Gr Frans
DSG schakelmomenten aanpassen
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
- Type auto: GTI 7 Performance
DSG schakelmomenten aanpassen
Afgelopen vrijdag mijn 7 GTI laten tunen naar 300 pk en ook DSG laten aanpassen. DSG is oa aangepast om bij betere toerentallen over te schakelen naar hogere versnelling. De standaard DSG bak schakelt namelijk veel te vroeg naar hogere versnelling. Na de tuning ben ik tevreden over het extra vermogen maar de "aangepaste" schakelmomenten valt mij heel erg tegen. Bij normaal gas zit DSG al bij 60km per uur in 5e versnelling....is mi bijna gelijk aan origineel. Heb uiteraard contact gehad met tuner. Afspraak is om paar weken te rijden en indien dan nog ontevreden dan kunnen ze t aanpassen. Mijn vraag aan jullie is heeft iemand ervaring met aanpassen van de DSG schakelmomenten en wat zijn jullie ervaringen hiermee ? Misschien verwacht ik er zelf te veel van...daarom hoop ik dat jullie mij wat feedback kunnen geven 

Gr Frans
Gr Frans
- spikehome
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
- Type auto: Golf7GTIPerformance
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Ik ben daar al 2 jaar over aan het twijfelen.
Vooral dat de 1 meer bruikbaar word omdat ik er regelmatig wat achter heb hangen.
Nu als de auto net rolt gaat ie al naar 2.
Dus altijd weer terug flipperen en manueel zetten.
Maar nog steeds niet aan gedurfd.
Vooral dat de 1 meer bruikbaar word omdat ik er regelmatig wat achter heb hangen.
Nu als de auto net rolt gaat ie al naar 2.
Dus altijd weer terug flipperen en manueel zetten.
Maar nog steeds niet aan gedurfd.
Golf GTI Performance bj2016

Volkswagen Up Move bj2016

Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015



Volkswagen Up Move bj2016


Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015


-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 10 jan 2018, 22:49
- Type auto: Golf 7 GTD
- Locatie: Noord Nederland
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Je kunt de ‘S’ laten aanpassen dat die vroeger schakelt in plaats van de ‘D’ later laten schakelen?
Je behoudt dan het dagelijkse ‘zuinige’ rijden en de S voor het betere sportieve rijden.
Je behoudt dan het dagelijkse ‘zuinige’ rijden en de S voor het betere sportieve rijden.
Golf 7 GTD
Polo 9n3 1.9 tdi
Peugeot 206 gti
Peugeot 106 gti
Polo 9n3 1.9 tdi
Peugeot 206 gti
Peugeot 106 gti
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Na het toevoegen van wat extra pepertjes (nu 300 pk), heb ik ook de schakelmomenten van de DSG laten aanpassen. De auto "leeft" nu tenminste. Deze aanpassing zorgt ervoor dat de schakelmomenten net even wat verder weg liggen, zonder dat een en ander wild wordt. Over het herprogrammeren is goed nagedacht: bij 80 km/h schakelt de bak naar 6 (blijft dus niet in de toeren hangen). Blijkbaar ben ik bij een goede (de goede) tuner geweest.
Snelle Friese GTI
- Bram-GTI-010
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 13 jul 2020, 19:08
- Type auto: Golf 2019 GTI perf
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Waar ben je geweest?Ton GTI schreef:Na het toevoegen van wat extra pepertjes (nu 300 pk), heb ik ook de schakelmomenten van de DSG laten aanpassen. De auto "leeft" nu tenminste. Deze aanpassing zorgt ervoor dat de schakelmomenten net even wat verder weg liggen, zonder dat een en ander wild wordt. Over het herprogrammeren is goed nagedacht: bij 80 km/h schakelt de bak naar 6 (blijft dus niet in de toeren hangen). Blijkbaar ben ik bij een goede (de goede) tuner geweest.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
- Type auto: GTI 7 Performance
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Ben zelf bij vag techniek geweest. Prima geholpen. Vermogen is top. Maar zoals beschreven zijn schakelmomenten nauwelijks gewijzigd tov standaard VW afstelling. Ben wel nieuwsgierig waar Ton is geweest
ik denk in het oosten van t land 


- PassatB8TDI
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Je zou denken dat het nauwelijks gewijzigd is t.o.v. standaard, maar dat is toch echt niet zo.. Ga maar eens met een GTI rijden waarvan het DSG sw nog standaard is en daarna weer in je eigen auto, dan merk je het per direct. Zelfs de manier waarop ie wegrijd vanuit stilstand is anders, tenminste.. zo heb ik het ervaren toen ik in een DQ250 met standaard sw en JD DSG sw had gereden.Reflexzilver schreef: ↑28 dec 2020, 11:08 Ben zelf bij vag techniek geweest. Prima geholpen. Vermogen is top. Maar zoals beschreven zijn schakelmomenten nauwelijks gewijzigd tov standaard VW afstelling. Ben wel nieuwsgierig waar Ton is geweestik denk in het oosten van t land
![]()
Bied VAGtechniek niet de service aan om de boel op een ander tijdstip alsnog kosteloos aan te passen? Dat doen ze in het oosten van het land wel.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
- Type auto: GTI 7 Performance
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Ja klopt heb ook al contact gehad. Wordt wel opgelost ga ik vanuit. Is alleen 180 km enkele reis voor mij...
Als de JD software een enorm verschil tov standaard geeft misschien overweging om daar DSG aan te laten passen. Maar heb toch ook het idee/aanname dat die software van JD en Vag techniek toch niet totaal anders zijn. Zal toch grotendeels overeenkomen met elkaar ga ik vanuit.
Als de JD software een enorm verschil tov standaard geeft misschien overweging om daar DSG aan te laten passen. Maar heb toch ook het idee/aanname dat die software van JD en Vag techniek toch niet totaal anders zijn. Zal toch grotendeels overeenkomen met elkaar ga ik vanuit.
- PassatB8TDI
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Beide partijen doen niks met auto's die elders een motortuning hebben gehad. Dat je daar in ieder geval van op de hoogte bent.Reflexzilver schreef: ↑28 dec 2020, 17:50 Ja klopt heb ook al contact gehad. Wordt wel opgelost ga ik vanuit. Is alleen 180 km enkele reis voor mij...
Als de JD software een enorm verschil tov standaard geeft misschien overweging om daar DSG aan te laten passen. Maar heb toch ook het idee/aanname dat die software van JD en Vag techniek toch niet totaal anders zijn. Zal toch grotendeels overeenkomen met elkaar ga ik vanuit.
DSG software heeft ook een beetje te maken met je eigen persoonlijke voorkeur. De ene wilt bijv. dat ie met 80 nog in de 5 blijft en de ander wilt dat ie dan in de 6 rijd, om maar even een voorbeeld te geven. Of dat ie pas van de tweede versnelling naar de derde versnelling gaat bij 3000 toeren ofzo.
Ik zou het in ieder geval in de gaten houden hoe je het allemaal wilt hebben, dit allemaal noteren en dan doorgeven wanneer je de volgende keer daar bent. Dan is het in ieder geval in 1 keer goed, anders blijf je bezig.
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Kleine nuance; natuurlijk doen tuners wel iets met software van een ander, ze overschrijven het en zetten hun eigen software op je ECU. Aanpassen doen ze niet. Ik denk dat je dit wel bedoelde, maar wilde het toch even aanvullen voordat anderen je verkeerd begrijpenPassatB8TDI schreef:Beide partijen doen niks met auto's die elders een motortuning hebben gehad. Dat je daar in ieder geval van op de hoogte bent.Reflexzilver schreef: ↑28 dec 2020, 17:50 Ja klopt heb ook al contact gehad. Wordt wel opgelost ga ik vanuit. Is alleen 180 km enkele reis voor mij...
Als de JD software een enorm verschil tov standaard geeft misschien overweging om daar DSG aan te laten passen. Maar heb toch ook het idee/aanname dat die software van JD en Vag techniek toch niet totaal anders zijn. Zal toch grotendeels overeenkomen met elkaar ga ik vanuit.
DSG software heeft ook een beetje te maken met je eigen persoonlijke voorkeur. De ene wilt bijv. dat ie met 80 nog in de 5 blijft en de ander wilt dat ie dan in de 6 rijd, om maar even een voorbeeld te geven. Of dat ie pas van de tweede versnelling naar de derde versnelling gaat bij 3000 toeren ofzo.
Ik zou het in ieder geval in de gaten houden hoe je het allemaal wilt hebben, dit allemaal noteren en dan doorgeven wanneer je de volgende keer daar bent. Dan is het in ieder geval in 1 keer goed, anders blijf je bezig.

New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- PassatB8TDI
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Hetgeen waar ik op doelde is als je bijv. bij tuner X bent geweest voor motortuning en vervolgens, in dit geval, naar VAGTechniek gaat voor DSG tuning.ChielED35 schreef: ↑29 dec 2020, 09:47 Kleine nuance; natuurlijk doen tuners wel iets met software van een ander, ze overschrijven het en zetten hun eigen software op je ECU. Aanpassen doen ze niet. Ik denk dat je dit wel bedoelde, maar wilde het toch even aanvullen voordat anderen je verkeerd begrijpen![]()
Heeft iemand van een ander forum gisteren nog geprobeerd, omdat zijn eigen tuner geen DSG tuning aanbied. Helaas hebben ze hem moeten teleurstellen.
Naar mijn weten werken ze op dezelfde manier bij JD.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
- Type auto: GTI 7 Performance
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Zo is ook mijn idee. Alles opschrijven wat mijn wensen zijn en dan nog 1 x laten aanpassen als ik in buurt ben.
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Lijkt mij niet. Kan me niet voorstellen dat ze dat niet doen. Is toch gewoon een verdien model. Alleen als je losse dsg tuning doet is het vaak iets duurder als dat je het tegelijk met de motor tuning doet.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Ik ken mensen die reden met dsg software van TVS en JD software voor de motor. Het gebeurt denk ik niet vaak, maar het kan.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- PassatB8TDI
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Het kan zeker, TVS doet dat idd onder andere, het zou vreemd zijn als ze het niet zouden doen aangezien ze wereldwijd hun DSG software aanbieden, maar goed.. de eerder benoemde 2 bedrijven doen het niet voor zover ik weet.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 10 nov 2017, 14:37
- Type auto: Audi S3 Sportback 8P
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
Ik ben er ook een. Heb een 750nm performance clutch met TVS stage ...? DSG tune met boost on launch met een JD motortune stage ...? met K&N luchtfilter en snelle stickerChielED35 schreef:Ik ken mensen die reden met dsg software van TVS en JD software voor de motor. Het gebeurt denk ik niet vaak, maar het kan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 10 nov 2017, 14:37
- Type auto: Audi S3 Sportback 8P
Re: DSG schakelmomenten aanpassen
O ja ik vergeet dit nog:hondema1980 schreef:Ik ben er ook een. Heb een 750nm performance clutch met TVS stage ...? DSG tune met boost on launch met een JD motortune stage ...? met K&N luchtfilter en snelle stickerChielED35 schreef:Ik ken mensen die reden met dsg software van TVS en JD software voor de motor. Het gebeurt denk ik niet vaak, maar het kan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- TTE480 hybrid turbo
- 175 bar RV
- GFB diverter Valve
- Wagner competition intercooler
- Scorpion 3 inch catless downpipe
- Autotech high pressure fuel pump
- RS3 low pressure fuel pump
- VIS motorsport Freewheelkit
- 750 NM performance clutchpack
- NW dubbel massa vliegwiel
- NM high flow catback
- HF series intake
- Oil catchcan
- R8 redtops
- HR springs
- JE pistons 9.25:1 oversize 83 mm
- Molnar H-Beam connection rods
- ARP Head stud kit
- ARP Main stud kit
- ACL Drijfstang lagers
- ACL Hoofd lagers
- MLS Koppakking
- Drilled 83 mm
- Engine Surfacing and Straightening
- Honed cylinder bore
- Painted matt black
- Cylinderhead Surfacing and Straightening
- Intake & Exhaust Ports cleaned & polished
- SUPERTECH Inconel Exhaust Valve’s
- SUPERTECH Valve Spring’s
- SUPERTECH Valve keepers
- APR Intake flap delete
- RS3 8V Upgrade injectors upgraded filters
- RS3 Headmod
- RS3 Loommod
- Snow Performance stage 2 for cooling
- Zimmermann geperforeerde remschijven
- Brembo blokken
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten