Stotteren en schokken
Stotteren en schokken
Heb weer wat, als ik gewoon rustig gas geef, niks aan de hand. Geef ik eens flink gas (doortrekken) dan stottert en schokt de motor, en houdt hij dus in. Toen ik hem pas had dacht ik dat wel eens heel lichtjes te voelen. Daarna paar keer V power getankt en volgens mij was het toen weg. Nu weer een tank 95 erin en het is erger dan ooit.. oja de uitlaat knalt soms zelfs.
Zou het daarmee te maken kunnen hebben of wat zou het nog meer kunnen zijn?
Re: Stotteren en schokken
Geen motorstoringslampje aan? Dat had ik een tijdje geleden. Auto hield in bij volgas.240 schreef:Heb weer wat, als ik gewoon rustig gas geef, niks aan de hand. Geef ik eens flink gas (doortrekken) dan stottert en schokt de motor, en houdt hij dus in. Toen ik hem pas had dacht ik dat wel eens heel lichtjes te voelen. Daarna paar keer V power getankt en volgens mij was het toen weg. Nu weer een tank 95 erin en het is erger dan ooit.. oja de uitlaat knalt soms zelfs.
Oorzaak: cilinderoverslag op een van de 4 cilinders. Oplossing: nieuwe bougie.
Door de dealer storingsgeheugen laten uitlezen.
T.a.v. de brandstof. RON95 mag in je GTI. VW geeft aan dat dit kan, met enig verlies van vermogen.
Gr. Wehoo.

Nee er brandde geen lampje, hij moet binnenkort toch weg voor onderhoud, dan laat ik hem ook gelijk uitlezen.
Ging die van jou dus ook echt schokken en daarna reedt hij er weer doorheen zeg maar?
Bougies vervangen zou ik ook wel zelf kunnen doen toch? (ik = vrouw
) volgens mij alleen opletten dat je die kap er weer goe dop zet.
Ging die van jou dus ook echt schokken en daarna reedt hij er weer doorheen zeg maar?
Bougies vervangen zou ik ook wel zelf kunnen doen toch? (ik = vrouw

Hij ging niet direct schokken, maar hield duidelijk in. Dit bij volgas. Ineens motorvermogen weg. En storingslampje (geel motortje) aan.
Daarna lampje weer uit en alles werkte weer. Ook vermogen bij volgas. Maar het kwam terug. Meteen bij de dealer laten uitlezen.
Stond ook in het storingsgeheugen. Alleen voor de oplossing had de dealer 3 dagen (vrijdags -- maandags) nodig. Ik kwam ook rond 17.30u in de garage. Je weet wel: wat doen we nog in de laatste 5 minuten.
Daarna lampje weer uit en alles werkte weer. Ook vermogen bij volgas. Maar het kwam terug. Meteen bij de dealer laten uitlezen.
Stond ook in het storingsgeheugen. Alleen voor de oplossing had de dealer 3 dagen (vrijdags -- maandags) nodig. Ik kwam ook rond 17.30u in de garage. Je weet wel: wat doen we nog in de laatste 5 minuten.

Gr. Wehoo.

- Jeffreyvdt
Is het niet beter om 98 te tanken.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Ja denk dat ik dat maar ga doen, heb het idee dat ie daar veel soepeler op loopt.
Nu is het trouwens weer weg... tank zit nog half vol.
@Wehoo, klopt dat er 95 in zou moeten kunnen, maar ik dacht dat een getunede beter 98 kon tanken? of heeft dat puur met de vermogenswinst te maken dan en niet zo zeer met het "mooi lopen" van de motor?
Waar ik hem gekocht had zeiden ze trouwens ook dat er gewoon 95 in kon.
Nu is het trouwens weer weg... tank zit nog half vol.
@Wehoo, klopt dat er 95 in zou moeten kunnen, maar ik dacht dat een getunede beter 98 kon tanken? of heeft dat puur met de vermogenswinst te maken dan en niet zo zeer met het "mooi lopen" van de motor?
Waar ik hem gekocht had zeiden ze trouwens ook dat er gewoon 95 in kon.
@240.
VW geeft aan dat er ook 95 in mag. ABT geeft aan dat er 98 in moet om het extra vermogen te halen. Het motormanagement past zich heel snel aan. Als het echt niet anders ging heb ik er ook wel eens 95 in gegooid. Als je dan in Nederland rijdt, met een daaraan aangepaste rijstijl, merk je er (bijna) niets van. Het is niet zo dat daardoor je auto gaat stotteren en slecht gaat lopen. (motormanagement past zich aan).
VW geeft aan dat er ook 95 in mag. ABT geeft aan dat er 98 in moet om het extra vermogen te halen. Het motormanagement past zich heel snel aan. Als het echt niet anders ging heb ik er ook wel eens 95 in gegooid. Als je dan in Nederland rijdt, met een daaraan aangepaste rijstijl, merk je er (bijna) niets van. Het is niet zo dat daardoor je auto gaat stotteren en slecht gaat lopen. (motormanagement past zich aan).
Gr. Wehoo.

Op mijn vorige auto heb ik ooit een kapotte bougiekabel gehad.
Hierdoor kon de bougie niet voldoende vonken en sloeg een cylinder regelmatig over vooral bij het gas geven.
Klonk erg gaaf met een zo goed als volledig open uitlaat maar niet zoals het hoort natuurlijk.
Misschien dat dat iets is om naar te (laten) kijken?
Hierdoor kon de bougie niet voldoende vonken en sloeg een cylinder regelmatig over vooral bij het gas geven.
Klonk erg gaaf met een zo goed als volledig open uitlaat maar niet zoals het hoort natuurlijk.
Misschien dat dat iets is om naar te (laten) kijken?
Bedankt voor de tip. Die knallen geeft m.i. ook aan dat er iets met de ontsteking is.
ik tank ook gewoon 95 en hij rijd soepel en goed, mischien dat ik over stap naar 98/Vpower240 schreef:Bedankt voor de tip. Die knallen geeft m.i. ook aan dat er iets met de ontsteking is.

"Proud owner of A Golf V GTI Limited 240"
Even een update, heb gisteren BP Ultimate 98 getankt, en het is volgens mijn weg!
Laatste update, het lag idd niet aan de benzine... Er was een bougie ingebrand. Heb ze vervangen en hij loopt weer als vanouds! Ook op 95!
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Zaterdag toevallig Bougie's vervangen voor ngk's
Zijn een stuk duurder maar echt aanraders!
Ik had storing cilinder overslag 1,2,3,4 haha
Doe dat maar eens na
Ik had storing cilinder overslag 1,2,3,4 haha
Doe dat maar eens na
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Wat zijn ngk's? (Niet Genoeg Klopvast?tonnie024 schreef:Zaterdag toevallig Bougie's vervangen voor ngk's

Groet RobvR
- MkVI Nmgn
Ngk Bougies 

Groetjes Tonnie
- RobvR
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
... maar wat doen ze beter dan de standaard bougies. Merk je het met rijden? Benzine verbruik?tonnie024 schreef:Ngk Bougies
Helpt het, om binnen dit topic te blijven, tegen eventueel stotteren/schokken?
Groet RobvR
- MkVI Nmgn
Sinds zaterdag vind ik hem een heel stuk lekkerder rijden
Geen gestotter meer op cruisecontrol bij de 50kmph
Zoals ik had :S
Geen gestotter meer op cruisecontrol bij de 50kmph
Zoals ik had :S
Groetjes Tonnie
Het merk bougies, wordt veel gebruikt bij getunede motoren.RobvR schreef:Wat zijn ngk's? (Niet Genoeg Klopvast?tonnie024 schreef:Zaterdag toevallig Bougie's vervangen voor ngk's
Zijn een stuk duurder maar echt aanraders!.. sorry weet het echt niet)
Type: NGK Laser Platinum PFR7S8EG
Site: http://www.ngksparkplugs.com/products/s ... atinum.asp
Gr. Wehoo.

- Verlengsnoer
Zijn deze dan veel duurder dan de standaard bougies?
Ik zie ze op een duitse site voor 14 euro per stuk staan.
http://golf5gti-shop.de/index.php/cat/c ... ek453s2nu1
Dan zijn ze op deze wijze zelfs goedkoper.Verlengsnoer schreef:Zijn deze dan veel duurder dan de standaard bougies?

Bij VW:
zie servicebeurten:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... gies#p8839
Gr. Wehoo.

- Verlengsnoer
Geinig!
De duiste site is sponsor van http://www.golf5gti.com/index.php (zodoende dat ik dit tegen kwam)....
Ik weet wel dat er bedrijven zijn die 40 euro vragen voor het vervangen van de bougies (ex bougies
)...

De duiste site is sponsor van http://www.golf5gti.com/index.php (zodoende dat ik dit tegen kwam)....
Ik weet wel dat er bedrijven zijn die 40 euro vragen voor het vervangen van de bougies (ex bougies

In samenwerking met HG-motorsport (sponsor) is de ledensite van golf5gti.com opgezet.Verlengsnoer schreef:Geinig!![]()
Ik weet wel dat er bedrijven zijn die 40 euro vragen voor het vervangen van de bougies (ex bougies)...
HG-motorsport link: http://www.hg-motorsport.de/index.php?o ... =frontpage
De VW (GTI) bougies zitten rond de 12 euro.

Arbeidsloon is nogal hoog.

Gr. Wehoo.