Chek Engine Light door weghalen katalysator
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 jan 2021, 09:45
- Type auto: Golf MK5 GTI
Chek Engine Light door weghalen katalysator
Hey, Mijn naam is Bo Ik heb laatst mijn eerste GOLF 5 GTI gekocht.
Ik heb onlangs mijn katalysator weggehaald voor een wat zwaarder geluid. na 200 km of iets gaat mijn CEL (Chek-Engine-Light) Branden ik heb gelezen dat dit signaal komt van de lambdasonde, Omdat de katalysator mist heeft iemand hier meer ervaring mee en/of er manieren zijn om het lampje weg te krijgen?
Ik zie graag jullie reacties tegemoet !
Ik heb onlangs mijn katalysator weggehaald voor een wat zwaarder geluid. na 200 km of iets gaat mijn CEL (Chek-Engine-Light) Branden ik heb gelezen dat dit signaal komt van de lambdasonde, Omdat de katalysator mist heeft iemand hier meer ervaring mee en/of er manieren zijn om het lampje weg te krijgen?
Ik zie graag jullie reacties tegemoet !
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
Het branden van het motorstoringslampje komt inderdaad door het weghalen van de katalysator. Bij een tuner kan je de tweede lambdasonde laten uitschrijven.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
Bij mij is hij 1.5 maand geleden software matig weg geschreven, bij het chippen. Ik heb er helemaal geen kat meer onder zitten, maar die sensoren zitten er nog wel in voor apk. Net voor de apk zet ik me kat eronder, puur voor het zichtwerk, want hij doet niks meer. Maar hij moet verschil meten tussen die 2 sensoren, maar dat doet hij bij mij dus niet, vandaar dat hij weg geschreven moet worden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 jan 2021, 09:45
- Type auto: Golf MK5 GTI
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
Hey Bob, Bedankt voor je snelle reactieBob schreef: ↑28 jan 2021, 10:10 Bij mij is hij 1.5 maand geleden software matig weg geschreven, bij het chippen. Ik heb er helemaal geen kat meer onder zitten, maar die sensoren zitten er nog wel in voor apk. Net voor de apk zet ik me kat eronder, puur voor het zichtwerk, want hij doet niks meer. Maar hij moet verschil meten tussen die 2 sensoren, maar dat doet hij bij mij dus niet, vandaar dat hij weg geschreven moet worden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Het is dus idnerdaad zo dat als ik hem er net voor de keuring onder zet. Kan ik gewoon rond blijven rijden met dit lampje of moet hij persee weggeschreven worden. een maat van me rijdt er ook al een half jaar mee
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
Ja ik weet niet of het op lange termijn goed is. Omdat hij dingen anders meet.
Maar je kan hem ook laten chippen, dan heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Maar je kan hem ook laten chippen, dan heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
Kan hoeft niet. Weet ook niet van waar je bent maar in NL is het pas vanaf een bepaalde bouwjaar dat er een test word uitgevoerd. Voor dat bouwjaar hoeft er alleen zichtbaar een katalysator onder te zitten. Dan kan je er een lege onder hangen hoef je niets te wisselen met de apk.
Zoek ook even op het forum er is al heel veel over geschreven.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Zoek ook even op het forum er is al heel veel over geschreven.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 jan 2021, 09:45
- Type auto: Golf MK5 GTI
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
Stage 2 is alleen i.c.m. sport katalysator (of volledig verwijderd). Is de auto gechipt met een sport kat., of na verwijderen van de kat.? Omdat stage 2 alleen gedaan wordt na aanpassing van de kat (dat is het verschil tussen stage 1 en 2) wordt de CEL er normaliter altijd uitgeschreven.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 jan 2021, 09:45
- Type auto: Golf MK5 GTI
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
er zit een nieuwe inlaat in en de katalysator is er helemaal af hij is daarna gechipt, Ik heb de auto gekocht van een monteur en hij heeft de auto voorzien van zelf opmaat gemaakte software. Mijn gok is dus dat hij de CEL niet heeft weggeschreven mijn vraag was dus kan dit kwaad en moet ik het nog ergens laten uitschrijven of zal ik het zo laten?expor schreef: ↑29 jan 2021, 09:23 Stage 2 is alleen i.c.m. sport katalysator (of volledig verwijderd). Is de auto gechipt met een sport kat., of na verwijderen van de kat.? Omdat stage 2 alleen gedaan wordt na aanpassing van de kat (dat is het verschil tussen stage 1 en 2) wordt de CEL er normaliter altijd uitgeschreven.
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
Bo.Willemse schreef:Het kan in principe geen kwaad. Echter mochten er andere storingen optreden gerelateerd aan het motormanagement valt dit niet op. Persoonlijk heb ik hem daarom wel laten wegschrijvenexpor schreef: ↑29 jan 2021, 09:23
er zit een nieuwe inlaat in en de katalysator is er helemaal af hij is daarna gechipt, Ik heb de auto gekocht van een monteur en hij heeft de auto voorzien van zelf opmaat gemaakte software. Mijn gok is dus dat hij de CEL niet heeft weggeschreven mijn vraag was dus kan dit kwaad en moet ik het nog ergens laten uitschrijven of zal ik het zo laten?
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator
Of het kwaad kan weet ik niet zeker, maar je hebt sowieso ruimte voor verbetering van je software als de kat er nu uit is. De turbo kan vrijer ademen dus daar zit wel ruimte (dat is verschil stage 1 en stage 2).
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten