Hallo iedereen,
Ik heb sinds vorig jaar maart een sachs performance koppeling (1 stuk met vliegwiel) zitten in mijn golf 7.5 gti (stage 1, manueel) meerdere keren terug gegaan naar de garage waar het gestoken is door rare geluiden die van de koppeling kwamen maar alles bleek normaal.
3-4 maanden na de instalatie begon ik problemen te krijgen (storingen start/stop, ACC storing, motor storingen), de garage waar ik hem binnen had gedaan kwam tot de conclusie dat mijn nokkenasverstellers verkeerde waarden doorgaven en volledig vervuild waren waardoor de storingen kwamen, dus 2 nieuwe nokkenasverstellers laten steken + onderhoud ( nieuwe olie ).
4 maanden later, terug dezelfde storingen, heb een week gewacht met hem binnen te doen door niet veel tijd te hebben. De dag voor ik hem binnen ging doen kreeg ik een rood lampje op het dashboard, "OLIEDRUK STOP! " dus de wagen laten takelen naar de garage waar hij momenteel staat.
conclusie van de garage; ijzerdeeltjes in de olie teruggevonden afkomstig van de koppeling? De koppeling die minder speling heeft tegenover de krukas in vergelijking met een originele koppeling en daardoor tegen de krukas zou kracht zetten waardoor deze verslijt en er ijzerdeeltjes in de olie terechtgekomen zouden zijn.
Volgens de garage is de enige optie dat ik eigenlijk heb een nieuwe motorblok & turbo laten steken omdat deze beide vol met ijzerdeeltjes zitten en beschadigd zijn.
Nu mijn vraag; in hoever kan ik de schuld hiervan op de garage steken die de koppeling heeft gestoken? (ik heb nog garantie op de koppeling zelf)
Er werd mij verteld dat een verzwaarde koppeling veel beter was voor de wagen zelf inplaats van een originele en nu zit ik hiermee....
Heeft iemand ooit iets gelijkaardigs meegemaakt?
Alvast bedankt!!
Ijzerdeeltjes in olie gevonden
Re: Ijzerdeeltjes in olie gevonden
Lijkt mij weer een gevalletje van "je wagen is ontploft door de tuning" haha, ze weten niet waar het aan kan liggen dus wijzen ze de vinger naar de upgrade onderdelen
Zijn er enige foutmeldingen uitgelezen?

Zijn er enige foutmeldingen uitgelezen?
Re: Ijzerdeeltjes in olie gevonden
Wat voor garage betreft dit? Een universele garage of een daadwerkelijke VW dealer?
Verhalen op de garage gaat hem niet worden, of je moet zwart op wit kunnen bewijzen dat er fouten zijn gemaakt door hun en de problemen daar vandaan komen.
Verhalen op de garage gaat hem niet worden, of je moet zwart op wit kunnen bewijzen dat er fouten zijn gemaakt door hun en de problemen daar vandaan komen.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: Ijzerdeeltjes in olie gevonden
Nokkenasverstellers inlaat/uitlaat waarden die niet correct werden doorgegeven waardoor de motorstoring/start stop storing op de wagen kwam
Re: Ijzerdeeltjes in olie gevonden
Staat momenteel bij een VW dealer ja, garage die de koppeling gestoken heeft is een chiptuning garage
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten