xenon instellen in de boordcomputer

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Glenne »

Hallo,
ik heb gisteren een Pilot Pro xenon setje ingebouwd in de VI.
Geen problemen met de computer zolang de leaving home UIT staat!
Als ik de wagen open met de leaving home aan, dan gaan de xenons aan en gaan onmiddelijk weer uit.
Ik had ergens gelezen dat er ergens moest ingesteld worden dat de boordcomputer weet dat er xenon in zit en zo de opstartspanning (oid) langer aanhoudt.
Ik weet niet of dit ook van toepassing is op deze aftermarket set.
Kan iemand me verder helpen zodat ik leaving home terug kan aanzetten?

Bedankt,
Glenn
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door wehoo »

Glenne schreef: Kan iemand me verder helpen zodat ik leaving home terug kan aanzetten?

Bedankt,
Glenn
Je bedoelt waar je de tijdsduur van de leaving home kunt veranderen?

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Chris5gti »

Ik denk dat je dan met de vag com iets moet aanpassen .. hoe en wat geen idee er is hier wel iemand wat een vag com heeft en er veel verstand van heeft .. weet effe de naam niet meer . Had je origineel geen xenon in je golf ? Zo nee hoe heb je het aangesloten zodat er geen rare dingen gebeuren zoals de ruitenwisser moter wat doorbrand en de lichten wat gaan knipperen enz .. Sommige mensen zeggen het kan en andere zeggen weer het kan niet omdat er dan van alles mis gaat :? Zou me wel intereseren hoe je het voor elkaar hebt gekregen..
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Glenne »

wehoo schreef:
Glenne schreef: Kan iemand me verder helpen zodat ik leaving home terug kan aanzetten?

Bedankt,
Glenn
Je bedoelt waar je de tijdsduur van de leaving home kunt veranderen?

Afbeelding
nee ik weet hoe je leaving home aanzet, ik moet gewoon weten hoe ik via vagcom moet instellen dat er xenon op de wagen zit
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Glenne »

Chris5gti schreef:Ik denk dat je dan met de vag com iets moet aanpassen .. hoe en wat geen idee er is hier wel iemand wat een vag com heeft en er veel verstand van heeft .. weet effe de naam niet meer . Had je origineel geen xenon in je golf ? Zo nee hoe heb je het aangesloten zodat er geen rare dingen gebeuren zoals de ruitenwisser moter wat doorbrand en de lichten wat gaan knipperen enz .. Sommige mensen zeggen het kan en andere zeggen weer het kan niet omdat er dan van alles mis gaat :? Zou me wel intereseren hoe je het voor elkaar hebt gekregen..
inderdaad met vagcom, maar wat er juist moet ingesteld worden was dus de vraag :D .

standaard heb ik geen xenon (anders zou ik dit nu niet moeten inbouwen hé :twisted: ;) ).
de draden die naar de fitting lopen heb ik doorgeknipt en naar de ballast laten lopen (deftig gesoldeerd en gebruik gemaakt van klemmetjes).
er zit ook een canbuskabel tussen waardoor ik geen foutmelding krijg. er gebeuren ook geen rare dingen dus denk ik dat er geen problemen zijn.
de ledjes die ik bij superdave besteld heb geven ook geen problemen (wel foutmelding bij de nummerplaat).
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Chris5gti »

oh ja was maar een vraag he :? Is er dan geen adapter te krijgen ? Kabels doorknippen is al zo wat bij zon nieuwe auto .. Maar ben benieuwd of het allemaal goed blijft werken . Ik wil namelijk ook xenon in me auto maar geen 600 euro uitgeven aan originele xenon wat zowiezo niet echt veel meer licht geeft dan halogeen . als wil ik ook meteen 8000 K . Dus ben benieuwd anders kan dat ook op het lijste van nog te doen bij de golf :D
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Glenne »

was ook niet kwaad bedoeld hoor chris ;)
adapters zijn te krijgen ja, maar passen niet.
ik heb ook 2 van die standaard montagebeugeltjes bijgekocht en deze omgevormd zodat de xenonlamp erin kon (en de draden erdoor konden).
nu kan ik die beugeltjes gewoon in de koplamp klikken en aansluiten op de ballast.
als ik naar de autokeuring moet dan haal ik gewoon de xenon lamp eruit, halogeenlamp erin en de draadjes terug aansluiten (met schuifklemmen voorzien!) op de originele bedrading.
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Chris5gti »

OK ! :D Ja ik zou dat dan evt niet hoeven om te zetten voor de apk heb een golf 5 .. Maar het klinkt goed . Dus is het toch gewoon mogelijk om xenon in je golf 5 of 6 te zetten zonder dat er problemen ontstaan begrijp ik als het maar goed word aangesloten . 8-)
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Glenne »

Chris5gti schreef:OK ! :D Ja ik zou dat dan evt niet hoeven om te zetten voor de apk heb een golf 5 .. Maar het klinkt goed . Dus is het toch gewoon mogelijk om xenon in je golf 5 of 6 te zetten zonder dat er problemen ontstaan begrijp ik als het maar goed word aangesloten . 8-)
volgens mij wel ja.
nu nog iemand vinden die me kan vertellen hoe ik de boordcomputer moet instellen naar xenon
Laatst gewijzigd door Glenne op 17 nov 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door GolfL »

Ik weet wat je bedoelt Glenne, ik ben het ooit ergens tegengekomen. Welk forum weet ik niet precies meer. Ik probeer het even te vinden.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door adjego »

Ik heb dit ook bij mijn Leon omgecodeerd. Je moet instellen dat de auto Bi-xenon heeft. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd waar. Dit zit in STG09. Als je iemand kent met redelijk recente Vag-com, kun je het wel vinden.

Overigens is het ook een optie om je leaving/coming home op de mistlampen te zetten. Dan heb je niet meer het probleem met aan/uit gaan van je lampen bij het openen van de auto.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door Glenne »

adjego schreef:Ik heb dit ook bij mijn Leon omgecodeerd. Je moet instellen dat de auto Bi-xenon heeft. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd waar. Dit zit in STG09. Als je iemand kent met redelijk recente Vag-com, kun je het wel vinden.

Overigens is het ook een optie om je leaving/coming home op de mistlampen te zetten. Dan heb je niet meer het probleem met aan/uit gaan van je lampen bij het openen van de auto.
Bedankt Ad!

is het duidelijk (dropdown box, etc) hoe je het moet instellen, of moet je binaire codes aanpassen?
goed idee van de mistlichten, had ik nog niet aan gedacht.
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: xenon instellen in de boordcomputer

Bericht door adjego »

Glenne schreef:
adjego schreef:Ik heb dit ook bij mijn Leon omgecodeerd. Je moet instellen dat de auto Bi-xenon heeft. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd waar. Dit zit in STG09. Als je iemand kent met redelijk recente Vag-com, kun je het wel vinden.

Overigens is het ook een optie om je leaving/coming home op de mistlampen te zetten. Dan heb je niet meer het probleem met aan/uit gaan van je lampen bij het openen van de auto.
Bedankt Ad!

is het duidelijk (dropdown box, etc) hoe je het moet instellen, of moet je binaire codes aanpassen?
goed idee van de mistlichten, had ik nog niet aan gedacht.
Is gewoon beschikbaar als bit. Dus alleen maar een vinkje zetten...:D
Vag-Com -> Eindhoven
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten