RNS 510 Voice Controll ivm SW 2680
RNS 510 Voice Controll ivm SW 2680
Volgens de bron: http://www.my-gti.com/?s=rns+510+2680 zou ik voice controll moeten hebben. ik heb in mijn auto ook de extra microfoon zitten boven in de hemel bij de interieur verlichting. alleen hoe activeer ik het? zodat ik commando's kan geven? heb knopje op het stuur werkt niet. dit omdat ik een Skoda Bluetooth module heb voor mijn telefoon. ook gebeurd er niks als ik het knopje rechts naast de eject knop van de RNS 510 indruk. kijk ik ergens overheen? of heeft mijn RNS 510 helemaal geen voile controll? misschien dat ik een andere knoppen combinatie moet gebruiken? of moet ik bijvoorbeeld stil staan met de motor uit in de auto?
Re: RNS 510 Voice Controll ivm SW 2680
Ik heb ook voice control op mijn RNS510. Het werkt door op het knopje naast de eject knopt te drukken. Dan komt er als het goed is een venster, met commando's die je kan oproepen. Knopje op het stuur werkt bij mij ook niet, dit is "mute" van mijn geluid.
Verwacht er overigens niet te veel van. Ik heb het, ik gebruik het ZELDEN. Alleen voor mijn telefoonboek (makkelijker om een naam op te noemen dan in te typen)
Raar dat het bij jou niet is? (ik heb SW3930)
Verwacht er overigens niet te veel van. Ik heb het, ik gebruik het ZELDEN. Alleen voor mijn telefoonboek (makkelijker om een naam op te noemen dan in te typen)
Raar dat het bij jou niet is? (ik heb SW3930)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Ongetwijfeld ook hier gekeken: http://www.my-gti.com/1234KlouxOne schreef:Volgens de bron: http://www.my-gti.com/?s=rns+510+2680 zou ik voice controll moeten hebben. ik heb in mijn auto ook de extra microfoon zitten boven in de hemel bij de interieur verlichting. alleen hoe activeer ik het? zodat ik commando's kan geven? heb knopje op het stuur werkt niet. dit omdat ik een Skoda Bluetooth module heb voor mijn telefoon. ook gebeurd er niks als ik het knopje rechts naast de eject knop van de RNS 510 indruk. kijk ik ergens overheen? of heeft mijn RNS 510 helemaal geen voile controll? misschien dat ik een andere knoppen combinatie moet gebruiken? of moet ik bijvoorbeeld stil staan met de motor uit in de auto?
voor de aansluiting van de 2e microfoon.

Gr. Wehoo.

wat bedoel je precies wehoo? als het goed is zit er op de RNS 510 een microfoon, en ik heb al een microfoon van de Skoda Bluetooth kit in mijn hemel zitten. deze heb ik ook zien zitten toen ik mijn verlichting verwisselde.
Bedoel je misschien dat ik nog een extra microfoon moet hebben? dus een derde?
of zit ik er nou helemaal naast? ik dacht namelijk dat het gaatje in de RNS 510 naar de Eject knop een microfoon is.
Als de Microfoon er niet zou zitten zou ik toch alsnog het geluid moeten horen die de voice control activeert? en het scherm op de RNS 510? dat krijg ik al niet voor elkaar.
of werkt dit weer anders?
of zit ik er nou helemaal naast? ik dacht namelijk dat het gaatje in de RNS 510 naar de Eject knop een microfoon is.
Als de Microfoon er niet zou zitten zou ik toch alsnog het geluid moeten horen die de voice control activeert? en het scherm op de RNS 510? dat krijg ik al niet voor elkaar.
De RNS510 heeft geen 'eigen' microfoon. (ook geen BT en tel.-voorbereiding). Dit alles wordt via externe adapters geregeld. De mic's worden (beiden) aangesloten op de quadlockstecker. Je Skoda BT (ken die verder niet) zal ook wel "gekoppeld" zitten tussen je quadlockstecker op de RNS510. Als ik je verhaal zo begrijp, heb je maar één mic. (hetgeen jij voor een mic aanziet op de RNS510 is geen mic). Als je op de knop van speechcontrol drukt, krijg je dan een melding op je RNS510 dat het niet werkt? Of gebeurt er gewoon niets? In het 1e geval kan je SW het niet aan. (2680 moet dit wel kunnen). In het 2e geval is de mic niet (goed) aangesloten.KlouxOne schreef:wat bedoel je precies wehoo? als het goed is zit er op de RNS 510 een microfoon, en ik heb al een microfoon van de Skoda Bluetooth kit in mijn hemel zitten. deze heb ik ook zien zitten toen ik mijn verlichting verwisselde.
Gr. Wehoo.

Ok dan is dat in ieder geval duidelijk.
soms wel vervelend dat de info die je tegen komt op het net niet juist is.
Bij mij is dus het eerste geval. Ik druk de knop naar de eject knop in ( op het stuur werkt niet ) maar dan hoor ik geen geluid signaal of krijg ik een scherm op de RNS. wat vreemd is aangezien de SW het wel ondersteund zoals jij bevestigd en ik terug vind op internet. Zou dit nog ergens gecodeerd moeten worden met vcds? of zou dit meteen moeten werken?
Bij mij is dus het eerste geval. Ik druk de knop naar de eject knop in ( op het stuur werkt niet ) maar dan hoor ik geen geluid signaal of krijg ik een scherm op de RNS. wat vreemd is aangezien de SW het wel ondersteund zoals jij bevestigd en ik terug vind op internet. Zou dit nog ergens gecodeerd moeten worden met vcds? of zou dit meteen moeten werken?
Niet vreemd als er geen (fout-)melding komt. Die komt bij mij namelijk wel omdat de SW het niet doet. Bij jou doet de SW het wel. Zowel voicecontrol m.b.v. stuurwiel als direct via RNS510 moet ge-(de-)codeerd worden:KlouxOne schreef:Ok dan is dat in ieder geval duidelijk.

If you car is fitted with the Multi Function Steering Wheel you can modify the mute button (* on the VW models) to activate the voice feature. This will not work if you have the Skoda car kit as this uses the mute buttone (*) for it’s voice dialling, no workaround has been found at this time so use the top right hand button adjacant to the dvd slot to active the feature.
Info-link: http://www.my-gti.com/1234
Ik weet niet waar je gekeken hebt.KlouxOne schreef:soms wel vervelend dat de info die je tegen komt op het net niet juist is.
En zo moet het werken, zie je meteen de beperkingen.

Gr. Wehoo.

Ik ga wel even met VCDS aan de slag om het te coderen dan. Ik had het stukje wat je net post al gezien. maar daar begreep ik uit dat dat alleen nodig is voor de voice control via je de knoppen op het stuur. iets wat bij mij niet gaat werken ivm de skoda blue tooth kit. Ik dacht dat de knop op de RNS zelf wel direct zou werken. maar dat werkt dus pas als het gecodeerd is zoals hier boven staat beschreven.
Mic voor RNS510.
(Niet voor Premiumvoorbereiding)
link Kufatec: http://www.kufatec.de/shop/product_info ... action_div
Succes.
(Niet voor Premiumvoorbereiding)
link Kufatec: http://www.kufatec.de/shop/product_info ... action_div
(en je 2e mic?)KlouxOne schreef:Ik ga wel even met VCDS aan de slag om het te coderen dan
Succes.
Gr. Wehoo.

ik ga eerst is kijken of ik het schermpje op de rns kan toveren. ondertussen even zoeken naar het installeren van de 2de microfoon. waar zou deze moeten komen te zitten? ook in de hemel bij de interieur verlichting?
Dat is de beste plaats en volgens mij passen daar wel 2 mic's in. Ik heb onderstaande handleiding nog kunnen vinden, maar kan zo snel niet zien of de beschreven aansluiting voor de 2e mic (voice control) of voor de 1e mic (telefoon) is.KlouxOne schreef:ik ga eerst is kijken of ik het schermpje op de rns kan toveren. ondertussen even zoeken naar het installeren van de 2de microfoon. waar zou deze moeten komen te zitten? ook in de hemel bij de interieur verlichting?
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/f6t594p4840n1.pdf
Gr. Wehoo.

dan gelijk nog een vraag. zou je de kabel van de mic niet kunnen splitsen en op de andere 2 aansluitingen van je RNS aansluiten? je gebruikt je voice control en telefoon nooit tegelijk. scheelt je weer kabels trekken.
bedankt voor de handleiding!
Don't know. Maar lijkt mij niet echt handig. Volgens mij test de voicecontrol ook op een aangesloten mic. Kabeltrekken naar middendakpunt (verlichting) ging in 5 minuten. (was een zeer handige monteur bij Electronic4carsKlouxOne schreef:dan gelijk nog een vraag. zou je de kabel van de mic niet kunnen splitsen en op de andere 2 aansluitingen van je RNS aansluiten? je gebruikt je voice control en telefoon nooit tegelijk. scheelt je weer kabels trekken.

Zijkantdashboard bij dashboardkastje los. M.b.v geïsoleerde stroomkabel de mic-kabel vanuit RNS naar zijkant getrokken. Dezelfde geïsoleerde stroomkabel tussen deur(kozijn)rubber (rechts) geplaatst en hiermee (voorzichtig) de mic-kabel naar boven geleid. Binnen(midden-)verlichting los en weer met de geïsoleerde stroomkabel de mic-kabel hierheen getrokken. Geen dakbekleding loshalen of rubbers loshalen. (het kan ook zijn dat dit in totaal omgekeerde volgorde gebeurde, begonnen bij de binnen (midden-)verlichting, maar dat maakt in wezen niet zo veel uit).
Maar kijk eerst eens of een 2e mic in het binnen(midden) verlichtingsgedeelte geplaatst kan worden.
T.a.v. de handleiding, let even op, ik kan niet zien of dit voor de voicecontrolmic. is. Bij de Kufatecmic krijg je er een adapterstukje bij.
Gr. Wehoo.

@KlouxOne.
Werkt de voicecontrol met SW26xx wel in het Nederlands? Ik merkte zojuist bij mijn RNS510 dat als ik de sterretjesknop druk, ik de melding krijg dat voicecontrol niet in het Nederlands werkt. (SW2720).
Het zou kunnen dat de Nederlandse spraak pas bij SW3xxx ondersteund wordt.
Anders even in het Engels testen:
The Navigation commands are:
navigation, map, enter country, enter city, enter up to five digits of postcode, enter house number, enter junction, activate route guidance, stop route guidance.
The Radio commands are:
channel (name), channel (number), frequency, next channel, previous channel, bandwidth, channel list, memory list.
CD commands are:
CD, next CD, previous CD, title (number), next title, previous title
Met SW3970 kan het wel in het Nederlands.
Voordat je al die moeite gaat doen, het volgende kunnen achterhalen: SW26xx heeft geen Nederlandse voicecontrol.
Hiervoor zul je moeten updaten naar SW3970: Nederlandse voicecontrol.
Werkt de voicecontrol met SW26xx wel in het Nederlands? Ik merkte zojuist bij mijn RNS510 dat als ik de sterretjesknop druk, ik de melding krijg dat voicecontrol niet in het Nederlands werkt. (SW2720).

Het zou kunnen dat de Nederlandse spraak pas bij SW3xxx ondersteund wordt.
Anders even in het Engels testen:
The Navigation commands are:
navigation, map, enter country, enter city, enter up to five digits of postcode, enter house number, enter junction, activate route guidance, stop route guidance.
The Radio commands are:
channel (name), channel (number), frequency, next channel, previous channel, bandwidth, channel list, memory list.
CD commands are:
CD, next CD, previous CD, title (number), next title, previous title
Met SW3970 kan het wel in het Nederlands.

Hiervoor zul je moeten updaten naar SW3970: Nederlandse voicecontrol.
Gr. Wehoo.

Zojuist Voice control geactiveerd met vcds. RNS 510 een Reset gegeven. en het werkt perfect! Wel is waar niet in Nederlands maar wel in het Engels. ik heb geen twee microfoon geïnstalleerd. Dit is blijkbaar helemaal niet nodig.
Dan leg maar eens uit hoe je de verbindingen hebt gemaakt met één microfoon? Want je belt ook nog via je RNS510, denk ik.KlouxOne schreef:Zojuist Voice control geactiveerd met vcds. RNS 510 een Reset gegeven. en het werkt perfect! Wel is waar niet in Nederlands maar wel in het Engels. ik heb geen twee microfoon geïnstalleerd. Dit is blijkbaar helemaal niet nodig.
Gr. Wehoo.

Klopt dat werkt gewoon nog. Als ik m'n telefoon gesprek activeer met Voice control kan ik gewoon bellen. Maar wat bedoel je precies met hoe ik de verbinding heb gemaakt? Voice control archiveer ik door rechts boven de knop op de Rns 510 in te drukken. De knop op m'n stuur werkt niet. Deze word overruled door m'n skoda Bluetooth carkit
Waar je "hemelmicrofoon" mee verbonden is? Kan me namelijk niet voorstellen dat het met één mic. werkt. Ik kan me voorstellen dat je BT-kit (weet effe niet meer welke je had) zijn eigen mic. heeft.KlouxOne schreef:Klopt dat werkt gewoon nog. Als ik m'n telefoon gesprek activeer met Voice control kan ik gewoon bellen. Maar wat bedoel je precies met hoe ik de verbinding heb gemaakt? Voice control archiveer ik door rechts boven de knop op de Rns 510 in te drukken. De knop op m'n stuur werkt niet. Deze word overruled door m'n skoda Bluetooth carkit
(de RNS510 heeft zelf geen mic. aansluiting, dat verloopt via de quadlockstekker).
Gr. Wehoo.

À zo. Het meest logische lijkt mij dat de hemel microfoon achter er in is gezet. Dit omdat de skoda Bluetooth kit ook aftermarket is. Het meest logische lijkt me dat de microfoon op de Rns 510 aangesloten is. Misschien dat nu niet alles meer 100% werkt van de carkit maar tot nu toe werkt alles nog. Mocht ik dingen tegen komen post ik hier hier. @wehoo. Als jij je Rns nou is op Engels zet. Werkt je Voice control dan wel? Of werkt het dan helemaal niet? Ivm je telefoon voorbereiding. Ik ga komende dagen nog is even testen 

Nope, werkt niet. Ik heb uiteraard wel voicecontrol met SW2720 (in Engels), maar bij mij zit er maar één mic. Mic. is aangesloten op de Kufatec Fiscon BP (quadlockstekker-plug&play). Mij werd ook verteld dat in deze configuratie een 2de mic. noodzakelijk is.KlouxOne schreef:À zo. Het meest logische lijkt mij dat de hemel microfoon achter er in is gezet. Dit omdat de skoda Bluetooth kit ook aftermarket is. Het meest logische lijkt me dat de microfoon op de Rns 510 aangesloten is. Misschien dat nu niet alles meer 100% werkt van de carkit maar tot nu toe werkt alles nog. Mocht ik dingen tegen komen post ik hier hier. @wehoo. Als jij je Rns nou is op Engels zet. Werkt je Voice control dan wel? Of werkt het dan helemaal niet? Ivm je telefoon voorbereiding. Ik ga komende dagen nog is even testen
Gr. Wehoo.

- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Ik heb mijn voice control werkend gekregen met 1 microfoon.
Is een kwestie van je microfoon omleiden via je rns naar je telefoonmodule.
Werk super
Ikke blij
Zal er ff een how to voor maken voor de hobby bobs onder ons
Is een kwestie van je microfoon omleiden via je rns naar je telefoonmodule.
Werk super

Zal er ff een how to voor maken voor de hobby bobs onder ons

- staffpride
- Contacteer:
Enig idee of dit op deze manier ook werkt met een niet premium module, zoals Fiscon bt?
Gr. Wehoo.

- staffpride
- Contacteer:
Durf daar geen zeker antwoord op te geven, maar lijkt mij van wel.
In principe lus je alleen maar de microfoon via de rns door, zodat zowel de rns als de telefoonmodule de microfoon "zien".
Het enigste wat is lees is om een originele vw microfoon te gebruiken, omdat er met 3e partij micofoons geen ervaring is/was of dat werkt.
Je kan het natuurlijk proberen en dan ipv solderen in je auto 2 poligd stekkers gebruiken. Mocht het niet functioneren kan je makkelijk terug.
In principe lus je alleen maar de microfoon via de rns door, zodat zowel de rns als de telefoonmodule de microfoon "zien".
Het enigste wat is lees is om een originele vw microfoon te gebruiken, omdat er met 3e partij micofoons geen ervaring is/was of dat werkt.
Je kan het natuurlijk proberen en dan ipv solderen in je auto 2 poligd stekkers gebruiken. Mocht het niet functioneren kan je makkelijk terug.
- staffpride
- Contacteer:
En? was benieuwd of je al een poging ondernomen hebt om het werkend te krijgen.wehoo schreef:Enig idee of dit op deze manier ook werkt met een niet premium module, zoals Fiscon bt?
Vind het echt een aanrader, zeker voor het navigatie gedeelte, werkt echt super met inspreken van plaatsen en straatnamen.
Je kan zelfs verkorte voicetags aanmaken voor je favorieten.
Heb hem nu nog op long dialog staan (om de werking en commando's onder de knie te krijgen), maar heb het ook even op short dialog geprobeerd, dan is het nog rapper. Tot slot kan je ook nog de popup met voice commands uitzetten en dan is het helemaal mooi.
super dus!!