Ik heb een aantal problemen met mijn GTI ED30 uit 2007. Er staat nu zo'n 102.000 op de teller. Aangezien ik niet voor alles een appart topic ga openen doe ik ze allemaal hier:
1) Airco probleem.
Een maand of 3 geleden had ik last van stromingsgeluiden van mijn airco. Ook hoorde je het duidelijk als je de AC inschakelde (snerp geluid). Dit bij de dealer vermeld, en bleek dat het Aircosysteem te weinig druk had. Op druk gezet en probleem verholpen.
Nu sinds een week of 2 heb ik het geluid weer gekregen. Alleen nu maakt mijn pomp nog meer lawaai bij het inschakelen. Ook zat ik gister met 5 man in de auto naast het schrapen van de bumpers (

2)Dieselend geluid bij het rijden.
Dit ook sinds een week of 2/3. Vooral op de snelweg bij een snelheid van 120km/h hoor je het goed. Als ik vervolgens zachtjes accelereer tot 120km/h hoor je een soort dieselend geluid, dat gaat tegelijk op met het gasgeven. Dus gas los= geluid weg, gas geven = geluid... Zou dit samenhangen met het airco probleem?
3)Trillende Multiriemspanner.
Een vriend van mij is automonteur bij VW. Toen we samen de schroefset gingen monteren, merkte hij op dat mijn multiriemspanner (die de dynamo, AC,enz aandrijft) wat meer trilde als normaal. Hij adviseerde mij om hier niet te lang mee door te rijden. Zou dit ook weer samenhangen met de 2 problemen hierboven beschreven?...
4)DSG haperen (Ja weer ja....)
De laatste tijd merk ik ook weer dat bij het wegrijden de auto wat moeilijk doet. Het haperen lijkt weer terug te komen. Zou het verstandig zijn om DSG olie+ filter te vervangen? Aangezien er +- 10.000 km geleden een nieuwe bak onder is gegaan (dus nieuwe koppeling en olie ed..). Misschien is dit omdat de koppeling nu wat ingesleten is? oftewel overtollig koppelingsslijtsel dat nu in de olie/filter zit.
5)Rammelend (uitlaat)geluid bij koude motor.
Sinds de milltek eronder zit, heb ik bij een koude motor dat het uitlaatsteem rammelt. Samen met die vriend van mij hebben we al gekeken op de brug. Nu komt de uitlaat 100% nergens tegenaan. Ook na het slaan tegen mijn uitlaat is nergens te zien/hogen waar het rammelen vandaan komt. Ik heb dit alleen bij een koude motor, en vooral bij het achteruit rijden. Bij een warme motor/uitlaat hoor ik niks nada noppes.
Zo nu heb ik mijn ei wel gelegt...

Bedankt,
GolfL