Uitlaatsound

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door Race Eend »

Jazeker, gewoon de middendemper vervangen, door de middendemper vervangende pijp van milltek.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Uitlaatsound

Bericht door wehoo »

HMS tuning:







What the sound level of the exhaust systems depends on?
For exhaust systems without flaps, the volume is determined solely by the design of the system and the installed mufflers. A subsequent change is possible only through conversion. The volume of a valve controlled exhaust additionally depends on the position of the exhaust valves. With open valves the system is louder, because the mufflers were bypassed. The position of the exhaust valves is controlled by our electronics and by a switch inside the vehicle as well. We may connect to an unused switch in the cockpit, or we will install a new switch after consultation with you. The electronic control keeps the valve closed between 50km/h and 70km/h to meet German regulations. For export trade different solutions are possible.

How does the exhaust valve control work?
The exhaust valves are generally controlled by electronics so that the HMS-Tuning exhaust systems are MOT (TÜV) compliant. Additionally this electronic provides the option to control the volume of the exhaust system by yourself. From a switch in the cockpit you may open or close the valves at any time. So you decide when your car sounds sporty or has more the classic sound. Either and existing, unused switch from the cockpit may be connected or an additional switch will be installed, even on demand a hidden one. For vehicles already equipped with a valves control from stock, the HMS-Tuning exhaust systems usually may become connected to the existing valve control.


link: http://www.hms-tuning.de/en/
.:R: http://www.hms-tuning.de/en/products/ex ... 6-4motion/
GTI: http://www.hms-tuning.de/en/products/ex ... lf/golf-5/
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: Uitlaatsound

Bericht door ronzuid »

Wow, die R, waanzinnig geluid!!!
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door sitechris »

Race Eend schreef:Jazeker, gewoon de middendemper vervangen, door de middendemper vervangende pijp van milltek.
aan wat voor kosten moet ik dan denken?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Uitlaatsound

Bericht door Verlengsnoer »

wehoo schreef:
Edition30 schreef:.. een klep die door JMtuning (uitlaatpecialist) kan worden gemaakt t.h.v. de middendemper, hierdoor kan je schakelen tussen met en zonder middendemper....
Afbeelding

link: http://www.bkcustoms.nl/product_info.ph ... 3ba88e8693

Meer info: http://www.vwforum.nl/post1632039.html
Ik heb jelmer een email verstuurd met wat vragen over dit product. Wie weet komt het er aakomende zaterdag van en ga ik dit onder de ed30 laten hangen!
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Edition30 »

Leuk initiatief Verlengsnoer.

Is er eigenlijk wel plaats voor. De splitsing moet geplaatst worden tussen de downpipe en de tussendemper met daarachter dus e tussendemper en de by-pass. Ben benieuwd of Jelmer dat weet te regelen en wat natuurlijk het resultaat is aan geluid en/of juist niet :lol: .

Succes.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Vince82 »

Verlengsnoer schreef:
wehoo schreef:
Edition30 schreef:.. een klep die door JMtuning (uitlaatpecialist) kan worden gemaakt t.h.v. de middendemper, hierdoor kan je schakelen tussen met en zonder middendemper....
Afbeelding

link: http://www.bkcustoms.nl/product_info.ph ... 3ba88e8693

Meer info: http://www.vwforum.nl/post1632039.html
Ik heb jelmer een email verstuurd met wat vragen over dit product. Wie weet komt het er aankomende zaterdag van en ga ik dit onder de ed30 laten hangen!

Ik ben erg benieuwd Verlengsnoer! Ik ben ook geïnteresseerd in deze oplossing en hoe dit onder de auto gemonteerd gaat worden.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaatsound

Bericht door Mackdennis »

Renekesgti schreef:
Mackdennis schreef:Is het mogelijk om op een standaard uitlaat, een downpipe (zonder katalysator) te monteren?
En de rest van de uitlaat standaard te laten.
Vind de sport katalysator toch best een pak geld, en voor die 1ne x apk.
Zou je de standaard katalysator toch terug kunnen plaatsen?


En wat voor invloed heeft dit op het vermogen, en geluid?
@Dennis en Race Eend, met deze setup heb je toch nog steeds een 2e kat verderop in de standaard uitlaat? Of zit de 2e kat ook in de originele downpipe?
Was namelijk ook mijn idee om dit op deze manier aan te passen. Wat is anders de beste keuze voor een downpipe op je standaard uitlaat. Ik kan er dan naderhand voor kiezen om het achterste stuk ook nog aan te passen.

Bedankt alvast voor de reacties.

René

Nou bij deze setup.. Hebben we het over een downpipe zonder katalysatoren
Maar omdat je daarmee nooit door de APK keuring komt.
Zou je dus je 2de orginele katalysator met flensen op maat kunnen laten maken.
Zodat je voor dat je naar de APK moet deze er tijdelijk tussen zet.
Maar goed ben zelf uiteindelijk toch voor sport katalysator gegaan.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaatsound

Bericht door Mackdennis »

Vincent

Ik heb hetzelfde als jij heb.
Zonder tussen demper was hetgeluid mooier maar een irritante brom bij 100/140km/h
Dat heb ik nu niet meer met de tussen demper.
Maar mis dat extra geluid wel.

En dan is die bypass toch wel de oplossing lijkt me..
Braaf geluid als je wil
En als je wil knalle klep om dan heb je hard geluid.

Wacht ff de hoogte van me bekeuring af.. En dat me vrouwtje weer werk heeft.
Maar dan gaat het er wel van komen zo'n bypass!
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Uitlaatsound

Bericht door Verlengsnoer »

Zaterdag een afspraak bij Jelmer. Ben benieuwd en laat me verassen. Hij heeft aangegeven dat de "klep" zoals aangegeven op zijn site niet meer voorradig is en hij hiervoor een andere klep heeft die traploos verstelbaar is, je kunt er dus voor kiezen om hem half open te zetten indien gewenst...

De lokatie waar de klep komt wordt zaterdag vastgesteld. Er moet namelijk ruimte voor zijn, ik denk dat dit wel goed komt omdat het voor mij pre is om de uitlaatgassen weer het uitlaat systeem in te blazen. Van mij mogen deze rechtstreeks naar buiten.

Ik zou de klep het liefst voor de sport CAT willen hebben maar weet niet of de LMM dit een leuk geintje vindt. De uitlaatgassen zouden dus zo op de wijde wereld in geblazen worden. Iemand die weet hoe de LMM hierop zou reageren?
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Edition30 »

Verlengsnoer schreef:Zaterdag een afspraak bij Jelmer. Ben benieuwd en laat me verassen. Hij heeft aangegeven dat de "klep" zoals aangegeven op zijn site niet meer voorradig is en hij hiervoor een andere klep heeft die traploos verstelbaar is, je kunt er dus voor kiezen om hem half open te zetten indien gewenst...

De lokatie waar de klep komt wordt zondag vastgesteld. Er moet namelijk ruimte voor zijn, ik denk dat dit wel goed komt omdat het voor mij pre is om de uitlaatgassen weer het uitlaat systeem in te blazen. Van mij mogen deze rechtstreeks naar buiten.

Ik zou de klep het liefst voor de sport CAT willen hebben maar weet niet of de LMM dit een leuk geintje vindt. De uitlaatgassen zouden dus zo op de wijde wereld in geblazen worden. Iemand die weet hoe de LMM hierop zou reageren?
De LMM staat hier volgens mij los van, maar de Labda sonde misschien? Als je voor of na de cat gaat zitten en de uitlaatgassen zo de wereld in blaast heb je volgens mij wel heel veel geluid /herrie?.

Vind je ideen wel leuk, ben benieuwd en succes zaterdag!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Vince82 »

Ok, het is dus niet een soort van bypass om een demper heen, maar meer dus een "cutoff" valve, waarbij de uitlaatgassen rechtstreeks naar buiten gaan.
Gaat dat dan niet nog meer herrie (dan een non resonated) opleveren, omdat je er dan geen enkele demper meer hebt tussen zitten??
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Uitlaatsound

Bericht door Renekesgti »

Jazeker! haha ;)
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Uitlaatsound

Bericht door Verlengsnoer »

@Edition30: Die bedoel ik ook , de Labda sonde .. wat doet die als er niets doorheen gaat. Ik vermoed dat er iets gaat branden (en terecht als je het mij vraagt)..
Vince82 schreef:Ok, het is dus niet een soort van bypass om een demper heen, maar meer dus een "cutoff" valve, waarbij de uitlaatgassen rechtstreeks naar buiten gaan.
Gaat dat dan niet nog meer herrie (dan een non resonated) opleveren, omdat je er dan geen enkele demper meer hebt tussen zitten??
Je kunt zelf beslissen of je de uitlaatgassen om de demper wil leiden en weer terug je uitlaat traject in of gewoon rechtstreeks naar buiten.
Dat het meer herrie dan een non resonated gaat geven vind ik niet erg *dat denk ik nu teminste. Het is voor die ene keer per maand dat ik ermee blaas bij wijze van. 90 % van de km's is woon werk en dan die keer dat ik hem doortrap vind ik de auto veels te rustig. Mijn vrouw schijnt mij in huis te horen maar ik in de passagiersstoel vindt het veels te stil...
Anders kan hij altijd nog na de middendemper en dan de wijde wereld in. Dan passeer je de achterdemper!
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatsound

Bericht door Vince82 »

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken! Zelf zou ik dan voor de optie gaan om de uitlaatgassen om mijn middendemper heen te leiden en dan weer het uitlaatsysteem in, zodat je zeg maar kan kiezen uit resonated of non resonated.
Ik wacht even je ervaringen zaterdag af en dan zal ik ook eens contact op nemen met JM.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Uitlaatsound

Bericht door Verlengsnoer »

Of achter je middendemper. Ik weet het niet. Is lastig kiezen als je niet eerst hoort hoe het klinkt. Zal wel voor safe gaan want het laatste wat ik wil is dat ik nog eens terug moet omdat het niet te harden is als de knop is omgezet!

Vince82 schreef:Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken! Zelf zou ik dan voor de optie gaan om de uitlaatgassen om mijn middendemper heen te leiden en dan weer het uitlaatsysteem in, zodat je zeg maar kan kiezen uit resonated of non resonated.
Ik wacht even je ervaringen zaterdag af en dan zal ik ook eens contact op nemen met JM.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaatsound

Bericht door Mackdennis »

Ik zelf heb al eens met jelmer gepraat en zou bij mijn gaan om me achterste demper dan deels te omzeilen en weer uit te komen op me sierstukken.

Maar zo als gezegd eerst ff sparen;)
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Uitlaatsound

Bericht door Glenne »

ik vind het ook een tof geluid zonder die middendemper.
alleen doen ze hier (belgië dus) op de autokeuring meestal moeilijk als er zulke aanpassingen gebeurd zijn aan de wagen (het ene keuringstation is al strenger dan het andere).
als ik nu alles uit de middendemper zou halen (open slijpen dus) en terug netjes dicht maak, heb ik dan hetzelfde effect (qua geluid) als een buis er tussen?
op deze manier zou de demper fysiek nog aanwezig zijn, maar in principe geen nut meer hebben en dus mooier geluid.
of sla ik de bal hier mis?
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Uitlaatsound

Bericht door MkVI Nmgn »

Of middendemper los slijpen aan de bovenkant Leeg halen Rechte pijp erin lassen en bovenkant dicht maken Is die net origineel alleen dat als rechte pijp
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Uitlaatsound

Bericht door Glenne »

tonnie024 schreef:Of middendemper los slijpen aan de bovenkant Leeg halen Rechte pijp erin lassen en bovenkant dicht maken Is die net origineel alleen dat als rechte pijp
je bent slimmer dan ik dacht :shock: :mrgreen: ;)
had ik zelf nog niet aan gedacht en is idd een goed alternatief :!:

zou er een verschil in zitten qua geluid als er nu een buis is gelast is of als er geen buis in zit (dus gewoon lege demper)?
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3579
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Uitlaatsound

Bericht door NICO! »

Omdat als je een lege demper hebt de luchtstroming niet goed meer is en je dus kans maakt op vermogensverlies. In een demper zit altijd een rechte buis, alleen is die geperforeerd en omgeven door dempingsmateriaal. Die rechte buis moet wel dicht zijn als het materiaal er niet meer in zit.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Uitlaatsound

Bericht door Glenne »

Nico, jij hebt deze mod al gedaan dacht ik? Al een geluidsfragment/filmpje van gemaakt?
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3579
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Uitlaatsound

Bericht door NICO! »

Heb ooit wel een filmpje gemaakt, maar het geluid komt niet over zoals het echt is. Filmpje dus allang weer verwijderd. Misschien dat anderen kunnen uitleggen hoe mijn auto klinkt ;-)
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Uitlaatsound

Bericht door Glenne »

Ah ok.
uitleggen hoe iets klinkt is toch wat raar denk ik? was het nu vrroooeeem of wwwwhhhhhhhhhrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaarrrrrrwwwwwwwwwww? :P
beetje zoals het filmpje op de eerste pagina? of nog luider/stiller?
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3579
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Uitlaatsound

Bericht door NICO! »

Ik denk iets als dit, maar volgend mij een iets dieper geluid:


Groeten, Nico
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten