Deze was toen een week oud bij de dealer vandaan.
Gestart ben ik met eerst de auto goed af te spuiten en daarna in de Snowfoam te zetten.

Vervolgens alle randjes en geultjes met een zachte detailbrush geborsteld om alle los zittend vuil eruit te krijgen.
Bij auto's die wat ouder zijn heb je vaak dat er onder de ramen op de rubbers wat mos of dergelijke groeit. Hier was het vooral om al het transport vuil eruit te halen.
Volgende stap de GTI te wassen met 2-emmer methode en goede kwaliteit shampoo. Welke hierna grondig behandeld is met detailklei.
Geen foto van maar haalde er redelijk wat vastzittende vervuiling af. Wat hoogstwaarschijnlijk erop gekomen is tijdens het transport met de train vanuit Duitsland. GTI weer afgespoten en afgedroogd.
Daarna begonnen met 1-staps polijsten om de al lichte swirls te verwijderen en de lak gereed te zetten voor de coating.

De coating is Gyeon One welke er is aangebracht op de auto

Zeer makkelijke aan te brengen en super mooi resultaat. De beading en sheeting was echt top en de het wassen en drogen van de auto hierna was ook veel makkelijker. Vervolgens waren de velgen en remklauwen aan de beurt.

De wielen per stuk gedemonteerd om deze van binnen en buiten goed te reinigen en te ontvetten.

Op de velgen en en remklauwen is de coating Gyeon Rim aangebracht.
Deze coating maakt het schoonmaken van de wielen echt een makkie. Eigenlijk zijn deze al schoon na de snowfoam en het afspuiten ervan.

De standtijd van beide coatings zou ongeveer een jaar zijn. Bij elke wasbeurt wordt de auto als laatste nog ingespoten met een spuitbare coating.
Dit geeft elke keer een extra laagje aan de coating zodat deze langer goed intact blijft en daardoor was de coating zelf nog aanwezig na zeker 1,5 jaar.
Het eind resultaat was zeer geslaagd alleen was de zon vertrokken dus geen mooie beauty shots van kunnen maken.

Bij eventuele interesse kan ik al mijn gebruikt materieel hier vermelden.