Welke banden leggen..

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
GTI_6

Welke banden leggen..

Bericht door GTI_6 »

Hallo ik ga 4 nieuwe banden leggen op mijn nieuwe set velgen.
Ik had op andere set bridgestone potenza RE 050 A.
Ik was tevreden over de banden maar mijn vraag is nu, zijn er betere..? Ook voor evtueel de ring op te gaan..
Ik heb ook goede verhalen gehoord over dunlop sportmax gt..

Bandenmaat: 225/40/18. 92Y
Grtz. GTI_6
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Re: Welke banden leggen..

Bericht door Wilcoos »

Bridgestone s001. Die moet erg goed zijn, en wil ik dus gaan proberen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik Stap over naar Pirelli Zero Corsa System
alleen dan 19'' 225 35 19 of 215 35 19

http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/car/s ... wtAk_mrhnA
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

Dunlops heb ik nu maar ik ben er niet zo blij mee.
Grip in de diverse omstandigheden op weg en circuit, droog en nat is goed. Maar ze cuppen nog al helaas.
En dat resulteert weer in behoorlijk wat meer gesuis en daar wordt ik niet vrolijk van. Ik rijd ze deze zomer op en ga dan naar Bridgestone of Continental denk ik.
GTI_6

Bericht door GTI_6 »

Continental dacht ik eerst ook aan en dan de sportcontact.. Maar slijten nogal snel schijnbaar...
Grtz. GTI_6
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

Er zijn veel goede banden .. als je maximale grip wilt bijv pirelli of toyo (alleen droog ) als je grip en lang plezier er van wil hebben michelin . Een bridgestone ligt er tussen in en dunlop is op zich ook goed .. Continental vind ik meestal op droog minder maar in nat weer beter . Maar zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen . Ik koop helemaal geen merk banden meer alleen nog b merken want er zijn merken zoals Kleber of Maxxis of infinnity dat zijn gewoon michelin continental dunlop . Zijn net zo goed en kosten de helft en op ebay een derde van de prijs wat je ergens anders betaald . Maar de meeste mensen hebben er alleen vertrouwen in als er een dure naam op staat ! Ik heb zelf een jaartje bij een bandenbedrijf gewerkt en je komt dan toch wel achter wat wel en niet goed is ..
wehoo

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:....Ik koop helemaal geen merk banden meer alleen nog b merken want er zijn merken zoals Kleber of Maxxis of infinnity dat zijn gewoon michelin continental dunlop . Zijn net zo goed en kosten de helft en op ebay een derde van de prijs wat je ergens anders betaald . Maar de meeste mensen hebben er alleen vertrouwen in als er een dure naam op staat !.....
Dit vergt toch wel enige nuancering. Want als band X van hetzelfde concern komt als band Y, wil dit niet zeggen dat band X dezelfde kwaliteit heeft als band Y. Ook om tegemoet te komen aan het idee dat je voor een merknaam 'teveel' betaalt, worden er door dezelfde concerns om marktstrategische redenen B typen (merken) aangeboden. "Ik betaal toch niet zoveel voor die dure band, als het ook goedkoper kan", redeneren veel mensen. Nou je snapt hem al, vanuit dit strategisch oogpunt: doel bereikt. Ook de goedkopere band wordt zodoende verkocht. Maar er is in veel gevallen wel degelijk kwaliteitsverschil. (lees: verschil in productiekosten).
Zo had je vroeger (staat misschien nog bij menigeen in het geheugen) Philips tv's en haar dochtermerken Erres en Aristona, waarvan men precies hetzelfde dacht. De laatste 2 waren goedkoper (in de tijd dat een tv nog bijna 3000 gulden kostte en een duur luxe goed was) maar net zo goed als de Philips. Helaas was dit niet het geval. ;) :lol:

On 'banden'- topic:

Winterreifen von 14 Marken stellen sich dem großen Vergleichstest auf Schnee, bei Nässe und auf trockener Straße. Sind die teuersten Pneus auch die besten?

Im Internet nach dem geeigneten Reifen suchen, ist empfehlenswert. Hier wird das Ergebnis nach Preisen sortiert, außer es wird eine andere Rangordnung angeklickt. Die Billigsten stehen ganz oben. Der Verbraucher will es offensichtlich so, der Euro spielt bei der Reifenwahl in den meisten Fällen eine dominierende Rolle.

Bei auto motor und sport ist das anders: Wir nennen zwar die üblichen Marktpreise, beziehen sie aber nicht in die Wertung mit ein. Da zählen nur klassische Qualitätskriterien, wobei die sicherheitsrelevanten Eigenschaften am höchsten bewertet werden.
160 Euro lassen pro Winterreifensatz sparen
Allerdings: Der Blick auf die Preise enthüllt Unterschiede, die einen nachdenklich stimmen können. Während die Premiumprodukte in der getesteten Dimension 205/55 R 16 sich einheitlich um 130 Euro bewegen, werden für die Vertreter weniger renommierter Marken Preise im 90- Euro-Bereich aufgerufen. 160 Euro weniger ausgegeben bei einem Satz - da lohnt sich schon genaueres Hinsehen. Zumal manche der Billigvertreter von etablierten Konzernen kommen. So entsteht der Sava-Reifen etwa bei einer zu Goodyear gehörenden Firma.

Ganz neu im Vergleich ist der Apollo aus Indien, der mit vergleichsweise bescheidenen Erwartungen ins Rennen geht. "Wenn wir im Mittelfeld landen, sind wir vorerst zufrieden", sagt Apollo-Techniker Peter Becker, der früher bei Dunlop gezeigt hat, wie vertraut ihm das Thema Winterreifen ist. Die Platzierung im Test macht zwar deutlich, dass an den Schnee- und Nässe-Eigenschaften des Apollo noch gearbeitet werden muss, aber immerhin positioniert sich dieser Reifen deutlich vor dem japanischen Falken und dem aus Indonesien stammenden GT Radial. Der erzielt allein auf trockener Fahrbahn brauchbare Ergebnisse, aber bei Nässe offenbaren sich Schwächen.

GT Radial als Winterreifen nicht empfehlenswert

Auf Schnee schließlich beweisen unbefriedigende Traktion und ein zu langer Bremsweg, dass der Verbraucher in diesem Fall am falschen Ende sparen würde. Das auto motor und sport-Prädikat "Empfehlenswert" erhalten unter den preisgünstigeren Winterreifen der japanische Toyo, der Sava sowie der Fulda, der ebenfalls zur großen Goodyear-Familie gehört. Beide überzeugen mit ausgezeichneten Schnee-Eigenschaften, kommen aber sowohl auf nasser als auch trockener Straße nicht an die Testresultate der Premium-Gilde heran. Hier sind es jeweils die zu langen Bremswege auf nasser und trockener Straße, die wegen der hohen Gewichtung der Bremskriterien das Punktekonto belasten.

Auch der Vredestein sortiert sich bei den Empfehlenswerten ein, was für die indische Apollo-Company einen Erfolg darstellt. Denn die hat sich die niederländische Firma einverleibt.

Die Kunst, im Reifentest ganz nach vorne zu kommen, besteht darin, unter allen Straßenbedingungen ein optimales Ergebnis zu erreichen. Oder zumindest in einem Bereich derart nachhaltig zu glänzen, dass in der Punktewertung leichte Schwächen unter bestimmten Bedingungen ausgeglichen werden können.

Winterreifen Nokian WRD 3 mit kürzestem Bremsweg

Das beste Beispiel dafür ist der neue finnische Nokian-Reifen vom Typ WRD 3, der zwar auf nasser Straße vor allem wegen dürftiger Aquaplaning-Resultate nur ein vergleichsweise bescheidenes Ergebnis erzielt, aber auf Schnee mit dem kürzesten Bremsweg, der besten Traktion und einem höchst gutmütigen Fahrverhalten klar die Maßstäbe setzt: 100 von 100 möglichen Punkten für den Nokian, der auf dem schneebedeckten Handlingkurs nicht nur die beste Rundenzeit erzielt, sondern sich dabei auch besonders mühelos und präzise fahren lässt.

Als nahezu perfekter Allrounder präsentiert sich der ebenfalls neue Ultra Grip 8 von Goodyear. Er kommt auf den Schneeprüfungen sehr dicht an den dominierenden Nokian heran, leistet sich aber auch auf nasser und trockener Straße keine nennenswerten Schwächen. Ein bis in den Grenzbereich leicht beherrschbares Fahrverhalten zeichnet den Goodyear aus, als einzigen Schwachpunkt können die Tester nur den auf trockener Straße nicht optimalen Bremsweg ermitteln.
Goodyear vor Continetal und Michelin
Sehr ausgewogen zeigt sich auch der Continental TS 830. Auf Schnee kommt er zwar nicht ganz an das Spitzenniveau heran, aber auf Nässe beweist er erstklassige Fahrqualitäten. Gegenüber dem Goodyear handelt sich der Continental einen deutlichen Punkterückstand ein, er schlägt damit nur ganz knapp die Nummer drei, die ebenfalls zu den Neuentwicklungen gehört. Sie stammt von Michelin, was insofern bemerkenswert ist, als die Reifen der französischen Firma in der Vergangenheit nicht unbedingt durch ungewöhnlich gute Schnee-Eigenschaften auffielen. Der Michelin Alpin 4 hat hier einen gewaltigen Schritt nach vorn gemacht, ohne die traditionelle Michelin-Stärke der sehr guten Fahreigenschaften bei trockener Straße zu vernachlässigen.

Zu den besonders Empfehlenswerten gesellt sich schließlich noch der Dunlop D4, der den Kreis der aus dem Goodyear-Konzern stammenden Reifen auf vier erhöht. Er leistet sich keine Schwächen, brilliert aber auch nicht in einzelnen Disziplinen wie sein jüngerer Goodyear-Bruder, der beispielsweise bei Aquaplaning neue Maßstäbe zu setzen vermag.

Die Preisfrage allerdings stellt sich in diesem Fall nicht. Sowohl Goodyear als auch Dunlop gelten als die Premium-Marken im Konzern, was sich in nahezu identischen Preisen niederschlägt. Zu den teuren Pneus, wen wunderts, gehören beide. Gemein ist ihnen auch ein nahezu identischer Rollwiderstandsindex. Dessen Messung, die auf einer Trommel erfolgt, beweist im Übrigen, dass an einem weit verbreiteten Vorurteil nichts dran ist: Winterreifen weisen keinen höheren Rollwiderstand als Sommerreifen auf, doch gibt es gerade in diesem für den Verbrauch wichtigen Kriterium recht große Unterschiede. Der Pirelli markiert hier die Spitze, der Bridgestone LM 32 trotz neuerlicher Überarbeitung das Schlusslicht. Da wird es Zeit für einen Nachfolger, damit nicht nur der Preis im Premium-Segment liegt.

(bron: Auto Motor und Sport)

Continental AG:

Die Continental AG ist nach Bridgestone, Michelin und Goodyear der viertgrößte Reifenhersteller der Welt. Die Division Pkw-Reifen (Europa) umfasst die Marken Continental, Uniroyal, Semperit, Sportiva, Barum, General Tire, Euzkadi, Viking, Gislaved und Mabor. Weiterhin werden eine ganze Reihe von Hausmarken zum Beispiel für Reifengroßhändler gefertigt. Mit Wirkung zum 1. November 2004 hat sie den Geschäftsbereich Landwirtschaftsreifen an die tschechische CGS-Gruppe (Czech Rubber Group) verkauft.

Im Jahr 1985 übernahm Continental die Reifensparte der Semperit im niederösterreichischen Traiskirchen und damit deren Tochterfirmen in Slowenien Sava und in Tschechien Barum. 2002 wurde die Reifenproduktion aus Traiskirchen ganz nach Tschechien verlagert. Die noch verbliebene Produktion für Gummimischungen wurde Ende 2009 ebenfalls geschlossen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik bespaar graag geld maar no way dat ik dat op me rubber doe,
ik rijd wel met een gezin in mijn auto en je kan zeggen wat je wil maar maar een B merk is je remweg 9 van de 10x een stuk langer,
of de band is te hard van kwaliteit, die gaan wel mooi langer mee maar mijn leven wil ik dat die nog wat langer mee gaat als van een band waar misschien totaal 200euro verschil in zit met 4 banden en we praten nu over 18 inch en geen 19 of 20 kwa geld is 18inch voor de meeste denk ik goed betaalbaar, Even op bandenmarkt kijken of wat dan ook scheelt al snel een 100 tot 150euro, En heel belangrijk is bij een band dat je ook naar de maximale snelheid kijkt die de band aan kan
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
wehoo

Bericht door wehoo »

30 tot 50% korting op merkbanden bij Kwikfit op dit moment.
We zitten wel in de winter, vandaar dat deze korting op zomerbanden is.
Bij 2 of meer banden, heb je dus o.a. de conti's voor 30% minder. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat is wel interessant!
Heb vandaag gekeken maar ik heb al zomerbandjes op het oog ;) 215-35-19 Voor 165euro per stuk en dan een AA Band
Dat is dan ook netto netto prijs die zelf kwikfit niet zal hanteren
maar al met al om even over banden terug te komen ga er aub niet op besparen want je rijd toch met 200+ pk's die zal je denk ik graag op de weg houden i.p.v. een boom of ergens anders boven op ondanks dat is Hankook ook een erg goede band voor een nette prijs
Groetjes Tonnie
GTI_6

Bericht door GTI_6 »

Ik bezuinig zowieso niet op mijn rubber idd..
Ik laat het wel bij de bridgestone potenza, staan ook bekend om de versterkte zijwang..
Grtz. GTI_6
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door JimmyGTI »

GTI_6 schreef:Hallo ik ga 4 nieuwe banden leggen op mijn nieuwe set velgen.
Ik had op andere set bridgestone potenza RE 050 A.
Ik was tevreden over de banden maar mijn vraag is nu, zijn er betere..? Ook voor evtueel de ring op te gaan..
Ik heb ook goede verhalen gehoord over dunlop sportmax gt..

Bandenmaat: 225/40/18. 92Y
Ik heb de oplossing :mrgreen:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =29&t=1140
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

oplossing nieuwe band ;)

Bridgestone Potenza RE 050 A
176
225/40 R18 92Y XL EZ
Prijslijst*: € 249,50
€ 152,20
Groetjes Tonnie
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Btw Dit is ook een super fijne band

Eagle F1 Asymmetric 2 225/40 R18 88Y

http://ssl.delti.com/cgi-bin/RDTyreTest ... entest.com

En deze heb ik zelf geen ervaring mee maar lees en hoor en veel goeds over

Hankook Ventus S1 evo K107

http://ssl.delti.com/cgi-bin/RDTyreTest ... entest.com
Groetjes Tonnie
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Ik heb de ContiSportContact 5P(let op wel de P).

Hij bevalt mij echt uitermate goed!, weinig afrol geluid, goed plakken (circuit op geweest)ook met vochtig wegdek is het niet verkeerd. Redelijk slijtvast.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
GTI_6

Bericht door GTI_6 »

Haha jimmy goeie oplossing idd ;)
Maar ik ga toch voor 4 nieuwe banden.. :D
Grtz. GTI_6
JonasV

Bericht door JonasV »

tonnie024 schreef:oplossing nieuwe band ;)

176
225/40 R18 92Y XL EZ
€ 152,20

Lees ik nou ergens over heen?
Hoe en waar vandaan komt die 152 euro voor een band als hij normaal 249 kost?

Ik heb zelf een tijdje bij Michelin gewerkt en het is inderdaad waar dat merken als Kleber en BF goodrich en Taurus en zo nog een aantal uit fabrieken komen die eigendom zijn van Michelin of waar ook Michelin gemaakt worden. Dit betekend echter niet dat de kwaliteit en duurzaamheid gelijk is.
Het kunnen oude Michelin technieken zijn die toegepast zijn om het betreffende merk beter te maken maar die al flink achter lopen op de moderne MIchelin. Daarnaast worden deze verder niet echt door ontwikkeld en is bijvoorbeeld het rubber compount anders.
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

JonasV schreef:
tonnie024 schreef:oplossing nieuwe band ;)

176
225/40 R18 92Y XL EZ
€ 152,20

Lees ik nou ergens over heen?
Hoe en waar vandaan komt die 152 euro voor een band als hij normaal 249 kost?

quote]

Weet niet of dit ze zijn http://www.popgom.nl/banden-kopen/bridg ... 0-r18-92-y

143,50 per band en nieuw
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

ja verkoop advies is 249,- maar dat is oplichterij op bandenmarkt staan ze dus voor €152,- per stuk en die Verlengsnoer aan geeft nog weer een tientje goedkoper als we nog even doorzoeken hebben we ze voor niks :P
Groetjes Tonnie
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Iedereen zijn eigen mening natuurlijk .. maar ik ga me geld niet de deur uit gooien aan een merk wat op de band staat .. zeker er zijn tig merken wat zo genaamd goed zijn maar eigenilijk rotzooi is .. zoals die gt idd dat is echt niks of nankank dat is ook troep .. maargoed ik heb al aardig wat banden versleten , ik doe meestal maar 1 seizoen met een band en ik doe niet aan wisselen ik koop dan gewoon nieuwe voor voren .. Maar ieder het zijne natuurlijk je moet die banden kopen wat je zelf de beste ervaring mee hebt .
JonasV

Bericht door JonasV »

Zo is het ook maar net!
Ik had een goed gevoel van horen zeggen bij de dunlop sp sportmaxx die op de auto zaten toen ik die eind 2010 kocht. Die rijd ik komend seizoen op en komen nooit meer terug.

Bridgestone hoor ik hier veel goeds over dus wil ik die hierna wel proberen!
Die banden uit Michelin fabriek zijn goede banden hoor begrijp me niet verkeerd. Alleen zIjn ze niet vergelijkbaar met de echte Michelin.

Als je op autobandenmarkt ofzo besteld waar laten jullie dan de banden monteren als je daar op je werk de mogelijkheid niet voor hebt net als een aantal hier.
Ik kan me voorstellen dat een lokale bandenboer daar niet altijd vrolijk van wordt.
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

JonasV schreef:Zo is het ook maar net!
Ik had een goed gevoel van horen zeggen bij de dunlop sp sportmaxx die op de auto zaten toen ik die eind 2010 kocht. Die rijd ik komend seizoen op en komen nooit meer terug.

Bridgestone hoor ik hier veel goeds over dus wil ik die hierna wel proberen!
Die banden uit Michelin fabriek zijn goede banden hoor begrijp me niet verkeerd. Alleen zIjn ze niet vergelijkbaar met de echte Michelin.

Als je op autobandenmarkt ofzo besteld waar laten jullie dan de banden monteren als je daar op je werk de mogelijkheid niet voor hebt net als een aantal hier.
Ik kan me voorstellen dat een lokale bandenboer daar niet altijd vrolijk van wordt.
Ja meestal betaal je extra als je zelf banden mee neemt naar een bandenboer omdat hij dat zijn winst kwijt is .. Ik zelf doe het bij een oude collega van me die heeft nu zijn eigen bedrijf met alles erop en eraan en dan help ik hem meestal met een klant en mag ik erna me eigen auto voor niks doen .. :D

Maar als je geen bekenden hebt zo word het lastig dan blijft alleen een bandenboer over en daar betaal je meestal 10 euro per band voor om monteren en 7 of 8 per wiel balanceren . Dus een 70 euro ofzo voor 4 stuks .
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Autobandenmarkt kan je toch bij een aangesloten garage af laten leveren?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Verlengsnoer

Wilcoos schreef:Autobandenmarkt kan je toch bij een aangesloten garage af laten leveren?
Klopt de prijzen voor het monteren zijn ook per aangesloten "garage" aangegeven..laatste keer dan ik 4 banden meenam naar een bandenboer in Amsterdam west koste het verwisselen van banden en balanceren een tientje per band (20"). Voor het verwisselen van mijn zomer naar winterset koste het mij een tientje, meteen maar een 10 voor de mazzel gegeven :D

Die bandenboer is ook heel down to earth, ik ben langsgeweest met een print van banden die ik wou met de goedkoopste internet prijs erbij en vroeg hem voor wat hij ze kon leveren. Tot mij verbazing kon hij de banden leveren voor dezelfde prijs en dan zat de montage er al bij.... Sindsdien haal ik mijn banden daar ;-)
Verlengsnoer

Verlengsnoer schreef:
Wilcoos schreef:Autobandenmarkt kan je toch bij een aangesloten garage af laten leveren?
Klopt de prijzen voor het monteren zijn ook per aangesloten "garage" aangegeven..laatste keer dan ik 4 banden meenam naar een bandenboer in Amsterdam west koste het verwisselen van banden en balanceren een tientje per band (20"). Voor het verwisselen van mijn zomer naar winterset koste het mij een tientje, meteen maar een 10 voor de mazzel gegeven :D

Die bandenboer is ook heel down to earth, ik ben langsgeweest met een print van banden die ik wou met de goedkoopste internet prijs erbij en vroeg hem voor wat hij ze kon leveren. Tot mij verbazing kon hij de banden leveren voor dezelfde prijs en dan zat de montage er al bij.... Sindsdien haal ik mijn banden daar ;-)
En geloof me hij pakt er zeker ook op
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”