Lederen stuur schoonhouden

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Avans
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:30
Type auto: Golf 6 GTI - Golf 2C

Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Avans »

Hoe houden jullie je lederen stuur eigenlijk schoon.

Na verloop van tijd gaat het leer glimmen en wordt glad.
Hoe is dit te voorkomen, zodat het mooi dof blijft zoals bij nieuwlevering?
Auf wiedersehen, sucker!
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Chris5gti »

Ik heb van mequirers (zal de naam beslist weer verkeerd geschreven hebben ) zon product daarmee kun je het leer schoon maken en is ook gelijk een conditioner . Ik gebruik het voor de stoelen ,bank, schakelpook , armsteun , stuur enz alles waar leer op zit dus .. je zult verbaasd staan wat er vanaf komt bij de eerste keer schoon maken ! echt goed spul vind ik . kost 18 euro dacht ik maar gaat heel lang mee . Dan ziet het er echt weer als nieuw uit en haalt ook de lichte krassen van het leer af en brengt de originele kleur weer terug .
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Hagar »

Om te beginnen heb ik een klein flesje desinfecterende handgel in de auto dat ik gebruik als ik naar de winkels ben geweest en een boodschappenkar oid heb gebruikt. Ik wil de viezigheid van een ander niet aan m'n stuur. Voor de rest gebruik ik net als voor de leren bekleding Cartec Leather Care, dit reinigt, herstelt en beschermt het leer volgens de opdruk van de flacon. En nee ik heb geen smetvrees (denk ik...) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Jeanmarc »

Volgens mij wel ;)
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb 2 producten van mothers om mijn leer te onderhouden.

Cleaner:
Afbeelding

Conditioner:
Afbeelding

Er komt inderdaad veel vuil vanaf de eerste keer dat je het middel gebruikt. Ik heb het niet op mijn stuur gebruikt omdat dit spul (conditioner vooral) toch wat vettig aanvoelt. Misschien is "vet" niet het juiste woord. Ik heb de stoelen van mijn vrouw haar auto ermee behandeld. Zij heeft volledig leder en de stoelen hebben een paar weken geluid gemaakt (gepiep als je erin beweegt) + je gleed als het ware over de stoel, deze voelde heel glad aan.

Ik zou geen glad stuur willen, lijkt mij onwenselijk en gevaarlijk. Maar alleen de cleaner gebruiker zou een optie kunnen zijn...

Rijden jullie niet met handschoenen aan ;-)?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Chris5gti »

Hagar schreef:Om te beginnen heb ik een klein flesje desinfecterende handgel in de auto dat ik gebruik als ik naar de winkels ben geweest en een boodschappenkar oid heb gebruikt. Ik wil de viezigheid van een ander niet aan m'n stuur. Voor de rest gebruik ik net als voor de leren bekleding Cartec Leather Care, dit reinigt, herstelt en beschermt het leer volgens de opdruk van de flacon. En nee ik heb geen smetvrees (denk ik...) :mrgreen:
Nou beter dat dan onhygienisch in de auto! :D . Zag toen zon test op tv waar gewoon een redelijk nette auto werd getest hoe schoon die was . Nou achteraf bleek dat die auto en eigenlijk de meeste autos het stuur en schakelpook enz smeriger waren dan een wc op een tankstation . :shock: :shock:
Dus kan echt geen kwaad hoor ;)
Gebruikersavatar
Carclean.com
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 sep 2011, 11:27
Type auto: Nog invullen
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Carclean.com »

Verlengsnoer schreef: Er komt inderdaad veel vuil vanaf de eerste keer dat je het middel gebruikt. Ik heb het niet op mijn stuur gebruikt omdat dit spul (conditioner vooral) toch wat vettig aanvoelt. Misschien is "vet" niet het juiste woord. Ik heb de stoelen van mijn vrouw haar auto ermee behandeld. Zij heeft volledig leder en de stoelen hebben een paar weken geluid gemaakt (gepiep als je erin beweegt) + je gleed als het ware over de stoel, deze voelde heel glad aan.

Ik zou geen glad stuur willen, lijkt mij onwenselijk en gevaarlijk. Maar alleen de cleaner gebruiker zou een optie kunnen zijn...
De producten van Gliptone hebben dat niet, deze maken je leer stroef en mat.
Ook te gerbuiken voor je stuur.

Cleaner:
Afbeelding
http://www.carclean.nl/101623.aspx

Conditioner:
Afbeelding
http://www.carclean.nl/101624.aspx
Meguiar's | Poorboy's World | Gliptone | Autoglym | Dodo Juice - Carclean.nl - dé car care shop - Mothers Wax | Monello | Lake Country | DAP900 Polijstmachine | Metropolitan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Verlengsnoer »

Super! zal deze producten dan met de volgende bestelling meenemen.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door KlouxOne »

Ook ik gebruik gliptone voor mijn leer. Is echt super spul! En ruikt ook lekker naar leer!

@ verlengsnoer. Bestel er ook gelijk een paar carclean foampads bij. Deze zijn super hier voor. En kosten bijna niks!
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door 240 »

Sopje maken van groene (glycerine) zeep en je stuur ermee schoonmaken. Lederzeep is ook glycerine zeep, reinigt goed en droogt het leer niet uit.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door MkVI Nmgn »

Hoe kun je het beste die Gliptone cleaner en Conditioner opbrengen en uitpoetsen ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door KlouxOne »

met een padje. Achterop de verpakking staat ook dat je het oppervlak en beetje vochttig moet maken.

doe een klein beetje op een padje en smeer dit eerst even uit met je vinger. daarna inwerken met het padje. even laten zitten en dan uitwrijven met een microvezel doen.

dit geld voor zowel de cleaner als conditioner van Gliptone. is echt super spul :)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door MkVI Nmgn »

Dan ga ik dat spul nu bestellen ;)
Alleen kon zo snel geen padje vinden op Carclean
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Carclean.com
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 sep 2011, 11:27
Type auto: Nog invullen
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door Carclean.com »

Meguiar's | Poorboy's World | Gliptone | Autoglym | Dodo Juice - Carclean.nl - dé car care shop - Mothers Wax | Monello | Lake Country | DAP900 Polijstmachine | Metropolitan
Afbeelding
Gebruikersavatar
R32boxtel
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 feb 2012, 07:01
Type auto: Golf MK5 R32
Locatie: Boxtel

Re: Lederen stuur schoonhouden

Bericht door R32boxtel »

Ik heb een flesje met was op kleur laten maken,
deze breng ik altijd 1 maal per maand aan, deze moet je 4u laten intrekken en dan uitpoetse met een droge doek.

resultaat zal als nieuw zijn. doffe of donkere vlekken zullen weg vallen en alles zal weer de zelfde kleur behoude als voorheen.

ik heb dit laten maken bij http://www.lederdokter.nl/
MKV R32 '06
JD Chip 270PK
SuperSprint Cat Back
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 112 gasten