'Nieuwe' Golf 8

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

'Nieuwe' Golf 8

Bericht door sitechris »

Inmiddels uitgebreid met de Golf 8 gereden. Qua rijden een buitengewoon kundige en solide allrounder. Weer wat stiller, weer wat comfortabeler. Ja, dit is echt een steengoede daily. Meer auto dan dit heb je niet nodig om van A naar B te komen.

Minpunten zijn de iets mindere materialen (stapje terug tov Golf 7) en dat je nu alles via scherm moet bedienen. Dat werkt vrij onlogisch. VW is niet meer 'weltmeister' gebruiksgemak en ook niet meer de koning qua materialen.

https://driveaholic.nl/rijtest-volkswag ... etsi-2020/
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door spikehome »

Leuk stukje weer.
Heb er nog niet in gereden maar wel gekeken bij de dealer.
Naast o.a. gasveer mis je ook de bekerhouder die je niet netjes dicht kan maken of links naast het stuur een opberg bakje.
Vreemde is dat de O4 al die zaken wek weer heeft inclusief gasveer (ook bekeken bij de dealer)

Ik wilde mijn GTI eerst inruilen op een golf8.
Maar ga nu naar een 7.5 kijken full options met een 1.5 blok .
We gaan van 2 naar 1 auto en gaat dus ook stads ritjes maken maar heb geen haast.

Foto's van de 8 naast de mijne gemaakt ook.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
ED32JJ
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 jan 2020, 00:50
Type auto: GOLF MK6 ED35

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door ED32JJ »

Die ronde kont van de 8 doet me zo teveel denken aan de Seat.. niet mijn ding... misschien wennen..

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Golf GTI ED 35.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door sitechris »

Wat vinden jullie trouwens van die grijze non-metaallak kleur? Ik zie dat op een GTI wel zitten imo.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door HansR »

Idd Chris, die kleur heeft wel wat.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
ED32JJ
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 jan 2020, 00:50
Type auto: GOLF MK6 ED35

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door ED32JJ »

Mooie glascoating erover


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Golf GTI ED 35.
JorisVdV
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2021, 16:27
Type auto: chevrolet cruze 2DLT

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door JorisVdV »

Ik vind dat de golf 8 wel een prachtige uitstraling heeft. Mijn collega had eentje gekocht, maar met DSG-transmissie. Enige wat mij niet bevalt, is het volledige digitale dashboard. Ik ben wat ouderwets, waardoor ik meer tijd nodig heb om alles te volgen. Wat vinden jullie van het harde plastic in het interieur?
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door StarSqream »

JorisVdV schreef: 15 jun 2021, 15:35 Ik vind dat de golf 8 wel een prachtige uitstraling heeft. Mijn collega had eentje gekocht, maar met DSG-transmissie. Enige wat mij niet bevalt, is het volledige digitale dashboard. Ik ben wat ouderwets, waardoor ik meer tijd nodig heb om alles te volgen. Wat vinden jullie van het harde plastic in het interieur?
Het hangt er echt vanaf. De meeste golf 8'jes die ik zie zien er wel dik uit (Duitse platen, GTI en R). Tussendoor kom je van die basismodellen tegen en die zien er echt niet uit.

Qua interieur vind ik de dsg 'pook' kinderachtig en de interieur in het algemeen ook een beetje te kinderachtig en goedkoop. Stuur is ook een downgrade. De ambient lighting is wel veel beter dan bij de mk7 en 7.5. De virtual cockpit van de mk7.5 vind ik persoonlijk geen enkel probleem en is duidelijk mooier dan die van de mk8.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door Vissa »

Uiterlijk was wennen maar vind het ondertussen prima. Het interieur kan ik echt niet aan wennen. Simplistisch, minder van kwaliteit, en dat alles touch is geworden is voor mij echt een gigantische afkeur. Wat heb ik daar een schurft aan!
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: 'Nieuwe' Golf 8

Bericht door sitechris »

Inmiddels ook de Golf GTE getest. Fijne cruiser, maar als sporter nog steeds net-niet. Plus dat de Octavia RS stiekem alles net zo goed of beter kan.

https://driveaholic.nl/rijtest-volkswag ... -gte-2021/
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten