RNS510 kaartversie V8.
Re: RNS510 kaartversie V8.
ik kan hier echt slecht tegen haha. als er iets niet lukt! ik hoop op response op een ander forum. anders ga ik het via Vagcom laten doen denk ik. i want the freakin gadgets!
Vagcom doet geen VIM. Voor video vrijschakeling wordt rechtstreeks in de SW van de RNS510 geprogrammeerd. Hiervoor moet je RNS510 worden uitgebouwd, zodat er toegang tot de achterkant is. (hoeft niet te worden geopend).KlouxOne schreef:ik kan hier echt slecht tegen haha. als er iets niet lukt! ik hoop op response op een ander forum. anders ga ik het via Vagcom laten doen denk ik. i want the freakin gadgets!
Gr. Wehoo.

Laatst gewijzigd door KlouxOne op 17 nov 2011, 19:27, 3 keer totaal gewijzigd.
staat hij er weer netjes bij in de kast he 
nu de DVD zelf nog

nu de DVD zelf nog

Verlengsnoer schreef:Dikke foutmelding met clamp melding. Zal nog eens branden en als ik weer een foutmelding krijg een foto schieten!
***nogmaals gebrand (CD-R met ImageBurn). De foto is vaag geworden dus hieronder de melding:
"SWL CD detected but invalid CLAMP State- Please remove the CD and either
a) change the clamp state to HOUR Mode and re-insert the CD or
b) press any of he Menu buttons to continue with normal operation.
Even de kleine naar bed brengen en verder zoeken! Wordt vervolgd!
***denk dat ik de tijds aanduiding moet wijzigen van van 24hours naar 12
Es war bei früheren Updates nötig, die Uhrzeitanzeige von 12-auf 24h-Modus umzustellen, wenn ich mich recht entsinne. Probier bzw. überprüf das mal.
Super danke Läuft jetzt!
Ist aber seltsam das ich erst die uhr in 12 Stunden modus setzen muss
Also so rum... von 24 auf 12. Na, hauptsache es läuft! Viel Spaß damit.
Zou dit misschien mijn probleem verhelpen?
ook dit werkt helaas niet bij mij. 

Zojuist hier aan de slag gegaan met de VIM.
Hidden menu was al vrijgeschakeld via vagcom.
SW2720 en HW42. CD met berto89 draaide zonder problemen. RNS510 startte daarna ook gewoon op. Hidden menu was/bleef vrijgeschakeld. Maar VIM werkte niet. Daarna nogmaals getracht met de tijdsaanduiding op 12H. Downgrade error, omdat de cd dezelfde SW(L) had als de reeds geïnstalleerde. Via het hiddenmenu de optie "enable downgrade" geactiveerd. Hierna dezelfde procedure, waarbij de installatie nu wel werd geaccepteerd (geen downgrade error). Resultaat hetzelfde. Nog steeds geen VIM. Verder zoeken naar de volgende stap.
Ik las in de beschrijving (info op de cd na het branden van de isofile) van berto89 dat deze een SW1300 verandert. SW1300 is de laatste officieel uitgebrachte SW voor de B-versies. (ik heb zelf een C versie).
Hidden menu was al vrijgeschakeld via vagcom.
SW2720 en HW42. CD met berto89 draaide zonder problemen. RNS510 startte daarna ook gewoon op. Hidden menu was/bleef vrijgeschakeld. Maar VIM werkte niet. Daarna nogmaals getracht met de tijdsaanduiding op 12H. Downgrade error, omdat de cd dezelfde SW(L) had als de reeds geïnstalleerde. Via het hiddenmenu de optie "enable downgrade" geactiveerd. Hierna dezelfde procedure, waarbij de installatie nu wel werd geaccepteerd (geen downgrade error). Resultaat hetzelfde. Nog steeds geen VIM. Verder zoeken naar de volgende stap.

Ik las in de beschrijving (info op de cd na het branden van de isofile) van berto89 dat deze een SW1300 verandert. SW1300 is de laatste officieel uitgebrachte SW voor de B-versies. (ik heb zelf een C versie).
Gr. Wehoo.

Misschien handig als we hier een ander topic voor gaan aanmaken 
maar goed wel typisch dat hij bij ons niet werkt Wehoo! haha volgens mij zijn wij de enigste 2. ik kan op het ondergronds gps forum ook geen antwoorden vinden
wel heb ik een andere File gewonden die SIMPLE_VIM heet. deze iso ziet er heel anders uit. staat enkel een WA map in met 2 bestanden.
check http://rapidshare.com/files/590754440/SIMPLE_VIM.rar

maar goed wel typisch dat hij bij ons niet werkt Wehoo! haha volgens mij zijn wij de enigste 2. ik kan op het ondergronds gps forum ook geen antwoorden vinden

check http://rapidshare.com/files/590754440/SIMPLE_VIM.rar
Wehoo: bij mij werkte de berto89 file op fw1200 en fw1300. Maar ook op fw2760.
Jij hebt fw2720 toch? Lijkt me dus gewoon te moeten werken...
Jij hebt fw2720 toch? Lijkt me dus gewoon te moeten werken...
- Verlengsnoer
@wehoo:
Zou het kunenn dat VIM bij jou niet werkt omdat jou hidden menu al was vrijgeschakeld? Ik kom hierop omdat wij exact de zelfde HW en SW hebben en het bij mij wel werkt. Verschil tussen ons is volgens mij dat jij al wel in het hidden menu kwam en ik niet.
Zou het kunenn dat VIM bij jou niet werkt omdat jou hidden menu al was vrijgeschakeld? Ik kom hierop omdat wij exact de zelfde HW en SW hebben en het bij mij wel werkt. Verschil tussen ons is volgens mij dat jij al wel in het hidden menu kwam en ik niet.
Tot nu toe is het een raadsel waarom het niet werkt. Zeker nu ik dit zo lees.
@ verlengsnoer. Ik heb ook geen hidden menu vrijgeschakeld en bij mij werkt hij ook niet.
Ik heb voor wehoo ook nog een andere iso gepost hier boven ik hoop dat het hier wel mee lukt. Deze ga ik vanavond zelf ook proberen. Op gps underground heeft bijna iedereen hier suc6 mee.
Helaas kan ik zelf niet zien wat voor firmware ik heb
dus. To be continued...
@ verlengsnoer. Ik heb ook geen hidden menu vrijgeschakeld en bij mij werkt hij ook niet.
Ik heb voor wehoo ook nog een andere iso gepost hier boven ik hoop dat het hier wel mee lukt. Deze ga ik vanavond zelf ook proberen. Op gps underground heeft bijna iedereen hier suc6 mee.
Helaas kan ik zelf niet zien wat voor firmware ik heb

Ik heb al deze opties al geprobeerd en wil niet met nog meer hacks testen.
Het is SW2720 en HW42.
Zojuist een afspraak gemaakt bij Emiel, Electronics4cars (.nl) .
Hij weet er veel van, misschien worden we wijzer.
Ik zie wel dat het lukt bij B versies en C en D met SW3xxx.
Het is SW2720 en HW42.
Zojuist een afspraak gemaakt bij Emiel, Electronics4cars (.nl) .
Hij weet er veel van, misschien worden we wijzer.
Ik zie wel dat het lukt bij B versies en C en D met SW3xxx.
Gr. Wehoo.

Ok. De SIMPLE_VIM heb je ook al getest. Jammer
Dat het daar ook niet mee werk
. Ik ben benieuwd of het bij Emiel wel lukt! Laat het maar weten. Wanneer ga je? Ik ga vanavond de SIMPLE_VIM proberen. Als het niet werkt laat ik het voor gezien en laat ik het ook doen denk ik. Misschien kan je na het Bezoek bij electronics4cars ons er meer over vertellen hoe het wel werkt.
Dat het daar ook niet mee werk

Bijzonder vreemd dat het bij jullie niet lukt.
Ikzelf had via vcds het secret menu ook al vrijgeschakeld vóórdat ik de BERTO89 vim vrijschakeling heb gedaan, dus dit mag het probleem ook niet zijn.
De HW en FW versies mogen ook geen probleem geven, daar meerdere personen, met meerdere hw's en fw's succes hebben, waaronder ikzelf.
Enige wat problemen kan geven is met welke brander, welke cd, welke brandsoftware en welke snelheid er gebrand wordt.
Ook moet de tijdsaanduiding op 24h staan, maar dat hadden jullie al gedaan.
Jullie mogen ook mijn cdtje proberen als je in de buurt bent/woont?
Ikzelf had via vcds het secret menu ook al vrijgeschakeld vóórdat ik de BERTO89 vim vrijschakeling heb gedaan, dus dit mag het probleem ook niet zijn.
De HW en FW versies mogen ook geen probleem geven, daar meerdere personen, met meerdere hw's en fw's succes hebben, waaronder ikzelf.
Enige wat problemen kan geven is met welke brander, welke cd, welke brandsoftware en welke snelheid er gebrand wordt.
- Verlengsnoer
@ALLTimvgti schreef:Bijzonder vreemd dat het bij jullie niet lukt.
het rare is dat ik mijn tijdsaanduiding van 24h moest wijzigen naar 12. Hij staat bij mij altijd op 12 maar kreeg toen de CLAMP melding waarna ik hem op 12 heb gezet en heb opnieuw heb geprobeerd.
Ik ben wel bereid mijn cd met de post te sturen. Al denk ik niet dat het hieraan ligt omdat jullie wel succesvol het installatie traject volbrengen!

Tijds aanduiding switch heb ik geprobeerd haalde niet uit. Wel grappig bij verlengsnoer stond hij op 12 uur en bij Tim waarschijnlijk op 24 uur dus dat is ook tegenstrijdig.
Cd opsturen heeft niet echt nut denk ik aangezien de installatie met suc6 verloopt en wehoo en ik geen errors krijgen. Vreemd....
Cd opsturen heeft niet echt nut denk ik aangezien de installatie met suc6 verloopt en wehoo en ik geen errors krijgen. Vreemd....
- Verlengsnoer
Vanochtend een stuk gereden met de nieuwe kaart incl flitspalen. Koppig als ik ben bijna bij
aankomst besloten te installeren. Tegen beter weten in gedaan, auto uit. Nu staat de nieuwe versie er wel op
Er wel op maar navigatie doet t alleen nog maar met dvd erin. Bummer. Dit binnen kort zien
Op te lossen (lastig typen op mijN mobiel)
aankomst besloten te installeren. Tegen beter weten in gedaan, auto uit. Nu staat de nieuwe versie er wel op
Er wel op maar navigatie doet t alleen nog maar met dvd erin. Bummer. Dit binnen kort zien
Ik had geen errors bij het hacken met berto89. Ook het "succesfull installed" scherm/knop kwam in beeld. Alles volgens de gewone procedure. Bij mij stond de tijd op 24H en ook deze veranderd naar 12H. Ik heb de indruk dat het toch wel met de SWversie te maken heeft. Lees toch meer, ook op andere fora dat het niet bij iedereen lukt.
Maar goed. Via Electronic4cars(.nl) mijn RNS510 (video) vrij laten schakelen. Hiddenmenu was al vrijgeschakeld. Dit gebeurt op de "rechtstreekse" wijze, waarbij de RNS wordt uitgebouwd en aan de pc gehangen. In het systeem van Continental wordt ook de waarde (km snelheid) van uitschakelen verhoogd. Dit gebeurt niet in de SW zoals dit met de CD (bijv. berto89) het geval is. Ongeacht welke SWversie er nu op komt en ook na verandering van SWversie blijft de video en hiddenmenu vrijschakeling gehandhaafd.
Maar goed. Via Electronic4cars(.nl) mijn RNS510 (video) vrij laten schakelen. Hiddenmenu was al vrijgeschakeld. Dit gebeurt op de "rechtstreekse" wijze, waarbij de RNS wordt uitgebouwd en aan de pc gehangen. In het systeem van Continental wordt ook de waarde (km snelheid) van uitschakelen verhoogd. Dit gebeurt niet in de SW zoals dit met de CD (bijv. berto89) het geval is. Ongeacht welke SWversie er nu op komt en ook na verandering van SWversie blijft de video en hiddenmenu vrijschakeling gehandhaafd.
Gr. Wehoo.

Vanochtend ook de V.8 speedcamversie geïnstalleerd. (nadat ik hem enkele dagen in DVD navigatiemode heb getest). Ging goed en staat nu op HDD.Verlengsnoer schreef:Vanochtend een stuk gereden met de nieuwe kaart incl flitspalen. Koppig als ik ben bijna bij
Na installatie een reset gegeven en flitspalen zijn zichtbaar. (wel eerst activeren in het systeemmenu).
Gr. Wehoo.

Brr wat is het koud..
Nou heb net de VIM_Berto89 image op een CD-R gebrand (ImgBurn, 1x speed op een Philips schijf). Ging goed.
Naar de auto gegaan en de tijd op 12H gezet ipv 24H. Schijf erin, deze werd herkent, en SWL upgrade is succesvol gelukt.
Ook getest, ik kom gewoon in de secret menu + VIM doet het.
Dus: RNS510 C versie met oorspronkelijk 2720. Geupgrade naar 3930 dus virtueel D. Werkt de VIM+ secret menu.
Ben helemaal blij, alles werkt! V8+Flitsers, VIM,
Nou heb net de VIM_Berto89 image op een CD-R gebrand (ImgBurn, 1x speed op een Philips schijf). Ging goed.
Naar de auto gegaan en de tijd op 12H gezet ipv 24H. Schijf erin, deze werd herkent, en SWL upgrade is succesvol gelukt.
Ook getest, ik kom gewoon in de secret menu + VIM doet het.
Dus: RNS510 C versie met oorspronkelijk 2720. Geupgrade naar 3930 dus virtueel D. Werkt de VIM+ secret menu.
Ben helemaal blij, alles werkt! V8+Flitsers, VIM,
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Hierin zit dus het verschil, waardoor het (misschien) kan werken. Upgrade naar SW3930.GolfL schreef: Dus: RNS510 C versie met oorspronkelijk 2720. Geupgrade naar 3930 dus virtueel D. Werkt de VIM+ secret menu.

Gr. Wehoo.

- Verlengsnoer
De auto gestart weer gestart. Een herstart gedaan en bij het invoeren van de dvd en het ejecten zag ik dat hij nog aan het installeren was. Pfff opluchting.
Versie 8 met palen is geinstalleerd. Ik heb al genavigeerd naar een flitspaal (ik zie ze staan). Moet nu even lezen hoe ik ze te zien krijg op mijn route. Ik volgens mij al 100x beschreven> Even zoeken en aanzetten
Versie 8 met palen is geinstalleerd. Ik heb al genavigeerd naar een flitspaal (ik zie ze staan). Moet nu even lezen hoe ik ze te zien krijg op mijn route. Ik volgens mij al 100x beschreven> Even zoeken en aanzetten

e.Verlengsnoer schreef:Vanochtend een stuk gereden met de nieuwe kaart incl flitspalen. Koppig als ik ben bijna bij
1e menu in setup --> kaart:

Setup kaart --> kaartdetails kiezen:

Auto en reizen (gekozen pois staan onderin):

In auto en reizen de gewenste pois aanvinken:

Setup kaart --> kaartdetails kiezen:

Auto en reizen (gekozen pois staan onderin):

In auto en reizen de gewenste pois aanvinken:

Gr. Wehoo.

de SIMPLE_VIM werkt ook niet
ik hou het voor gezien! toch maar is langs een expert.
Kan Emial van eletronics4cars ook firmware updaten en vagcom instellingen aanpassen? ik wil nog een paar dingetjes. als ik dan toch langs ga wil ik het gelijk goed doen.

Kan Emial van eletronics4cars ook firmware updaten en vagcom instellingen aanpassen? ik wil nog een paar dingetjes. als ik dan toch langs ga wil ik het gelijk goed doen.