interessepeiling digitale meters (plug & play)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

interessepeiling digitale meters (plug & play)

Bericht door Glenne »

Hallo,
via de groupbuy van de shadow pro meters heb ik dit gevonden:

Afbeelding

Het betreft een digitale interface die je kan inbouwen in je linkse ventilator (onderste lamellen er uit, interface er in).
Dit werkt via aansluiting op de OBD poort.
Ik heb deze mannen gemaild om te vragen als de mogelijkheid bestaat om een groepsaankoop te starten en heb een positief antwoord gekregen.
Eerst wil ik weten of jullie interesse hebben in dit alvorens ik hiermee verder ga.
Ik weet niet hoeveel personen er minimum nodig zijn (wacht nog op antwoord hierover), maar ik kan wel al vertellen dat de korting 10% bedraagd en vanaf 10 personen komt er 1% per persoon bij met een maximum van in totaal 20% korting (= 20 personen of meer).
Ik heb zelf geen extra voordelen bij deze groepsaankoop. Enkel dezelfde korting als de rest van de deelnemers.
Verzending kost 38 dollar (~28.5 euro)

De module is beschikbaar voor Golf V & VI (ook enkele audi en bmw modellen).

Extra informatie:

High resolution boost/vaccum sensor (BAR or PSI) with peak recall
Monitor live engine data for intake air temp, coolant temp, throttle blade position, actual ignition timing, EGT and more
Digital RPM readout with shift light
Automatic start and stop 0-60 timer for evaluating your cars performance
15 second "run record" data logging to replay a quarter mile run and evaluate boost spikes or dips
OBD II code scan and reset
OEM integration, fit and finish
Precisely color matched to the VW red interior lighting
Display dimmer to match brightness
Non-glare black smoked glass face
Plug and Play installation
Easy to navigate 2 button menu
Disable features you don't want to view
3x analog inputs for additional sensors
Easy to install firmware upgrades to add new features and functionality as they are released

filmpjes:

Installatiehandleidingen:

http://www.p3cars.com/guides/Mk6%20Vent ... sembly.pdf

http://www.p3cars.com/guides/MK5-6%20In ... 0Guide.pdf

Meer info: http://www.p3cars.com/

Als er nog vragen zijn dan wil ik gerust verder contact op nemen met Rick van P3Cars.
Geïnteresseerden kunnen een lijst aanleggen met hun naam.

Gr
Golf VI GTI
Verlengsnoer

Re: interessepeiling digitale meters (plug & play)

Bericht door Verlengsnoer »

Hi Glenne,

Kun je hiermee ook de turbo druk meten? Of moet ik dit meer zien als een kufatec module (of iets in die richting) met extra's. Die kan namelijk ook niet de turbo druk weergeven.

Lijkt mij wel handig apparaat in veel opzichten maar dan alleen voor de waarden die niet steeds schommelen zoals de turbo of inlaat druk...

Apparaat heeft wel veel potentie als ik dat zo lees.
wehoo

Bericht door wehoo »

@Verlengsnoer.
Goede vraag. Net als de Kufatec E-MFA kan deze module ook de turbodruk weergeven. De vraag is echter of deze module hierin "verder gaat" dan de Kufatec. De turbodruk ligt namelijk niet "vrij" op de Canbus.
Ik zie bij deze module geen olietemp. weergave?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Glenne

Bericht door Glenne »

Turbodruk is dit toch denk ik: High resolution boost/vaccum sensor (BAR or PSI) with peak recall
Of ben ik verkeerd?
Olietemp zie ik ook niet onmiddellijk staan en had hier nog niet over nagedacht (heb ik op de boordcomputer staan).
Zal dit bij m'n volgende mail eens navragen.

Gr
Golf VI GTI
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Om boost te meten dus de premium of premium plus versie nodig en die kosten al meer dan 400,- dollar?!?!
Slik...
Verlengsnoer

Ik heb net op hun site gekeken. Ze zullen dan wel verder gaan dan de Kufatec want zij adverteren ook echt met de MKV en 6.
Ik vind het een mooi apparaat dat heel goed in de auto past, alsof het er in hoort te zitten. Het resetten van meldingen, de vele mogelijkheden tot het meten van je voltage toe en het maken van een 15 seconde duurende log wegen niet op tegen aanschaf van een twee losse meters voor turbo en oliedruk.

Ik denk dat het meer een gevoelskwestie is. Ik vind het mooi maar denk dat de 2 meters beter zullen staan...

Kosten vergelijking:
Zeg 429 euro voor dit aparaat
Losse meters a 200 euro
Houder a 50/60 euro (schatting)
Inbouwen a 150 euro (schatting).

En dan heb je alleen 2 meters ingebouwd. Je kan geen logs maken, meerdere modules monitoren, loggen etc...

Ik denk dat ik bij aanschaf van dit aparaat het zelf zou inbouwen. Het ziet er echt plug and play uit. De losse meters laat ik liever aan een ander over.
Glenne

Bericht door Glenne »

Verlengsnoer schreef:Ik heb net op hun site gekeken. Ze zullen dan wel verder gaan dan de Kufatec want zij adverteren ook echt met de MKV en 6.
Ik vind het een mooi apparaat dat heel goed in de auto past, alsof het er in hoort te zitten. Het resetten van meldingen, de vele mogelijkheden tot het meten van je voltage toe en het maken van een 15 seconde duurende log wegen niet op tegen aanschaf van een twee losse meters voor turbo en oliedruk.

Ik denk dat het meer een gevoelskwestie is. Ik vind het mooi maar denk dat de 2 meters beter zullen staan...

Kosten vergelijking:
Zeg 429 euro voor dit aparaat
Losse meters a 200 euro
Houder a 50/60 euro (schatting)
Inbouwen a 150 euro (schatting).

En dan heb je alleen 2 meters ingebouwd. Je kan geen logs maken, meerdere modules monitoren, loggen etc...

Ik denk dat ik bij aanschaf van dit aparaat het zelf zou inbouwen. Het ziet er echt plug and play uit. De losse meters laat ik liever aan een ander over.
waar haal je 429 euro vandaan? je hebt de premium nodig voor de boost sensor versie (hoe zit dit dan trouwens?)
ik dacht eerder aan 320 euro inclu verzending (wat ik ook al behoorlijk veel vind, maar dit ter zijde).
Golf VI GTI
Verlengsnoer

http://www.p3cars.com/mk5/

Ik denk dat je de High Resolution Boost Sensor nodig hebt om de boost/druk van de turbo te kunnen meten. Dit haalt het apparaat dan blijkbaar toch niet uit de ODB aansluiting. Dan zou je er zijn voor 379 dollar.

Als je meer mensen wilt bereiken om deel te nemen aan de group buy dan kan het handig zijn om je bericht op meerdere fora te melden!
Glenne

Bericht door Glenne »

Verlengsnoer schreef:http://www.p3cars.com/mk5/

Ik denk dat je de High Resolution Boost Sensor nodig hebt om de boost/druk van de turbo te kunnen meten. Dit haalt het apparaat dan blijkbaar toch niet uit de ODB aansluiting.

Als je meer mensen wilt bereiken om deel te nemen aan de group buy dan kan het handig zijn om je bericht op meerdere fora te melden!
enig idee hoe dit aan te sluiten is?
kan ik ook vragen in m'n volgende mail.
is het normaal niet zo dat je een darmpje moet aankoppelen (aftappen) om de druk te weten, of ben ik helemaal verkeerd? Ik ken er niet zo veel van :oops: :lol:
Golf VI GTI
Verlengsnoer

Je denk dat je inderdaad het darmpje moet aankoppelen. Dat is ook de reden waarom ik de meters laat inbouwen door iemand die weet wat hij doet. Als het een pc was had ik wel raad geweten.

Het blijft uiteindelijk goedkoper dan aanschaf van 2 losse meters incl inbouw en je hebt er meer mogelijkheden door. Blijft lastig.
Verlengsnoer

De prijzen verschillen trouwens iets per model
http://www.p3cars.com/mk6/
http://www.p3cars.com/mk5/
wehoo

Bericht door wehoo »

Hetgeen ik uit hun site kan opmaken is het volgende:
Bij de standaardversies moet je zelf je rooster gaan ombouwen om zodoende het geleverde "schermpje" hierin passend te krijgen. Hiervoor staat een handleiding op hun site.
Bij de Premiumversies ontvang je een aangepast rooster inclusief het ingebouwde "schermpje". Compleet ready for plug & play.
De plus-optie bij beide versies geeft je de mogelijkheid tot weergave van vacuum en boost.

Boost
This mode will show vacuum and boost. Depending on settings in the config menu this may be from VAG ecu data or an external analog sensor. Boost is read in PSI by default and Vacuum is inHg. If you configure the gauge to metric boost will be in BAR.

De niet plus-versies geven dus geen turbodruk weer.
Ik heb de indruk dat de turbodruk alleen kan worden weergegeven als die op de Canbus "aanligt". Dit is bij de TDI en GT modellen het geval. Echter niet bij de GTI versies.
De turbodruk wordt gehaald uit de VAG Ecu. (als die ook wordt doorgegeven op de Canbus, c.q. OBD aansluiting). Indien dit niet het geval is kan er een "external analog sensor" (niet bijgeleverd) worden aangesloten. Dit is dan op dezelfde wijze als een meter zijn info (=sensor) krijgt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... -Interface

Verslag van mensen die heb gekocht hebben + op volgens pagina's inbouw verslag met foto's. De klantenservice van die dudes schijnt in april 2011 niet zo best te zijn geweest (afgaande het geen gelezen op 1 site). Snap het niet, maar lees dat de GTI VI op TSI ingesteld moet worden.

Dit vraagt om meer leesvoer over dit aparaat.
Laatst gewijzigd door Verlengsnoer op 25 nov 2011, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Boost:

This mode will show vacuum and boost. Depending on settings in the config menu this may be from VAG ecu data or an external analog sensor. Boost is read in PSI by default and Vacuum is inHg. If you configure the gauge to metric boost will be in BAR.

Zal dus wel met een extra sensor moeten op de 2.0tfsi/tsi's
Waarom kan je eigenlijk wel gewoon met vcds keurig boost loggen?
wehoo

Bericht door wehoo »

Ahummm..
Lees zojuist het stuk op het au-forum:
Well it seems to. It gives a readout of the various measurements it is supposed too. Whether they are accurate or not there is no way to tell. but they are reading the ECU so have no reason to assume they are wrong. The boost matches my manual boost gauge.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

het is mooi spul, dat is zeker. maar ik word gek van die digitale cijfertjes die op en neer gaan. maar goed. is een kwestie van smaak natuurlijk. qualitatief ziet het er heel goed uit! en mooie plek ook om te monteren.
Glenne

Bericht door Glenne »

dat is misschien wel een beetje vervelend, maar je kan het natuurlijk op een stand zetten waarbij de getallen niet constant veranderen (bv inlaat temp ofzo).
Golf VI GTI
Glenne

Bericht door Glenne »

Ik begrijp het nu nog niet 100%. Kan de standaard versie turbodruk uitlezen of niet?
Zijn er al mensen die hem ook eventueel zouden willen?

Gr
Golf VI GTI
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Glenne schreef:dat is misschien wel een beetje vervelend, maar je kan het natuurlijk op een stand zetten waarbij de getallen niet constant veranderen (bv inlaat temp ofzo).
klopt dat kan ook. agh het is altijd wat joh. meters hebben nadelen. dit ook. maar gadgets blijven altijd leuk :D
wehoo

Bericht door wehoo »

Glenne schreef:Ik begrijp het nu nog niet 100%. Kan de standaard versie turbodruk uitlezen of niet?

Gr
In tegenstelling tot mijn eerder post, lijkt het toch iets anders.

Alleen de Premiumversies geven turbodruk weer.
Plus wil in dit geval zeggen dat je een voorbereid rooster ontvangt en je niet je eigen rooster hoeft te gaan ombouwen/knutselen.
Standaardversies geven dus geen turbodruk weer.
(vraag blijft echter of dit ook werkelijk op een GTI 5 en 6 wordt weergegeven).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ik zou zeggen email de gasten eens voor de definitieve antwoorden mbt turbodruk?!
Vcds leest de waardes ook keurig zonder extra hardware via de canbus en zo ook de apparatuur van de dealer: vastools.
Beetje jammer dus als dit enkel met een duurder betaalde premium versie kan en mogelijk extra hardware/sensor.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

wehoo schreef:
Glenne schreef:Ik begrijp het nu nog niet 100%. Kan de standaard versie turbodruk uitlezen of niet?

Gr
In tegenstelling tot mijn eerder post, lijkt het toch iets anders.

Alleen de Premiumversies geven turbodruk weer.
Plus wil in dit geval zeggen dat je een voorbereid rooster ontvangt en je niet je eigen rooster hoeft te gaan ombouwen/knutselen.
Standaardversies geven dus geen turbodruk weer.
(vraag blijft echter of dit ook werkelijk op een GTI 5 en 6 wordt weergegeven).
En je hebt geen oliedruk en olietemperatuur (de laatste mis je als je geen Kufa-tec hebt, zoals ik). Zelf ben ik benieuwd naar de stuurkolom meters (analoog voor turbodruk en digitaal de -druk en olietemp.)

De meter in de halve ventilatieopening ziet er wel goed uit (soort oem). Jammer dat er geen uitlezingen zijn over de toestand (lees druk en temp.) van de olie.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”