De zoveelste gti mk6 2010.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Rooico
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2022, 01:24
Type auto: GOLF MK6 GTI

De zoveelste gti mk6 2010.

Bericht door Rooico »

Hallo,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb al een aantal dingen uitgevoerd na aanleiding van topics op dit forum ,ik heb namelijk sinds november een 2010 gti mk6 (motorcode ccz).
Na het reviseren van de motor en het vervangen van de pcv, bobines, bougies, complete turbo(inclusief dv), beide lambda’s, MAF-sensor, MAP-sensor blijft de auto slecht lopen, Stationair blijven er misfires optreden. Het lijkt erop dat het met warme motor erger is als met koude. Ook merk ik met het intrappen van het gaspedaal er in het begin wat gestotter is voordat de auto gaat.
Ook geeft de obd soms een failed oxygen sensor 2 bank 1, terwijl deze nieuw is. Ook is er een constante (tussen -3 en -9 ) uitlezing van de longterm fuel trim in de min.
Kan het te maken hebben met het feit de motor gereviseerd is en waarschijnlijk iets groter is geworden dan 2.0? En de ecu hierop ingesteld moet worden? Of ligt het misschien aan E5 E10 brandstof?
Er zijn geen foutmeldingen

Iemand ervaring met dit probleem?
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: De zoveelste gti mk6 2010.

Bericht door John »

Het zou zeker aan de brandstof kunnen liggen.
Ik tankte altijd E5 bij de BP.
Ik merkte bij mij dat als het boven de 12 graden is dat ik bij stationair draaien met dsg in neutraal of P dat ik 2 of 3 plofjes hoorde.
Nu tank ik hetzelfde bij de Tamoil en nu heb ik het sporadisch nog maar is echt zelden.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten