Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vandaag heb ik het gewaagd om mijn schatje te laten chippen omdat ik gewoon sneller wilde zijn, nu heb ik de waarden ontvangen en dit is gewoon op rollerbank gemeten bij iemand in houthalen namelijk MotorSport Garage. Ik heb 322pk en 414nm op krukas. Koppel is lager omdat ik dsg nog niet heb gedaan deze zal ik SOWIESO deze maand nog doen want hij zei dat dsg niet meer koppel toelaat ofzo idk :,(. Maar toch heeft die 322 pk uit de gti kunnen persen. Kunnen deze waardes kloppen ook al is deze gemeten geweest op rollerbank.
Kan. Het koppel moet alleen wat omhoog. Die hoort 430 tot 450nm te zijn.
Vreemd dat ie de koppeldruk niet kan verhogen. Ik vrees dat het een kopieer plakkert tuner is...
PassatB8TDI schreef: ↑08 dec 2022, 17:45
Kan. Het koppel moet alleen wat omhoog. Die hoort 430 tot 450nm te zijn.
Vreemd dat ie de koppeldruk niet kan verhogen. Ik vrees dat het een kopieer plakkert tuner is...
Hij schrijft de file echt op dyno per versnelling enzo dus kopieer en plakken doet hij niet maar volgens mij moeten er bij DSG auto's minimaal de koppeldruk en koppellimiet worden verhoogd toch? De turbo heeft hij ook ook maar 1,2 bar gegeven wat volgens mij echt laag is dan wat ik rond lees (1,4/5)... kan het echt zijn dat de intake zoveel doet voor de gti's?
MK7GTI-EJT schreef: ↑09 dec 2022, 17:24
Hij schrijft de file echt op dyno per versnelling enzo dus kopieer en plakken doet hij niet maar volgens mij moeten er bij DSG auto's minimaal de koppeldruk en koppellimiet worden verhoogd toch? De turbo heeft hij ook ook maar 1,2 bar gegeven wat volgens mij echt laag is dan wat ik rond lees (1,4/5)... kan het echt zijn dat de intake zoveel doet voor de gti's?
Dat klinkt meer als loggen en meten wat ie doet. Maar goed, ik ken hem verder niet en wil niet gaan vooroordelen verder.
De 7.5 GTI 245pk van me maat doet maximaal 1,7 bar overigens. Die doet zo'n 320pk en 500nm volgens de bank van zijn tuner.
MK7GTI-EJT schreef: ↑09 dec 2022, 17:24
Hij schrijft de file echt op dyno per versnelling enzo dus kopieer en plakken doet hij niet maar volgens mij moeten er bij DSG auto's minimaal de koppeldruk en koppellimiet worden verhoogd toch? De turbo heeft hij ook ook maar 1,2 bar gegeven wat volgens mij echt laag is dan wat ik rond lees (1,4/5)... kan het echt zijn dat de intake zoveel doet voor de gti's?
Dat klinkt meer als loggen en meten wat ie doet. Maar goed, ik ken hem verder niet en wil niet gaan vooroordelen verder.
De 7.5 GTI 245pk van me maat doet maximaal 1,7 bar overigens. Die doet zo'n 320pk en 500nm volgens de bank van zijn tuner.
Vissa schreef: ↑09 dec 2022, 17:53
1.2 bar? Klopt vrij weinig van, de turbo draait standaard op 1.2/1.3 bar. Met dat geleverde vermogen moet hij zeker op 1.8 draaien.
Bij een auto met DSG moeten zeker weten de koppeldruk en begrenzer aangepast worden.
Standaard op 1.1 bar en getuned tussen 1.2/1.25, meer is ook niet nodig aangezien de rest van de aanpassingen meer in de brandstofinspuiting/koppelbegrenzers zit