Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
We hebben ondertussen niet stil gezeten alhoewel het hier wel stiller is geweest. De BBS CH-R wielen zijn verkocht en er is een set Motec Ultralight voor in de plaats gekomen. Het zijn 19" 8.5J wielen met ET43. Achter nog een 10mm spacer en voor gewoon zoals ze zijn. Dit om 2 redenen; Ik wilde zwarte wielen. Het klopt meer bij de complete auto mede door zijn hoogglans zwarte accenten. De tweede reden is dat deze velgen genoeg ruimte bieden voor wat grotere remmen, en daarmee zijn we gelijk bij de volgende update; remmen. Ik heb een set Porsche Panamera ZR19 klauwen gekocht met 375mm geboorde brembo schijven en TRW blokken welke minder zouden stoffen. Deze zijn rood gepoedercoat en er komen nog eigen ontwerp stickers op, deze zijn nog onderweg.
Owja, ik heb ook nog een rear seat delete gekocht welke er voor de helft in zit. De overige helft is al een maand onderweg vanuit UK alleen blijft dat op de een of andere manier door UPS steeds retour gestuurd worden of beschadigd het. Daar heb ik dus nog geen foto's van.
Uiteraard nog wat foto's;
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
We zijn weer een aantal dagen verder.
Inmiddels zit de volledige rear seat delete erin en zijn de remmen gemonteerd compleet met eigen sticker ontwerp. Helemaal blij met het resultaat!
Verder zal ik aankomende week de GTI wegbrengen voor een volledige detail behandeling. Hij zal qua exterieur 3-staps gepolijst gaan worden en vervolgens voorzien worden van een glascoating. Het interieur zal ook worden opgefrist. Lang getwijfeld om dit te laten doen omdat het toch een hoop geld is. Maar ik ga het 1 keer laten doen en dan zelf gewoon goed bijhouden, wat ook weer makkelijker gaat als dit in de coating staat.
Wat betreft de upgrades kunnen uiteraard de foto's niet ontbreken;
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Na het "origineel" rollen is eerst de inlaat aangepast. De linkerkant van de lucht geleiding is open gemaakt en de rechterkant is aan de motorzijde dicht gemaakt zodat de lucht door het luchtfilter moet.
Ik was afgelopen weekend mijn motor aan het zuiver maken en zag dat bij mijn auto ook die lucht geleiding is open gemaakt.
Heb de auto inmiddels 2 jaar maar dat had ik nog niet gezien.
Toevallig tijdens het poetsen voelde ik een rand van het uitzagen en toen zag ik het.
Nu vraag ik mij af,als je je auto standaard laat en helemaal niet met chiptuning enz bezig bent,
zou je die luchtgeleiding dan ook gaan open maken of daar aan denken om dat te doen?
Lijkt mij toch niet.
NielsED30 schreef: ↑27 jun 2022, 13:03
We zijn weer een aantal dagen verder.
Inmiddels zit de volledige rear seat delete erin en zijn de remmen gemonteerd compleet met eigen sticker ontwerp. Helemaal blij met het resultaat!
Verder zal ik aankomende week de GTI wegbrengen voor een volledige detail behandeling. Hij zal qua exterieur 3-staps gepolijst gaan worden en vervolgens voorzien worden van een glascoating. Het interieur zal ook worden opgefrist. Lang getwijfeld om dit te laten doen omdat het toch een hoop geld is. Maar ik ga het 1 keer laten doen en dan zelf gewoon goed bijhouden, wat ook weer makkelijker gaat als dit in de coating staat.
Wat betreft de upgrades kunnen uiteraard de foto's niet ontbreken;
Na het "origineel" rollen is eerst de inlaat aangepast. De linkerkant van de lucht geleiding is open gemaakt en de rechterkant is aan de motorzijde dicht gemaakt zodat de lucht door het luchtfilter moet.
Ik was afgelopen weekend mijn motor aan het zuiver maken en zag dat bij mijn auto ook die lucht geleiding is open gemaakt.
Heb de auto inmiddels 2 jaar maar dat had ik nog niet gezien.
Toevallig tijdens het poetsen voelde ik een rand van het uitzagen en toen zag ik het.
Nu vraag ik mij af,als je je auto standaard laat en helemaal niet met chiptuning enz bezig bent,
zou je die luchtgeleiding dan ook gaan open maken of daar aan denken om dat te doen?
Lijkt mij toch niet.
Bedankt voor je compliment allereerst. Ten tweede wat betreft jou vraag maakt het denk ik weinig uit hoor. Je motorregelapparaat is in staat om dat soort minimale verschillen wel "weg te regelen" wat wilt zeggen dat hij dit zelf gaat compenseren met de inspuiting om zo binnen de ingestelde toleranties te blijven en er geen schade zal ontstaan.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Bedankt voor he antwoord.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de vorige eigenaar dat open gemaakt heeft.
Straks is mijn auto ook gechipt en weet ik dat niet eens.
Heb hiervoor altijd dieseltjes gereden dus weet en wist niet hoe een auto met 230 pk aanvoelt toen il hem kocht.
MARC V schreef: ↑27 jun 2022, 20:32
Bedankt voor he antwoord.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de vorige eigenaar dat open gemaakt heeft.
Straks is mijn auto ook gechipt en weet ik dat niet eens.
Heb hiervoor altijd dieseltjes gereden dus weet en wist niet hoe een auto met 230 pk aanvoelt toen il hem kocht.
Krijgt meer lucht binnen als het open is. Ook produceert ie ietsjes meer aanzuiggeluid De kans dat ie misschien gechipt is, is wel groter ja.
Kijk eens in je luchtfilterhuis. Misschien is de snow guard ook verwijderd.
NielsED30 schreef: ↑27 jun 2022, 13:03
We zijn weer een aantal dagen verder.
Inmiddels zit de volledige rear seat delete erin en zijn de remmen gemonteerd compleet met eigen sticker ontwerp. Helemaal blij met het resultaat!
Verder zal ik aankomende week de GTI wegbrengen voor een volledige detail behandeling. Hij zal qua exterieur 3-staps gepolijst gaan worden en vervolgens voorzien worden van een glascoating. Het interieur zal ook worden opgefrist. Lang getwijfeld om dit te laten doen omdat het toch een hoop geld is. Maar ik ga het 1 keer laten doen en dan zelf gewoon goed bijhouden, wat ook weer makkelijker gaat als dit in de coating staat.
Wat betreft de upgrades kunnen uiteraard de foto's niet ontbreken;
MARC V schreef: ↑27 jun 2022, 20:32
Bedankt voor he antwoord.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de vorige eigenaar dat open gemaakt heeft.
Straks is mijn auto ook gechipt en weet ik dat niet eens.
Heb hiervoor altijd dieseltjes gereden dus weet en wist niet hoe een auto met 230 pk aanvoelt toen il hem kocht.
Extra luchtkoeling is alleen maar beter, motor zal minder vermogen inleveren op hogere toeren
MARC V schreef: ↑27 jun 2022, 20:32
Bedankt voor he antwoord.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de vorige eigenaar dat open gemaakt heeft.
Straks is mijn auto ook gechipt en weet ik dat niet eens.
Heb hiervoor altijd dieseltjes gereden dus weet en wist niet hoe een auto met 230 pk aanvoelt toen il hem kocht.
Krijgt meer lucht binnen als het open is. Ook produceert ie ietsjes meer aanzuiggeluid De kans dat ie misschien gechipt is, is wel groter ja.
Kijk eens in je luchtfilterhuis. Misschien is de snow guard ook verwijderd.
Mijn auto is binnen nu voor groot onderhoud,
hij gaat kijken of die snow guard er nog in zit of niet.
Word dat meestal samen met het open maken van die luchtgeleiding ook verwijderd?
Of heeft het open maken van die extra luchtgeleiding mss niet veel zin als je de snow guard er niet uithaald ?
MARC V schreef: ↑27 jun 2022, 20:32
Bedankt voor he antwoord.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de vorige eigenaar dat open gemaakt heeft.
Straks is mijn auto ook gechipt en weet ik dat niet eens.
Heb hiervoor altijd dieseltjes gereden dus weet en wist niet hoe een auto met 230 pk aanvoelt toen il hem kocht.
Krijgt meer lucht binnen als het open is. Ook produceert ie ietsjes meer aanzuiggeluid De kans dat ie misschien gechipt is, is wel groter ja.
Kijk eens in je luchtfilterhuis. Misschien is de snow guard ook verwijderd.
Mijn auto is binnen nu voor groot onderhoud,
hij gaat kijken of die snow guard er nog in zit of niet.
Word dat meestal samen met het open maken van die luchtgeleiding ook verwijderd?
Of heeft het open maken van die extra luchtgeleiding mss niet veel zin als je de snow guard er niet uithaald ?
De snow guard onder de luchtfilter is ook verwijderd in mijn auto.
Krijgt meer lucht binnen als het open is. Ook produceert ie ietsjes meer aanzuiggeluid De kans dat ie misschien gechipt is, is wel groter ja.
Kijk eens in je luchtfilterhuis. Misschien is de snow guard ook verwijderd.
Mijn auto is binnen nu voor groot onderhoud,
hij gaat kijken of die snow guard er nog in zit of niet.
Word dat meestal samen met het open maken van die luchtgeleiding ook verwijderd?
Of heeft het open maken van die extra luchtgeleiding mss niet veel zin als je de snow guard er niet uithaald ?
De snow guard onder de luchtfilter is ook verwijderd in mijn auto.
Snowguard verwijderen heeft altijd zin voor betere flo
Kun je zelf makelijk thuis doen even torx boutjes los en onder het filter zo eruit te tillen.
Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
PassatB8TDI schreef: ↑11 jul 2022, 19:45
Wat @Tino zegt.
Als je wilt weten of ie gechipt is, dan moet je even de turbodruk loggen. Dan weet je direct of ie origineel of gechipt is.
Ik heb contact gehad met chiptuning plus hier bij mij in de buurt,
ze hadden het nu druk en de testbank ging gereviseerd worden,
eind van de maand kan ik hun bellen voor een vermogenstest te laten doen,
kost 75 euro.
Lijkt mij wel interessant om dat eens te weten wat hij nu juist heeft,
zou normaal 230 pk en 350 koppel moeten zijn.
Ik ga er ook van uit dat mijn auto niet gechipt is.
Inmiddels al een tijdje niets meer gepost maar ik heb niet stil gezeten.
Per toeval en met hulp van een vriend een mooi schroefset op de kop weten te tikken. Namelijk een KW V3 Gepfeffert set. Kwam goed uit want ik wilde eigenlijk wel laag. Ook top dat er al camber plates op zaten, kom je net wat lekkerder uit met relatief brede wielen. Setje opgehaald in België en aan de slag gegaan.
Het idee was om dit jaar (i.v.m komst van een baby) stage 2 OF een schroefset te doen. Dit is mislukt.. Heb bij JMTuning een mooie 3" downpipe met 200-cells sportkat besteld zodat die mooi past op mijn JMTuning kleppen catback systeem. Daarna uiteraard naar JD Engineering geweest voor de afstelling. Ik had het verschil niet zó groot verwacht, maar toch voelt het vele malen sneller als dat die was. Mooi resultaat van 407PK en 543Nm koppel, niet mis voor een "Golfje".
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM