Aantal probleempjes GTI ED30

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Beste,

Ik heb een aantal problemen met mijn GTI ED30 uit 2007. Er staat nu zo'n 102.000 op de teller. Aangezien ik niet voor alles een appart topic ga openen doe ik ze allemaal hier:

1) Airco probleem.
Een maand of 3 geleden had ik last van stromingsgeluiden van mijn airco. Ook hoorde je het duidelijk als je de AC inschakelde (snerp geluid). Dit bij de dealer vermeld, en bleek dat het Aircosysteem te weinig druk had. Op druk gezet en probleem verholpen.
Nu sinds een week of 2 heb ik het geluid weer gekregen. Alleen nu maakt mijn pomp nog meer lawaai bij het inschakelen. Ook zat ik gister met 5 man in de auto naast het schrapen van de bumpers ( :roll: :evil: ) kreeg de airco ook mijn ramen niet ontwasemd. Zelfs niet op maximale stand...... Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

2)Dieselend geluid bij het rijden.
Dit ook sinds een week of 2/3. Vooral op de snelweg bij een snelheid van 120km/h hoor je het goed. Als ik vervolgens zachtjes accelereer tot 120km/h hoor je een soort dieselend geluid, dat gaat tegelijk op met het gasgeven. Dus gas los= geluid weg, gas geven = geluid... Zou dit samenhangen met het airco probleem?

3)Trillende Multiriemspanner.
Een vriend van mij is automonteur bij VW. Toen we samen de schroefset gingen monteren, merkte hij op dat mijn multiriemspanner (die de dynamo, AC,enz aandrijft) wat meer trilde als normaal. Hij adviseerde mij om hier niet te lang mee door te rijden. Zou dit ook weer samenhangen met de 2 problemen hierboven beschreven?...

4)DSG haperen (Ja weer ja....)
De laatste tijd merk ik ook weer dat bij het wegrijden de auto wat moeilijk doet. Het haperen lijkt weer terug te komen. Zou het verstandig zijn om DSG olie+ filter te vervangen? Aangezien er +- 10.000 km geleden een nieuwe bak onder is gegaan (dus nieuwe koppeling en olie ed..). Misschien is dit omdat de koppeling nu wat ingesleten is? oftewel overtollig koppelingsslijtsel dat nu in de olie/filter zit.


5)Rammelend (uitlaat)geluid bij koude motor.
Sinds de milltek eronder zit, heb ik bij een koude motor dat het uitlaatsteem rammelt. Samen met die vriend van mij hebben we al gekeken op de brug. Nu komt de uitlaat 100% nergens tegenaan. Ook na het slaan tegen mijn uitlaat is nergens te zien/hogen waar het rammelen vandaan komt. Ik heb dit alleen bij een koude motor, en vooral bij het achteruit rijden. Bij een warme motor/uitlaat hoor ik niks nada noppes.

Zo nu heb ik mijn ei wel gelegt... :x

Bedankt,

GolfL
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Chris5gti »

Meschien dat je riem niet goed op spanning zit en daardoor de airco pomp niet goed werkt en je die problemen krijgt .?!

Met dat dieselend geluid is lastig zou je eens moeten opnemen hoe het klinkt als het alleen stationeer is is het meestal de kettingspanner wat dit geluid veroorzaakt , maar er zijn ook dingen als je vliegwiel en je hogedruk pomp wat rare geluiden kunnen maken in die richting .

edit.. heb je je uitlaat met koude of warme moter controleerd ?
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Ja dat verband zat ik ook aan te denken. Maar dan zou ik ook problemen moeten hebben met mijn dynamo?...

Dieselend geluid dat ik bedoel is niet het geluid van het starten van de auto. Maar echt als ik gas geef bij een bepaalde snelheid...

Uitlaat is vooral met een koude motor, warme motor/uitlaat geen problemen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Chris5gti »

Mijn gedachte was omdat een uitlaat uitzet (soms zelf langer word) als die warm is tegenover koud dat die in koude toestand waarscheinlijk ergens net een klein beetje tegenaan kan komen en als die warm is niet meer . Vandaar dat geluid en de vraag of je het had nagekeken met koude of warme uitlaat .

En problemen met dynamo kan maar hoef niet meteen .. Is natuurlijk moeilijk om te zeggen . Maar ik heb ook al eens gehoord dat er speling zat op de poelie van de dynamo waardoor zon geluid ontstaat .
Het is meschien een idee om de riem er af te halen en dan eens alle poelies en spanner(s) te controleren .
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Hmm, zelf aan de riem "kloten" doe ik liever niet. Ik zit te denken om hem bij de dealer te brengen. Alleen ben bang voor de hoge kosten die dan komen.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen een "echte" vw dealer , of vagtechniek. Want ik heb vele goeie verhalen over vagtechniek gehoord, en ik kan hier beter terecht met mijn problemen denk ik. Alleen de auto is altijd dealeronderhouden geweest...
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Mackdennis »

Hoi golfL

Ik denk dat je spanner van je multi riem misschien stuk is.. Door het geklapper rekt je riem steeds verder uit dan..
En kan je inderdaad problemen krijgen met alles wat deze riem aandrijft.
Maar goed als je je riem en spanner vervangt.. Chek dan of de vrijloop poelie van de dynamo
Nog wel werkt..( dit was bij mijn Leon toen het geval)

Ik weet niet waar je vandaan komt? En hoe veel waarde en vertrouwen jij in jou dealer heb.
Maar ik zou of bij Hartog in Alkmaar ff info inwinnen.
Of vagtechniek in neunen.
Of een ex jd medewerker die voor zich zelf is begonnen.. Weet zo ff niet de naam.
Maar ook goede verhalen van gehoord.

Mijn eigen ervaring kwa onderhoud is vachtechniek. En die was goed!!
Maar denk als ik jou was ik eerst eens wat had rond gaan bellen.. En dan bij die gene waar je het beste gevoel bij heb.. Ff een afspraak te maken.
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Hmm jaa het lijkt er wel op dat de multiriem de schuldige is van de samenloop van problemen. Ik neem aan als ik dit bij een gespecialiseerd bedrijf doe dat ze wel alles controleren.

De bedrijven die jij opnoemt klinken mij inderdaad allemaal bekend. Vagtechniek, Hartog, en JB autoservice. Ik gooi denk ik 2 mails uit, 1 naar Vag, en 1 naar JB.

Heb overigens een ander draadje geopend : http://golfgtiforum.nl/forum/posting.ph ... 12&p=18842
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Toch heb ik zo'n voorgevoel dat dit een duur grapje gaat worden...
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Edition30 »

Mackdennis schreef:Hoi golfL

Ex medewerker van JD. Weet zo ff niet de naam.
Maar ook goede verhalen van gehoord.
Yep, Hans Sloot Autotechniek in ...... Lochem
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Mackdennis »

Tja duur??? Denk dat de dealer duurder is en minder ver komt dan de specialist.
Een goede specialist kijkt meestal verder dan de dealer en of de garage om de hoek.

Maar ook bij de (specialisten) moet je Gied prijs/kwaliteit vergelijken..
Kijk voor de grap eens naar xt prijslijst onderhoud/Dsg en die van vagtechniek.
Heb je al een behoorlijke prijs verschil..
(ben hier niet om iets of iemand aftekraken maar het verschil in deze 2 bedrijven heeft mijn toen tot vagtechniek doen besluiten)..
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Race Eend »

Edition30 schreef:
Mackdennis schreef:Hoi golfL

Ex medewerker van JD. Weet zo ff niet de naam.
Maar ook goede verhalen van gehoord.
Yep, Hans Sloot Autotechniek in ...... Lochem

Hugo Klaver, auto en tuning brengt zijn TFSI ook naar Hans, en heeft er laatst een artikel over geschreven:

http://www.autotechniekhanssloot.nl/ind ... ge=te-koop
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Mackdennis »

Net ff dat stuk van hans sloot gelezen.. En zo als in dat stuk te lezen is zo willen we allemaal dat onze auto behandeld word.

Ben wel nieuwsgierig wat een kleine en of grote beurt kost bij hun.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Verlengsnoer »

Amen!

Ik denk dat het niet meer zal kosten dan de dealer. Prima wat mij betreft. Wel jammer dat wij dik 1.5 uur (heen) moeten rijden...
Mackdennis schreef:Net ff dat stuk van hans sloot gelezen.. En zo als in dat stuk te lezen is zo willen we allemaal dat onze auto behandeld word.

Ben wel nieuwsgierig wat een kleine en of grote beurt kost bij hun.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Race Eend »

@ Dennis, ik denk dat dat per geval verschilt, alle rubbers smeren en delen controleren kost wel iets meer tijd (ook vervang je delen eerder dan strikt noodzakelijk). Maar dan is je auto wel volledig nagelopen en voorkom je problemen tussendoor.

Als je interieurfilter - benzinefilter en luchtfilter gewoon laat zitten, dan kost dat je niets... maar alle tientjes die die delen bij elkaar kosten, wordt de rekening toch even groter. (zeker niet zo groot als bij een dealer, maar je zult het goedkoper kunnen laten doen elders). Ik denk dat je bij je onderhoud net als bij je tuning niet zozeer moet kiezen voor de prijs, maar vooral op de kwaliteit. En dat je totaal 50 euro meer kwijt bent dan elders bij het goedkoopste adres, maar dat er veel meer gedaan is, zorgt wel voor een beter onderhouden auto. (en als je delen niet insmeert, dan knapt het later als het eens los moet af, waardoor de kosten vele malen hoger zijn, ik heb laatst mijn gehele draagarm moeten vervangen, omdat de bout afbrak, toen ik de draagarmrubbers ging vervangen, ook die zat er 'droog in', dan is de complete besparing ook weg).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Mackdennis »

Nee precies als me auto zo behandeld wordt als in het stuk beschreven.
Mag dat best een paar tientjes duurder zijn..

Echter zo als in me vb verschil tussen xt en vag techniek.
Kleine beurt en Dsg olie wissel. Zat een prijs verschil van 270e
En denk dat kwa kwaliteit er weinig verschil zal zitten tussen die 2.
Heb toen niet een gekeken wat het bij een dealer kost.

Maar goed heb werkelijk geen idee wat Hans sloot vraagt hoor??
Kwaliteit ziet er wel goed uit!!!
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Heb net vagtechniek gebeld. Afspraak gemaakt op 18 januari voor dit hele gebeuren. + grote beurt gelijk.

Ben benieuwd (ook naar de kosten...)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Verlengsnoer »

Denk dat je daar wel goed zit Golfl!

Ben daar geweest voor mijn elektro probleem en heb sindsdien geen last gehad. De prijs viel ten eerste mee omdat er een uurprijs van 55 euro werd gehanteerd en omdat ik van te voren duidelijke afspraken heb gemaakt. Uiteindelijk hebben ze mij nog gematst met het extra werk dat ze eraan hadden omdat ik duidelijke afspraken met ze heb gemaakt.

ps. Is je gekraak/probleem verholpen door de rubbers/stops?
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Denk het ook wel dat ik daar goed zit, hoor er namelijk al sinds SO heel veel over.!

Nee, nog geen tijd voor gehad om de rubbers te monteren. Het is namelijk weer een flinke klus. Alles moet onderhand weer gesloopt worden voor om de 2 ringen ertussen te krijgen.

Wil/Moet het wel binnenkort gaan doen.!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door RobScania »

Ik heb mijn auto ook bij Hans Sloot in onderhoud en ben zeer tevreden over alles, ik heb al een paar beste reparaties gehad ( helaas) en ben zeer tevreden over hem.
Duur ach wat is duur, ik ben meerdere keren bij Hans geweest met kleine probleempjes, dan gaat hij gelijk aan de computer wat bij de Autohaas vw in Zutphen gelijk al 25,- euro kost zonder dat ze wat hebben gedaan..........Hans heeft mij daar nog nooit wat voor gerekend.

En tenslotte Hans zelf is een zeer rustig maar prettig persoon en rijd zelf ook een GTI VI.
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Zoo net terug van vagtechniek (goed uurtje rijden). Nu is het even afwachten wat er allemaal uitkomt.

Toch een minpuntje; Leenauto.

Waarom? Het is een vag specialist, en dan een leen auto meegeven die stationair draait als een stoomlocomotief. En een koppelings aangrijpingspunt heeft die ergens achter de auto ligt. Misschien ligt het eraan omdat het een Skoda is ? (octavia combi). Maar het blijft een leen auto, heeft (hopelijk) niks met de kwaliteit te maken!
Laatst gewijzigd door GolfL op 18 jan 2012, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door MkVI Nmgn »

Octavia 1 is een schijthok Rijd voor geen meter zoals ik en me neefje zullen zeggen een skoda is een kale shenk
Maar bij een dealer is de auto ook maximaal 18mndn die je mee kan krijgen bij ons teminsten
En betaal je uiteraard een stukje meer maar het zal wel goed komen denk ik ( hoop ik )
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Daarom, heb er alle vertrouwen in! Hoor namelijk niks als goeie verhalen erover.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Mackdennis »

GolfL schreef:Zoo net terug van vagtechniek (goed uurtje rijden). Nu is het even afwachten wat er allemaal uitkomt.

Toch een minpuntje; Leenauto.

Waarom? Het is een vag specialist, en dan een leen auto meegeven die stationair draait als een stoomlocomotief. En een koppelings aangrijpingspunt heeft die ergens achter de auto ligt. Misschien ligt het eraan omdat het een Skoda is ? (octavia combi). Maar het blijft een leen auto, heeft (hopelijk) niks met de kwaliteit te maken!
Moest je ook betalen voor de leen auto?

Ik snap wel dat hun geen bijna nieuwe leen auto hebben.
Ze hanteren prijzen die 50% onder die van dealers en bekende tuners zit.

Ik zelf ben in iederegeval erg tevreden over hun.. Die keer dat ik er was.
Erg nette zaak en erg net geholpen en heb gewoon naast ne auto gestaan toen ze eraan sleutelde.
Hoop dat jij dezelfde ervaring en gevoel aan over houd als mij.

Gr.
Dennis
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door GolfL »

Net een belletje gehad van Vagtechniek (martin).

Er was het een en ander aan de hand:

-Remblokken achter moeten vervangen worden binnen maximaal 5000km
-Remblokken voor zijn goed, schijven voor zijn (bijna) aan vervanging toen
-Draagarmrubber linksvoor moet vervangen worden, compleet versleten ( dit zou waarschijnlijk die "klunk" geven bij het wegrijden)
-Airco zat 350gram (freon?) in ipv 500~. Dus waarschijnlijk een lekkage (pas bijgevuld namelijk)
-Kleppendekselpakking is lek (vandaar lichte olielekkage)

Wat ze deze afspraak hebben gedaan/ gaan doen:
-DSG olie + filter vervangen
-Grote beurt gegeven
-Multiriem (v-snaar) vervangen, maar spanner was niet nodig
-airco afpersen met fluor(en dan UV lamp)
-Uitlaat rammel gecheckt

Ik moet een herafpraak maken voor de overige problemen (niet ingepland).

De achterste remblokken hadden ze op voorraad. Maar toen ik zei dat ik liever dan gelijk sportievere schijven+blokken wou doen (R32 voor, en sportievere achter). "geen probleem! " , zei die, ik raad je wel aan binnen 5000km de achterste blokken te doen. De voorste kunnen nog wel even.

Kon hem om 16:00 ophalen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Aantal probleempjes GTI ED30

Bericht door Race Eend »

Toch keurige diagnose in dergelijk korte tijd, thumbs up voor vagtechniek in deze!
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten