het nut van tussendemper?
het nut van tussendemper?
ben niet zo thuis op de gebied van uitlaten maar zal een tussendemper van bijvoorbeeld supersprint ofzo nut hebben voor beter geluid..?
van de rest blijft dan alles orgineel...? dus tussendemper zonder zonder demper, alleen pijp.
van de rest blijft dan alles orgineel...? dus tussendemper zonder zonder demper, alleen pijp.
Grtz. GTI_6
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: het nut van tussendemper?
Ja daarmee heb je wel iets meer geluid maar verwacht er niet te veel van . Voor echt duidelijk meer geluid moet je toch al de eindemper ook mee doen . Of een compleet systeem natuurlijk 

Ik snap het, ik wil het puur voor wat feller en bruter geluid te krijgen..
Als het een kwestie van overzetten is ga ik het denk ik wel doen
Als het een kwestie van overzetten is ga ik het denk ik wel doen
Grtz. GTI_6
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Ja dan moet je even kijken hoe dat bij een golf 6 zit vaker zijn uitlaatsystemen grotendeels uit een stuk dus achter de kat ergens is een aansluiting die dan doorloopt tot aan je eindemper . Dat moet je even controleren voor je gaat kopen / bestellen . en zoja welke diameter precies enz . Meschien dat iemand met een golf 6 hier je dat met zekerheid kan zeggen . Want als het namelijk uit een stuk is moet je hem over flexen en dan het nieuwe stuk er tussen in schroeven op de juiste plek natuurlijk want een cm te veel of te weinig en het komt niet uit . Anders moet je Race eend even vragen om hier te reageren of een pb sturen hij kan je dat met zekerheid zeggen . 

Ja idd daar zou ik eigenlijk eerst eens allemaal naar moeten kijken, denk dat het dan al niet veel meer wordt want dan pak ik liever gelijk alles in een keer goed aan.
zit tevens ook nog te denken aan een andere downpipe ofzo dus vandaar...
Thnx voor de info!
zit tevens ook nog te denken aan een andere downpipe ofzo dus vandaar...
Thnx voor de info!
Grtz. GTI_6
- superdave
- Type auto: GTE
Wat is eigenlijk het nut om de eerste kat te verwijderen?
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
VCDS / VagCom Service Noord Holland
- Verlengsnoer
Van horen zeggen: betere lucht doorstroming, minder tegendruk = meer pk
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Van JD begrepen dat dit zorgt voor een betere flow en ook een betere gasresponce. De eerste kat zit ook erg dicht op de turbo waardoor deze te heet kan worden. Als deze is verwijderd kan je hier rekening meehouden met het chippen. JD noemt het ook wel een Stage 1,5.superdave schreef:Wat is eigenlijk het nut om de eerste kat te verwijderen?
Ben ook van plan om dit te doen.
@GTI6
Als je wilt horen hoe het is om alleen de einddemer (dus de tussendemper er tussen uit) te hebben moet je eens Nico pm-en. Hij heeft dit laten doen en is heel enthousiast.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem