Air intake mod golf 7R

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Air intake mod golf 7R

Bericht door JeroenGTIed35 »

Wie heeft er ervaring met de air intake mod op de golf7R?
Het open maken van de air intake bestuurderskant.

Ben het al regelmatig tegen gekomen. Maar de meningen zijn verdeeld. Over het wel en niet doen.

Wat ik graag zou willen weten is:

Kan de zeef (zou voor het tegenhouden van sneeuw zijn) zomaar weg gelaten worden?

Is er kans op regendoorslag in het lucht filter? (Origineel is vervangen door pipercross inleg)

Alle info is welkom!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Vissa »

Ik heb de zijde van de passagier afgeblind met een OEM blindplaatje en de bestuurderskant volledig open gemaakt. Het enige wat je niet tegen moet komen is water dusdanig diep dat je een vloedgolf naar binnen krijgt. Dat is de enige manier om direct water naar binnen te krijgen. Beetje sneeuw of regen zal geen problemen geven. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door JeroenGTIed35 »

Vissa schreef:Ik heb de zijde van de passagier afgeblind met een OEM blindplaatje en de bestuurderskant volledig open gemaakt. Het enige wat je niet tegen moet komen is water dusdanig diep dat je een vloedgolf naar binnen krijgt. Dat is de enige manier om direct water naar binnen te krijgen. Beetje sneeuw of regen zal geen problemen geven. :)
Thanks!

Dat afdekplaatje is van een gte toch?

Daar lees ik ook veel verschillende dingen over. Dat dit namelijk de koeling van het blok zou belemmeren.

Maar als je kijkt naar een R600 dan is de opening ook compleet dicht. Of de hf series airintake sluit die opening ook af.

Merk je daar iets van? Bv hogere olie temp.

Als ik goed begrijp heb je de zeef er ook uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Vissa »

Plaatje komt van een Audi af geloof ik, partnummer heb ik even niet bij de hand. Ik merk overigens helemaal niks van de mods, zoiets zou je eigenlijk voor en na op een bank moeten testen of het nut heeft. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Tino »

Heb zelf een aluminium plaatje op maat gemaakt en netjes dicht de bestuurders kant met dremmel open gefreesd.
Krijg de auto met veel moeite op de 100 graden dus motor temp maakt niet uit.
Raster onder filter ook verwijderd en K&N inleg.
Al dikke regen buien en veel sneeuw gehad in Oostenrijk geen water in filter.
Succes
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door StarSqream »

Heb de mod zelf ook gedaan en de andere kant gewoon open gelaten. Niets gemerkt van regen of sneeuw. Temperatuur was voor de mode bij mij altijd 120-130 graden (bij zeer sportief rijden). Nu max 110 graden. Of dit placebo is? Maybe. Het doet iig niets kwaad.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door PassatB8TDI »

JeroenGTIed35 schreef: 11 jan 2022, 21:10 Wat ik graag zou willen weten is:

Kan de zeef (zou voor het tegenhouden van sneeuw zijn) zomaar weg gelaten worden?
Ja, geen probleem.

Is er kans op regendoorslag in het lucht filter? (Origineel is vervangen door pipercross inleg)

Nope. Of je moet echt door een flinke plas water drinken zoals in die filmpjes uit de UK. Je krijgt er op die manier ook wel water in zonder de intake mod uit te voeren overigens.
Een beetje water kan geen kwaad. Er zit een gat in het luchtfilterhuis waar het water uit kan lopen.
De afdekplaat komt inderdaad van een GTE af. Het onderdeel nummer is 5Q0 129 849 KT. Het kost(te) zo'n 18 euro bij de VW dealer.
Nu heb ik een iets andere motor dan de meeste hier, maar ik merkte wel dat mijn olietemperatuur in de warmere maanden zo'n 5 a 7 graden warmer is op de snelweg met 120-130km/h dan wanneer het GTE afdekklepje er niet op zit.
Geen idee waarom VW de linkerkant open heeft gelaten. Er zit letterlijk niks erachter wat gekoeld dient te worden.
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door JeroenGTIed35 »

PassatB8TDI schreef:
JeroenGTIed35 schreef: 11 jan 2022, 21:10 Wat ik graag zou willen weten is:

Kan de zeef (zou voor het tegenhouden van sneeuw zijn) zomaar weg gelaten worden?
Ja, geen probleem.

Is er kans op regendoorslag in het lucht filter? (Origineel is vervangen door pipercross inleg)

Nope. Of je moet echt door een flinke plas water drinken zoals in die filmpjes uit de UK. Je krijgt er op die manier ook wel water in zonder de intake mod uit te voeren overigens.
Een beetje water kan geen kwaad. Er zit een gat in het luchtfilterhuis waar het water uit kan lopen.
De afdekplaat komt inderdaad van een GTE af. Het onderdeel nummer is 5Q0 129 849 KT. Het kost(te) zo'n 18 euro bij de VW dealer.
Nu heb ik een iets andere motor dan de meeste hier, maar ik merkte wel dat mijn olietemperatuur in de warmere maanden zo'n 5 a 7 graden warmer is op de snelweg met 120-130km/h dan wanneer het GTE afdekklepje er niet op zit.
Geen idee waarom VW de linkerkant open heeft gelaten. Er zit letterlijk niks erachter wat gekoeld dient te worden.
Thanks voor het nummer!

Wat ik begrepen heb uit meerdere reacties op de YouTube filmpjes over dit thema is dat de wind over het blok gaat en dan naar onder.

Maar goed zal niet veel kwaad doen.

Een r600 inlaat sluit ook alles af.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fer
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2016, 16:02
Type auto: Golf 7R 2015

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Fer »

Intake mod met een inlegfilter doet ongeveer 2pk & 4nm meer. (Op de rollenbank getest)
Met deze mod kun je tot 460pk gaan.. dus een VWR intake is pas vanaf stage 3 nuttig.

Wat betreft het koeling van de motor. Een 7R blok draait orgineel op 105 graden, met sportief rijden 110+ graden. Wat JDEngineering bijv. met tuning doet is dat ze de thermostaat ook anders aansturen, hierdoor draait deze geen 105 graden maar 92-93 graden met normaal rijden, en met goed doortrekken max +-100 graden.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door PassatB8TDI »

Fer schreef: 16 jan 2022, 03:13 Intake mod met een inlegfilter doet ongeveer 2pk & 4nm meer. (Op de rollenbank getest)
Met deze mod kun je tot 460pk gaan.. dus een VWR intake is pas vanaf stage 3 nuttig.

Wat betreft het koeling van de motor. Een 7R blok draait orgineel op 105 graden, met sportief rijden 110+ graden. Wat JDEngineering bijv. met tuning doet is dat ze de thermostaat ook anders aansturen, hierdoor draait deze geen 105 graden maar 92-93 graden met normaal rijden, en met goed doortrekken max +-100 graden.
Dat was dan met stock ECU software, of niet? Op een 2.0 TDI zagen we zelfs 2 a 3pk en 5 a 6nm erbij komen door alleen de GTE afdekkapje erop te zetten, en die doet niet zoveel als de intake mod.
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door JeroenGTIed35 »

Eerste stappen gezet.

Snowgrid eruit.
Pipercross inleg.
Turbo intake hose en elboog vervangen door racingline.

Binnenkort de bestuurders kant open frezen.
En afdek plaat bestellen.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Tino »

Goed bezig ga je straks naar tuning veel plezier van beleven ;)
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door PassatB8TDI »

Goed bezig. Je R is nog standaard toch?
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door JeroenGTIed35 »

PassatB8TDI schreef:Goed bezig. Je R is nog standaard toch?
Ja de R is nog standaard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Omtuning »

JeroenGTIed35 schreef: 24 jan 2022, 07:44
PassatB8TDI schreef:Goed bezig. Je R is nog standaard toch?
Ja de R is nog standaard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=VHFvrQKpsSA :) [/youtube]
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Tino »

Achter wielen afgekoppeld voor de meeting. Wel mooie waardes :D
Omtuning
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 nov 2021, 17:18
Type auto: Polo GTI 6R

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Omtuning »

Achja het blijft een voorwielaangedreven auto in de basis he. Alarmlichten aan 5x gas intrappen en dan zit je in dyno mode :)
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Tino »

Omtuning schreef: 12 mar 2022, 09:19 Achja het blijft een voorwielaangedreven auto in de basis he. Alarmlichten aan 5x gas intrappen en dan zit je in dyno mode :)
Weer wat geleerd ;)
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door LL7R »

Omtuning schreef: 12 mar 2022, 09:19 Achja het blijft een voorwielaangedreven auto in de basis he. Alarmlichten aan 5x gas intrappen en dan zit je in dyno mode :)
Leg uit!! (Wil ook wat leren ;) )
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Air intake mod golf 7R

Bericht door Vissa »

LL7R schreef: 13 mar 2022, 18:43
Omtuning schreef: 12 mar 2022, 09:19 Achja het blijft een voorwielaangedreven auto in de basis he. Alarmlichten aan 5x gas intrappen en dan zit je in dyno mode :)
Leg uit!! (Wil ook wat leren ;) )
Zoek even op wat een Haldex precies is, dan weet je genoeg. :)

Kort verhaal: Golf R is voorwiel aangedreven. Wordt er wielspin geconstateerd wordt er pas vermogen naar de achterwielen gestuurd.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten