Winterbanden.. snap er niks van

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
V_UnitedGrey
Type auto: MK5 GTI

Winterbanden.. snap er niks van

Bericht door V_UnitedGrey »

De titel zegt al genoeg :lol:

Ik heb nu een heel mooi setje 18'' detroits mk6 en dat wil ik graag zo houden! Dus ben op zoek naar een wintersetje.
Heb al mooien gezien voor tussen de 6 en 700 euro.. ( heb liever geen 16'' banden en wieldoppen ) en het merk Winterband hoeft geen A merk te zijn.

Ik heb een schroefset van eibach en in totaal is hij voor 4cm verlaagd en achter 2,5 tot 3.

Nu heb ik al begrepen van Wehoo dat te maken heeft met ET waarde. Mijn vragen:

* Moet de ET waarde van de wintervelgen gelijk zijn aan de ET waarde van nu?
* Moet het ook 18'' zijn ?
* Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Marcel
Verlengsnoer

Re: Winterbanden.. snap er niks van

Bericht door Verlengsnoer »

Hi Marcel,

In mijn belevenis hoeft dit niet. Hoe lager je ET waarde hoe verder de velg naar "buiten" staat.

Nee dit hoeft niet. Ik rij momenteel op 16" en ga van het voorjaar naar 18". Je zou ook 17 kunnen nemen. De kan als jij je wilt orrienteren op de prijzen op een bandenboer zijn site kijken en vergelijken wat de nieuwprijzen van banden zijn in 16, 17 en 18. Er zit aardig wat verschil tussen de velg maten.

hmmm. Ik weet niet of je een nieuw of 2 de hands setje wilt kopen maar bij 2de hands zou ik op het aantal mm profiel letten. Ik heb begrepen dat in bijv Duitsland winterbanden minder dan 4mm profiel niet worden aangezien als winterbanden.

Succes met je zoektocht!
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

V_UnitedGrey schreef:De titel zegt al genoeg :lol:

Ik heb nu een heel mooi setje 18'' detroits mk6 en dat wil ik graag zo houden! Dus ben op zoek naar een wintersetje.
Heb al mooien gezien voor tussen de 6 en 700 euro.. ( heb liever geen 16'' banden en wieldoppen ) en het merk Winterband hoeft geen A merk te zijn.

Ik heb een schroefset van eibach en in totaal is hij voor 4cm verlaagd en achter 2,5 tot 3.

Nu heb ik al begrepen van Wehoo dat te maken heeft met ET waarde. Mijn vragen:

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Marcel
Ik zelf heb op de originele 17 inch velgen winterbanden gezet zodat het in de winter ook nog een beetje mooi uitziet . En ik zou gewoon een velg pakken (als je voor een compleet set gaat .) wat de originele waardes heeft , zijn er genoeg van te krijgen . Je kunt bijv voor weinig geld een tweedehands setje velgen op marktplaats kopen en de banden als je zoals je zegt niet perse a merk banden wil Op Autobandenmarkt.nl of ebay.de kopen . Ik heb ze bij autobandenmarkt gekocht in 225/45/17 kost echt geen drol als je beetje doorsnee band koopt . Ik zelf ben er erg tevreden over !
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt maar ik zie net op online velgen dat ze een aantal velgen voor spotprijzen weg doen. Als ik mijn 2 de hands wintersetje niet had gekocht dan had ik het wel geweten...
http://www.online-velgen.nl/
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”