Handgeschakelde gti chippen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 dec 2020, 22:07
Handgeschakelde gti chippen
Beste,
Graag zou ik willen weten of het het waard is om mijn handgeschakelde golf 6 gti te laten chippen (stage 1). Is dit nog goed te berijden na het extra vermogen. Want als ik lekker gas geef heb ik nu op 19" wheelspin in de 1ste en 2de versnelling....
Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Graag zou ik willen weten of het het waard is om mijn handgeschakelde golf 6 gti te laten chippen (stage 1). Is dit nog goed te berijden na het extra vermogen. Want als ik lekker gas geef heb ik nu op 19" wheelspin in de 1ste en 2de versnelling....
Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Re: Handgeschakelde gti chippen
Ik weet niet wat voor banden jij heb, maar de meeste zullen zeggen dat het wel loont.chuckjanssen schreef: ↑14 jan 2021, 17:33 Beste,
Graag zou ik willen weten of het het waard is om mijn handgeschakelde golf 6 gti te laten chippen (stage 1). Is dit nog goed te berijden na het extra vermogen. Want als ik lekker gas geef heb ik nu op 19" wheelspin in de 1ste en 2de versnelling....
Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
uit mijn hoofd ga je voor stage 1 chip van 211PK > 260PK
Waar je wel moet naar kijken is je koppeling maar daar zullen andere leden meer verstand van hebben.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 dec 2020, 22:07
Re: Handgeschakelde gti chippen
Koppeling is vorig weekend vervangen inclusief dubbelmassa vliegwielFreaQ schreef:Ik weet niet wat voor banden jij heb, maar de meeste zullen zeggen dat het wel loont.chuckjanssen schreef: ↑14 jan 2021, 17:33 Beste,
Graag zou ik willen weten of het het waard is om mijn handgeschakelde golf 6 gti te laten chippen (stage 1). Is dit nog goed te berijden na het extra vermogen. Want als ik lekker gas geef heb ik nu op 19" wheelspin in de 1ste en 2de versnelling....
Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
uit mijn hoofd ga je voor stage 1 chip van 211PK > 260PK
Waar je wel moet naar kijken is je koppeling maar daar zullen andere leden meer verstand van hebben.
En heb vredestijn banden rondom 225/35/19
Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Handgeschakelde gti chippen
Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.
Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.
Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 dec 2020, 22:07
Re: Handgeschakelde gti chippen
Hahaha ja precies tot zover rijd mijn mk6 gti ook perfect en is reete snel zo met 211pk vindt het voorlopig wel prima zo en idd voor meer vermogen kopen we wel een v8 ofzo hahaha. iig bedankt voor de goeie toelichting!!John schreef:Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.
Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Re: Handgeschakelde gti chippen
Haha John laat het los.John schreef:Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.
Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
En die 4 ruggen rijker...dan had je ze wel ergens anders aan uitgegeven. Dacht ook dat ik na het stoppen met roken geld over zou houden, maar
je bent die euro’s toch wel kwijt
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Handgeschakelde gti chippen
Laat je niet te veel beïnvloeden door 1 slechte ervaring. Ik heb stage 1 op mijn Golf 7 GTI dus rond de 300 pk, en rij gewoon met de standaard koppeling, en 0,0 problemen, nu al zo'n 30000 km. Ik rij wel met respect voor het materiaal, dus zal nooit vanuit stilstand volgas wegtrekken, maar het vermogen wordt wel regelmatig goed gebruikt.chuckjanssen schreef: ↑15 jan 2021, 19:24Hahaha ja precies tot zover rijd mijn mk6 gti ook perfect en is reete snel zo met 211pk vindt het voorlopig wel prima zo en idd voor meer vermogen kopen we wel een v8 ofzo hahaha. iig bedankt voor de goeie toelichting!!John schreef:Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.
Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Handgeschakelde gti chippen
Dat je door de tuning 2 koppelingssetten hebt versleten wil ik best geloven, maar door de tuning een krukaskeerring en een 2m vliegwiel?John schreef: ↑15 jan 2021, 18:50 Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.
Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Was je trouwens wel bij 1 van de betere tuners geweest? Je hoeft geen namen te noemen.
Wat je eventueel ook kon ervaren zoals ik, zonder tuning, bij iets meer dan 100dkm is: nieuwe koppelingsset, nieuwe versnellingsbak (2 keer zelfs) en een HPFP. De rest zal ik even niet benoemen, straks durft niemand hier een VAG product meer te kopen.. Ondertussen is volgens mij alleen het blok nog niet vervangen, de rest is vervangen.
In mijn omgeving ben ik de enige met dit type motor die daar last van heeft gehad, de rest rijd probleemloos rond.
Mijn vorige 2.0TDI is na het afrollen van de band tot aan inruil bij 350dkm altijd stage 1 getuned geweest door ABT en vervolgens door JD. Altijd ook hard mee gereden, nadat ie goed warm was, nooit wat geks mee gehad.
Zo heb je de ene keer geluk en de andere keer pech.
Re: Handgeschakelde gti chippen
Dit dus. Je kan pech hebben of niet. Of je blijft er in hangen of niet. Ik zou altijd een stage 1 aanbevelen bij een goede tuner.scully schreef:Laat je niet te veel beïnvloeden door 1 slechte ervaring. Ik heb stage 1 op mijn Golf 7 GTI dus rond de 300 pk, en rij gewoon met de standaard koppeling, en 0,0 problemen, nu al zo'n 30000 km. Ik rij wel met respect voor het materiaal, dus zal nooit vanuit stilstand volgas wegtrekken, maar het vermogen wordt wel regelmatig goed gebruikt.
Serviced by EM Services.
Serviced by EMServices.
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Handgeschakelde gti chippen
Krukaskeering is misschien niet door tuning gebeurt maar denk meer door toeval dat het gelijk in die periode is gebeurt.PassatB8TDI schreef: ↑16 jan 2021, 13:25Dat je door de tuning 2 koppelingssetten hebt versleten wil ik best geloven, maar door de tuning een krukaskeerring en een 2m vliegwiel?John schreef: ↑15 jan 2021, 18:50 Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.
Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Was je trouwens wel bij 1 van de betere tuners geweest? Je hoeft geen namen te noemen.
Nadat de originele koppeling na 7000 chiptune-kilometers de geest gaf heb ik er een versterkte sachs koppeling met drukgroep in laten zetten.
Het koppelingspedaal ging zo zwaar dat er niet normaal mee te rijden was.
Bij het aangrijpen trilde de koppeling zeer hevig, zo hevig dat na 2 maanden het 2 massavliegwiel begon te rammelen, de nieuwe drukgroep begon een soort schurend/gierend geluid te maken.
Ik was er toen helemaal klaar mee dus alles terug origineel laten maken en de tuning er af laten halen.
Bij het wisselen van deze koppeling en alles kwamen we er dus achter dat die krukaskeering lek was.
Ik ben bij een van de betere tuners geweest ja en om niet met modder te gooien noem ik die naam niet.
Want zoals al is vermeld zijn er ook weer genoeg mensen die positieve ervaringen hebben.
En ik rij altijd alles netjes rustig warm voordat ik wat sportiever ga rijden.
Ik ben geen aftrapper.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Handgeschakelde gti chippen
Ik ken het verhaal van John wat enorm vervelend is. Nu is de Sachs koppeling niet persee de schuld van de tuning maar verkeerd advies van de leverancier lijkt mij. Het is algemeen bekend dat zo'n Sachs SRE koppeling zwaar is..
Om even antwoord te geven op de vraag van de TS; Ik rijd met een Mk6 GTI met inmiddels 285PK en 415Nm koppel, op de terugweg van JD begon mijn koppeling te slippen (waar ik al bang voor was, is toch een soort zwak ding bij de Mk6 GTI handgeschakeld). Bij JD bleek dat de auto al elders gechipt was en zo'n 250PK had. De auto had op dat moment 75.000km gelopen, wat niet enorm veel is. Hoe er met de koppeling om was gegaan weet ik niet, dus moest er een nieuwe in. Ik heb toen via Hans Sloot een koppeling besteld welke origineel aanvoelt (een tikkeltje zwaarder dan mijn originele koppeling wat ik juist positief ervaar omdat de originele eigenlijk iets te licht was en je dus minder gevoel heb). Die koppeling van Hans Sloot kan zo'n 550Nm aan dus heb je ruim over capaciteit als je de auto wilt laten tunen. Ik vind het een enorme verbetering en ik heb ook last van wielspin als ik volgas weg knal in z'n 1 of 2 maar dat is een kwestie van doseren als je het mij vraagt... Buiten de stage 1 tuning heb ik ook de "katmod" uitgevoerd wat het opspoelen net iets beter maakt en een klein beetje meer vermogen mogelijk maakt. Tot zover mijn kleine bijdrage
Om even antwoord te geven op de vraag van de TS; Ik rijd met een Mk6 GTI met inmiddels 285PK en 415Nm koppel, op de terugweg van JD begon mijn koppeling te slippen (waar ik al bang voor was, is toch een soort zwak ding bij de Mk6 GTI handgeschakeld). Bij JD bleek dat de auto al elders gechipt was en zo'n 250PK had. De auto had op dat moment 75.000km gelopen, wat niet enorm veel is. Hoe er met de koppeling om was gegaan weet ik niet, dus moest er een nieuwe in. Ik heb toen via Hans Sloot een koppeling besteld welke origineel aanvoelt (een tikkeltje zwaarder dan mijn originele koppeling wat ik juist positief ervaar omdat de originele eigenlijk iets te licht was en je dus minder gevoel heb). Die koppeling van Hans Sloot kan zo'n 550Nm aan dus heb je ruim over capaciteit als je de auto wilt laten tunen. Ik vind het een enorme verbetering en ik heb ook last van wielspin als ik volgas weg knal in z'n 1 of 2 maar dat is een kwestie van doseren als je het mij vraagt... Buiten de stage 1 tuning heb ik ook de "katmod" uitgevoerd wat het opspoelen net iets beter maakt en een klein beetje meer vermogen mogelijk maakt. Tot zover mijn kleine bijdrage
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten