Dynaudio achteraf inbouwen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
KlouxOne

Dynaudio achteraf inbouwen

Bericht door KlouxOne »

Ik zou graag een 2de hands set Dynaudio speakers en versterker inbouwen in mijn golf 5. Ik zie regelmatig setjes voorbij komen maar weet niet of dit nou echt 1 op 1 past!

kan ik gewoon de speakers swappen met de originelen? en de versterker aansluiten op de kabelboom van de RNS510? of moet er nog een apparte kabelboom voor gekocht worden en kabels getrokken worden? en misschien nog wel meer?

en dan verder. moet er nog wat veranderd worden qua codering? ik zie in vcds wel is dingen van Dynaudio voorbij komen als ik het me goed herinner.
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Re: Dynaudio achteraf inbouwen

Bericht door Wilcoos »

Kan gewoon ingebouwd worden. Alleen de kabelboom weet ik niet zeker wat daar precies aan/bij zit. Je ziet ze nml ook wel te koop kabelboom enz. Daarna nog even aanzetten. Ik heb ook wel interesse eigenlijk maar nog geen setjes kunnen vinden, dus waar kijk jij dan?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

ok, en hoe gaat dat dan met de versterker? waar komt die te zitten? achter de RNS? met aanzetten bedoel je met VCDS de bytes coderen?

en inderdaad ik zie ze wel is met en zonder kabelboom. vandaar denk ik dus niet dat het zo past. om nou een hele kabelboom te vervangen. dan ga ik liever voor een ETON set. qua prijs is dat ook nog interessanter, alleen ga ik liever voor origineel.

@wilcoos weet jij toenvallig wat er nou kwalitatief beter is? Eton of Dynaudio.

als je ook een setje wil. Ik heb contacten met grote sloop bedrijven. ik handel ook in interieurs. en nog een tip. goed zoeken op de duitse Ebay :) ook van andere type vw's passen in een golf. sommige sets zijn uitwisselbaar. staat er ook vaak bij
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door kevin78 »

Maar dynaudio is alleen voor golf 6 denk ik of niet
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Nee dynaudio is er voor vrijwel elke VW. Of Eton beter is weet ik niet, maar heb niet heel veel vertrouwen in die "ingebouwde" versterkers van Eton. De versterker van Dynaudio gaat onder de stoel. Het enige wat ik mij voor kan stellen bij de kabel boom is dat deze dan inclusief de aansluitkabels is. (wat ook logisch is) maar die kan je er net goed zelf naast leggen. Als je een set met kabel boom hebt zou je dus gewoon de kabelboom kunnen strippen en alleen de kabel voor de versterker gebruiken.

Je moet inderdaad even in VCDS zeggen dat je een Dynaudio systeem hebt, dat wijzigt dus iets in de aansturing als ik het goed heb.

Er is altijd wel iets beters te vinden, maar waar ik mee zit is de positie van de versterker. En die is onder de stoel wel erg leuk. Nu kan je alle bevestigingen los kopen inc. de cover. Dus als we een versterker vinden die onder de stoel past zijn er op deze manier vele betere setups te verzinnen. Denk bijvoorbeeld aan Audio System, Rainbow, Exact (prijs op volgorde ;-) ) Deze merken hebben ook pasklare sets.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

ok onder de stoel dus.

dat lijkt me toch wel even lastig kabels trekken dan, maar dat moet niet het probleem zijn. het belangrijkste vind ik persoonlijk dat ik geen kabels hoef te verknippen omdat de speakers een op een passen. is dat bij rainbow en exact ook?

op ebay vind je overigens ook alleen versterkers van Dynaudio. zou je ook allen een versterker kunnen plaatsen zonder een speaker upgrade? Ik denk dat dat de boel ook al een stuk verbeterd.
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Kabels trekken valt wel mee, denk dat er makkelijk bij te komen is. Verknippen is niet direct nodig, er zijn verloopstekkers om van alles aan te sluiten.

Alleen versterker gaat op de huidige speakers denk voor flinke vervorming zorgen en is dus geen verbetering. Dan kan je beter alleen je luidsprekers vervangen, dat merk je wel direct en kan al meer dan voldoende zijn.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Heb jij een foto van de verloop sterkers? En waar te verkrijgen? In dat geval kan ik misschien beter gelijk voor een rianbow of exact set gaan zie ik.
wehoo

Bericht door wehoo »

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

KlouxOne schreef:Heb jij een foto van de verloop sterkers? En waar te verkrijgen? In dat geval kan ik misschien beter gelijk voor een rianbow of exact set gaan zie ik.
Geen foto, maar volgens mij zitten ze erbij bij zo een pasklare set. En anders zijn ze te koop op ebay enzo.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
wehoo

Bericht door wehoo »

Wellicht als voorbeeld:
(Dynaudio installation in Passat)

http://www.big-partycentral.de/Bilder/D ... _Build.pdf
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”