tsi.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Golf GTI ED 35.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Bedankt voor je reactie. Natuurlijk zal ik de beleving missen. Het zal nooit een GTI zijn en het is niet mijn bedoeling om dit te pretenderen/na te bootsen. Echter zal een 1.4 TSI met 140/150 pk toch ook niet supersloom zijn en helemaal niet na eventuele tuning (neem ik aan?).
Buiten dat vind ik een Golf de ideale allround auto voor mij. Beleving zal idd anders zijn dan een GTI maar qua kosten/verstand zal een 1.4 tsi (eventueel met ACT) een betere keus zijn. Dit i.c.m. de gewenste aanpassingen (standaard Golf vind ik namelijk niets) lijkt mij een acceptabel compromis.
Verkoopwaarde zal idd nooit op GTI niveau zijn maar ik mag hopen wel hoger dan andere "standaard" 1.4 Golfjes? Anyway, mocht dit project realiseerbaar zijn hoop ik er een lange tijd van te mogen genieten.
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Het wordt een mooi ding indd. MAAR hoe ik het zie heb je 2 opties:GTI_MaRsS-72 schreef: ↑24 mei 2020, 22:16 Hallo allemaal,
In het verleden was ik hier actief als (ex)GTI rijder. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik i.v.m. gezinsuitbreiding+woon/werkverkeer (met pijn in mijn hart) afscheid moeten nemen van mijn Golf 6 GTI. Sindsdien rij ik in een Seat Leon FR ST diesel (DSG, 184 pk). Geen straf om in te rijden maar toch anders dan mijn GTI (kan ook maar niet wennen aan diesel). Mijn zoontje is inmiddels 3 en ik heb de extra ruimte van een ST eigenlijk niet nodig. Tevens wil ik van de diesel af.
Eigenlijk zou ik graag weer een Golf GTI willen rijden maar is eigenlijk geen optie voor mij om de volgende redenen:
- aanschafprijs
- maandelijkse kosten
Nou speel ik met het idee om een "zuinige" en zo "goedkoop" mogelijke Golf 7 1.4 TSI (DSG, eventueel met ACT) aan te schaffen en deze naar mijn smaak/wensen aan te passen.
WENSEN
Exterieur
- Golf 7(R) LED (facelift?) koplampen
- Golf 7 LED achterlichten met dynamische knipperlichten
- Golf 7R (pre facelift) voorbumper compleet
- Golf 7R grill
- Golf 7R of 7 GTI achterbumper
- Golf 7 TCR GTI of 7R diffuser
- Golf 7 (sport)uitlaat(systeem) passend bij eerdergenoemde achterbumpers en diffusers
- Golf 7R sideskirts + "carbon" sideskirt diffusers
- Auto laten spuiten met spuitbare wrapfolie (RMP Cardesign) in de Lapis blue of andere (custom Golf (R/GTI) kleur)
Interieur
- Golf 7 (R/GTI/R-line) multifunctioneel sportstuur met flippers
- Virtual cockpit
- VW Discover Pro MIB 2.5/3 Facelift 9.2” navigatiesysteem
- Dynaudio of Fender of ander "aftermarket" audio systeem.
- Eventueel Recaro Sportster CS schaalstoel of GTI Clubsport schaalstoel
Tuning
Eventueel tuning 140Pk naar hoger
Nogal een hele lijst maar ik vraag me af of dit allemaal überhaupt mogelijk is. Uiteraard gaat dit een klein"fortuin" kosten en wordt het veel sparen.
Dit gaat een (langdurig) project worden die in meerdere fases uitgevoerd moet gaan worden. E.e.a. is ook een beetje afhankelijk tegen welke prijs ik een geschikte Golf 7 1.4 TSI kan vinden en voor welke prijs ik mijn huidige Seat Leon FR ST kan verkopen. Om de kosten te drukken mogen het ook gebruikte/2e handse/afkomstig van de sloop onderdelen zijn mits geheel functioneel en zonder "zichtbare" schade.
Ik heb uiteraard gegoogled maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij wel helpen/adviseren hierin en hebben jullie goede/betrouwbare adresjes voor mij. Wellicht zijn er hier mensen die dergelijke dingen hebben laten doen.
Dat zou ik zeer waarderen.
Alvast bedankt!
1. Je verkoopt je seat zsm en koopt een 1.4 tsi en bouwt die stap voor stap op tot je full-option gti/r look-alike. Vraag is hierbij: hoe lang duurt dit proces en hoeveel bedragen de totale kosten? Zet dat op een lijstje dan weet je wat je kan verwachten.
2. Je verkoopt je seat niet nu en spaart zoveel mogelijk geld. Als je genoeg hebt gespaard, verkoop je je seat. Koop dan een hele goedkope KALE GTI/R. Die aanpassingen die je opnoemt kan je ook stap voor stap doen.
Zo is je 'aanschafprijs' issue niet zo van belang. Je gaat immers hoe dan ook veel betalen alleen heb je bij een echte gti/r gewoon de echte shit ipv een look a like.
Wat je op een rijtje moet zetten:
- kosten 1.4 + aanpassingen
- kosten kale gti/r + aanpassingen
- verschil in maandelijkse kosten (tussen 1.4tsi en gti/r).
Ik zou liever een jaar lang extra sparen voor een echte. Gewoon geduld hebben.
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Ik heb een Golf 7 1.4 TSi gehad, full options maar ik vond de motor echt helemaal niks, ik kwam van een Golf 5 GTI, ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar een GTI.
Als je bv voor R line gaat heb je wel het uiterlijk maar niet het vermogen (overigens die is een 1.0)
Voorbeeld:

Als je bv voor R line gaat heb je wel het uiterlijk maar niet het vermogen (overigens die is een 1.0)
Voorbeeld:

Laatst gewijzigd door Roman77 op 25 mei 2020, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Ok, dus een 1.4 TSI motor is dus niet aan te raden? Is het dan zo slecht en sloom, ook als je het gaat tunen?
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
De mijne was getuned naar ongeveer 178PK , ze wilde hem niet naar de 200 brengen zoals bij andere tuners mogelijk is vanwege het teveel opschroeven van de turbo druk.
Maar ik miste gewoon echt die 2.0 liter, het vermogen, het geluid, de souplesse.
Sloom viel op zich wel mee maar het was gewoon een gevoels kwestie, voordeel was wel hij reed wel lekker zuinig maar ga gewoon een keer rijden in een 1.4 TSI misschien vindt jij het wel perfect.
Na een rit van 922km vol gepakt met 3 kinderen op de achterbank.

Maar ik miste gewoon echt die 2.0 liter, het vermogen, het geluid, de souplesse.
Sloom viel op zich wel mee maar het was gewoon een gevoels kwestie, voordeel was wel hij reed wel lekker zuinig maar ga gewoon een keer rijden in een 1.4 TSI misschien vindt jij het wel perfect.
Na een rit van 922km vol gepakt met 3 kinderen op de achterbank.

-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Ik moet idd maar een keer rijden in een 1.4 tsi. Misschien vind ik het toch heel erg tegenvallen of niet....Roman77 schreef: ↑25 mei 2020, 14:32 De mijne was getuned naar ongeveer 178PK , ze wilde hem niet naar de 200 brengen zoals bij andere tuners mogelijk is vanwege het teveel opschroeven van de turbo druk.
Maar ik miste gewoon echt die 2.0 liter, het vermogen, het geluid, de souplesse.
Sloom viel op zich wel mee maar het was gewoon een gevoels kwestie, voordeel was wel hij reed wel lekker zuinig maar ga gewoon een keer rijden in een 1.4 TSI misschien vindt jij het wel perfect.
Na een rit van 922km vol gepakt met 3 kinderen op de achterbank.
![]()
Die rit van 922 km heb je toch niet op 1 tank volbracht?
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Ik rij (snelweg) 700-750km met een volle tank in een GTI. Sportstand is ander verhaal natuurlijkGTI_MaRsS-72 schreef: ↑25 mei 2020, 16:03Ik moet idd maar een keer rijden in een 1.4 tsi. Misschien vind ik het toch heel erg tegenvallen of niet....Roman77 schreef: ↑25 mei 2020, 14:32 De mijne was getuned naar ongeveer 178PK , ze wilde hem niet naar de 200 brengen zoals bij andere tuners mogelijk is vanwege het teveel opschroeven van de turbo druk.
Maar ik miste gewoon echt die 2.0 liter, het vermogen, het geluid, de souplesse.
Sloom viel op zich wel mee maar het was gewoon een gevoels kwestie, voordeel was wel hij reed wel lekker zuinig maar ga gewoon een keer rijden in een 1.4 TSI misschien vindt jij het wel perfect.
Na een rit van 922km vol gepakt met 3 kinderen op de achterbank.
![]()
Die rit van 922 km heb je toch niet op 1 tank volbracht?
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Ik ben vaak van mening dat elke auto evenveel zuipt binnen stad. Uitgezonderd van de 3.2/rs6/amg noem maar op.
Mijn GTI, 220PK, verbruikt binnenstad ong 1-8 tot 1-10. Afhankelijk van voet gebruik. Al mijn andere autos, zoals bijv een honda 1.4, verbruikte ook gemiddeld 1 op 10. Geen verschil dus. Ik denk niet dat een 1.4 (gechipt) veel zuiniger binnen stad zal zijn, dan een GTI. Ga je veel snelweg rijden, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik heb op volle tank 750km gehaald, alleen snelweg.
Succes met je zoektocht!
Mijn GTI, 220PK, verbruikt binnenstad ong 1-8 tot 1-10. Afhankelijk van voet gebruik. Al mijn andere autos, zoals bijv een honda 1.4, verbruikte ook gemiddeld 1 op 10. Geen verschil dus. Ik denk niet dat een 1.4 (gechipt) veel zuiniger binnen stad zal zijn, dan een GTI. Ga je veel snelweg rijden, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik heb op volle tank 750km gehaald, alleen snelweg.
Succes met je zoektocht!
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Ik rij veel snelweg. 4x p/w Zaandam-Utrecht en weer terug (+/- 100 km per dag)wikas schreef: ↑26 mei 2020, 11:15 Ik ben vaak van mening dat elke auto evenveel zuipt binnen stad. Uitgezonderd van de 3.2/rs6/amg noem maar op.
Mijn GTI, 220PK, verbruikt binnenstad ong 1-8 tot 1-10. Afhankelijk van voet gebruik. Al mijn andere autos, zoals bijv een honda 1.4, verbruikte ook gemiddeld 1 op 10. Geen verschil dus. Ik denk niet dat een 1.4 (gechipt) veel zuiniger binnen stad zal zijn, dan een GTI. Ga je veel snelweg rijden, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik heb op volle tank 750km gehaald, alleen snelweg.
Succes met je zoektocht!
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Als je zoveel geld gaat steken in een bodykit, is brandstofverbruik dan grootste issue? Gewoon lekker voor de 'real deal' gaan. Ben je volgens mij nog goedkoper uit ook.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Inderdaad, verkijk je niet op de kosten van zo'n ombouw. Als een Golf 7 GTI te duur is, ga dan voor een Golf 6 GTI.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Het gaat mij voornamelijk om de maandelijkse kosten. Stel dat ik 4 jaar in de auto blijf rijden, dan is een GTI volgens mij echt een dure jongen...
- spikehome
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
- Type auto: Golf7GTIPerformance
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Heb hiervoor een golf 7 1.2 gehad die was in de verzekering de helft van de GTI.
Verbruik van de GTI is 1 op 16 waar ik net de 1.2 wel eens 1 op 20 reed.
Wegenbelasting is maar een paar tientjes in de 3 maanden.
Zie mijn verbruiken ook overigens in mijn handtekening
Verbruik van de GTI is 1 op 16 waar ik net de 1.2 wel eens 1 op 20 reed.
Wegenbelasting is maar een paar tientjes in de 3 maanden.
Zie mijn verbruiken ook overigens in mijn handtekening
Golf GTI Performance bj2016

Volkswagen Up Move bj2016

Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015



Volkswagen Up Move bj2016


Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015


Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Van een gti ombouw krijg ik altijd zo’n “ik wil wel maar ik kan het niet gevoel”
. Als het je te duur wordt in kosten koop dan de normale Golf en accepteer dat het een normale Golf is. Niks mis mee verder, zijn mooie auto’s. Ik zou dan toch een stukje verder sparen en een gti kopen, maar ja dat is slechts mijn mening, altijd doen wat je zelf graag wilt.

New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Ik had een Passat B8 met 1.4 motor gechipt naar 180pk reed gemiddeld 1:17 (combi) en was best rap, vond hem in de 150pk ori versie ook goed. Nu heb ik een 2.0 liter diesel met ook 180pk en die rijd met gemak 1:20. Oh dit zijn zakelijke bakken.
Mijn GTI PP stage 1 doet 310pk met 1:10 gemiddeld. origineel deed die 1:11.
Mijn advies ook, als je veel km's gaat maken en je wilt niet de kosten, geen GTI, kies dan voor een dikke gewone Golf, maar ga er vooral geen GTI look a like van maken.
Mijn GTI PP stage 1 doet 310pk met 1:10 gemiddeld. origineel deed die 1:11.
Mijn advies ook, als je veel km's gaat maken en je wilt niet de kosten, geen GTI, kies dan voor een dikke gewone Golf, maar ga er vooral geen GTI look a like van maken.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Tja, ik haal dan weer met gemak 1:14 a 1:15 met stage 1.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Al deze reacties geven mij veel stof tot nadenken.....
Ik ben er niet op uit om "wannabe" GTI of R te zijn maar ik vind die looks gewoon mooi. Een "gewone" Golfje vind ik dan weer zo 'saai'.
Qua brandstofkosten van een GTI dan.....Als ik voornamelijk snelweg (A2 en A10) rij (4x 100 km per week) met een gemiddelde snelheid van 100 t/m 120 km/uur, wat zou ik dan ongeveer aan brandstofkosten kwijt zijn? Ik denk dat ik 2x per week moet tanken?
Ik ben er niet op uit om "wannabe" GTI of R te zijn maar ik vind die looks gewoon mooi. Een "gewone" Golfje vind ik dan weer zo 'saai'.
Qua brandstofkosten van een GTI dan.....Als ik voornamelijk snelweg (A2 en A10) rij (4x 100 km per week) met een gemiddelde snelheid van 100 t/m 120 km/uur, wat zou ik dan ongeveer aan brandstofkosten kwijt zijn? Ik denk dat ik 2x per week moet tanken?
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
1 keer in de 1.5 week.
Als je gewoon normaal optrekt en rijdt.
Je rijd dan heus wel 500 km of meer met een tank.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Als je gewoon normaal optrekt en rijdt.
Je rijd dan heus wel 500 km of meer met een tank.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Gebruik jij alle paarden dan wel? Ik heb een ralley crackle en dan is het zo leuk om te flipperen en vervolgens de DSG te laten knallen. Denk als ik braaf ga rijden dan kom ik ook wel zuiniger. Op winterpsort met mijn zoon hebben we stevig door gereden en kwam ik volgens mij 1:12, maar enkel snelweg en paar keer naar de 250 getrapt en voor de rest hele stukken 160.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Standaard GTI moet je 600km kunnen halen op een tank zeker als je braaf op snelweg rijdt.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
- Type auto: Golf 6 GTI
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Mijn huidige FR diesel haalt ongeveer 700 km op een tank (dan heb ik mijn reserve wel al aangetikt). Dan rij ik vrij normaal (wel af en toe even snel optrekken/beetje doortrekken) en 100 tot 120 km/uur op snelweg. Bijna altijd in Eco mode.
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
Meestal niet natuurlijk. Als ik gewoon naar mijn werk rij of zoiets, dan rij ik net zoals de rest. Ik geef eigenlijk alleen gas als ik voor de lol een rondje ga rijden.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Re: Advies: Golf 7 1.4 TSI conversie naar Golf 7R/GTI
700km? Hoeveel diesel kan er in? Ik kan 1340km met 65 liter in mijn 2.0 190pk diesel Passat B8.......GTI_MaRsS-72 schreef: ↑27 mei 2020, 13:20Mijn huidige FR diesel haalt ongeveer 700 km op een tank (dan heb ik mijn reserve wel al aangetikt). Dan rij ik vrij normaal (wel af en toe even snel optrekken/beetje doortrekken) en 100 tot 120 km/uur op snelweg. Bijna altijd in Eco mode.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten