Bye bye R32....

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Ex-Belg Olivier
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
Contacteer:

Bye bye R32....

Bericht door Ex-Belg Olivier »

De tijd is gekomen om afscheid te nemen van de R32. Na 2,5 jaar met heel veel plezier in het blauwe kanon gereden te hebben ga ik meedoen aan de nieuwe trend: downsizen.

Morgen wordt de R32 ingeruild voor een '08 lavagrijze Audi A3 1,4 TFSi.
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Bye bye R32....

Bericht door Vince82 »

Succes met de Audi, ik neem aan dat je al wel wat plannen met die auto hebt? Chippen, uitlaat en velgen?
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Bye bye R32....

Bericht door NICO! »

Dat is wel een vreemde move, maar je zal er vast een goede reden voor hebben. Van een R32 naar 1.4 TFSI??
Uiteraard ben je hier op het forum nog steeds meer dan welkom.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Bye bye R32....

Bericht door wehoo »

Dan kom je Vroem en "consorten" weer tegen op het Audi-forum. 8-) ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Bye bye R32....

Bericht door Edition30 »

Hé Olivier,

Is dan toch de kogel door de kerk. Je hebt je R32 ingeruild en dus niet particulier verkocht.

Heel veel plezier met de A3.

We zien de foto`s wel in je voorstel topic natuurlijk.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Ex-Belg Olivier
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
Contacteer:

Re: Bye bye R32....

Bericht door Ex-Belg Olivier »

Bye bye....

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Bye bye R32....

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb 1 vraag waarom naar een 1.4tsi gaan als je weet dat er zoveel problemen zijn met die motoren ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Bye bye R32....

Bericht door Herman »

Meteen de mooiste setup hierboven! Met die wielen is het in mijn ogen de perfecte Golf V!

Je hebt in ieder geval altijd de foto's nog 8-)
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Bye bye R32....

Bericht door Chris5gti »

tonnie024 schreef:Ik heb 1 vraag waarom naar een 1.4tsi gaan als je weet dat er zoveel problemen zijn met die motoren ?
Hij koopt een tfsi Tonnie ik denk dat je er meschien overheen heb gelezen ;) Maar die tsi hebben idd altijd veel problemen en 2.0 ook al vaker rare dingen over gehoord . :(
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Bye bye R32....

Bericht door Renekesgti »

Gewoon dezelfde motor..... Op een klein detail na. De vraag van Tonnie is helemaal niet zo raar. ;)
foekie
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 jan 2012, 15:36

Re: Bye bye R32....

Bericht door foekie »

Bohh.. ik hoop echt van harte dat je er geen spijt van gaat krijgen hoor.. ik ben teruggegaan van 300 pk naar 68.. maar de power mis ik nog elke dag... vandaar dat ik hier aan het neuzen ben om straks een goede Golf V gti te gaan kopen.
Hoe dan ook, veel veilige kilometers toegewenst.
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Bye bye R32....

Bericht door adjego »

tonnie024 schreef:Ik heb 1 vraag waarom naar een 1.4tsi gaan als je weet dat er zoveel problemen zijn met die motoren ?
Het echte probleemblok van VAG is de 1.4 TSI Dubbelgeblazen. De 1.4 TSI met alleen een turbo heeft veel minder problemen.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Bye bye R32....

Bericht door wehoo »

adjego schreef:
tonnie024 schreef:Ik heb 1 vraag waarom naar een 1.4tsi gaan als je weet dat er zoveel problemen zijn met die motoren ?
Het echte probleemblok van VAG is de 1.4 TSI Dubbelgeblazen. De 1.4 TSI met alleen een turbo heeft veel minder problemen.
Nou :(

Afbeelding
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Bye bye R32....

Bericht door adjego »

Ja zoals ik al zei.
Dit heeft toepassing op de 1.4 TSI dubbelgeblazen:
Reden voor het poef zeggen is te lang door rijden met een slechte verbranding.. het zijn vooral de mensen die het geen reet interesseert hoe de auto rijdt waarbij je echt ernstige problemen krijgt.

Vorige week had ik er 1 die werkelijk net 1 maand buiten de garantie er geen zin meer in had. Er was een koprevisie nodig omdat de kleppen en klepzittingen verbrand waren. Dat is het gevolg van km na km doorrijden met verkeerde verbranding. Je krijgt steeds meer vervuiling met ernstige gevolgen.

Er zijn ook berijders bij de leasemaatschappij die een 1.4 tsi hebben en (vooral toen de problemen nog niet bekend waren) werkelijk wekelijks aan de telefoon hingen dat ze een hikje voelde, of inhouden bij doortreken, vermogensverlies enz.. Die auto's zijn beter nagekeken en lopen niet kapot.

De oplossing die PON nu uiteindelijk uitvoert op de oude blokkies is adviseren 98 te tanken, in combinatie met aangepaste bougies (CNG bougies). Daarna komen de klachten bijna niet meer terug (behalve dan dat zeker voor de 100.000 km nog een keer een regelklep van de turbo of compressor kapot gaat, als je pech hebt allebei, als je nog meer pech hebt ook de turbo zelf hoewel dat dan meestal weer meer aan de berijder ligt).

Advies is dus aan de bel treken meteen als je vermoed dat hij in houdt. Als ze namelijk gewoon goed verbranden/lopen, zijn het geweldige motoren. Zeker in combi met de DSG.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Bye bye R32....

Bericht door wehoo »

adjego schreef:Ja zoals ik al zei.
Dit heeft toepassing op de 1.4 TSI dubbelgeblazen:
Jouw quote wel, maar er doen zich ook bij de andere versies problemen voor. Alleen de 160pk en voorheen de 170pk is toch dubbelgeblazen (kompressor en turbo)?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Bye bye R32....

Bericht door MkVI Nmgn »

En met een 1.4 is euro95 tanken echt een NO-GO
dus verplicht minimaal euro 98
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Bye bye R32....

Bericht door Chris5gti »

Renekesgti schreef:Gewoon dezelfde motor..... Op een klein detail na. De vraag van Tonnie is helemaal niet zo raar. ;)
mhmm weer wat slimmer geworden .. Ik dacht dat het een nieuwe moter was en anders dan de tfsi . Is ook raar dat ze op een turbo blok gewoon zo maar met een kleine aanpassing nog een compressor erbij gooien . :roll: raar .. :?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Bye bye R32....

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:
Renekesgti schreef:Gewoon dezelfde motor..... Op een klein detail na. De vraag van Tonnie is helemaal niet zo raar. ;)
mhmm weer wat slimmer geworden .. Ik dacht dat het een nieuwe moter was en anders dan de tfsi . Is ook raar dat ze op een turbo blok gewoon zo maar met een kleine aanpassing nog een compressor erbij gooien . :roll: raar .. :?
Er zit wel meer achter dit motorblok.

Afbeelding

Info: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/T ... 5b1%5d.pdf
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Bye bye R32....

Bericht door adjego »

wehoo schreef:
adjego schreef:Ja zoals ik al zei.
Dit heeft toepassing op de 1.4 TSI dubbelgeblazen:
Jouw quote wel, maar er doen zich ook bij de andere versies problemen voor. Alleen de 160pk en voorheen de 170pk is toch dubbelgeblazen (kompressor en turbo)?
Je hebt ook nog 140 en 150 pk varianten die ook bijvoorbeeld in de Touran gebruikt worden. Maar ook de Ibiza FR heeft de 150 pk versie.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Bye bye R32....

Bericht door Chris5gti »

wehoo schreef:
Chris5gti schreef:
Renekesgti schreef:Gewoon dezelfde motor..... Op een klein detail na. De vraag van Tonnie is helemaal niet zo raar. ;)
mhmm weer wat slimmer geworden .. Ik dacht dat het een nieuwe moter was en anders dan de tfsi . Is ook raar dat ze op een turbo blok gewoon zo maar met een kleine aanpassing nog een compressor erbij gooien . :roll: raar .. :?
Er zit wel meer achter dit motorblok.

Afbeelding

Info: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/T ... 5b1%5d.pdf
oh dus dan had ik toch gelijk dat het een ander moterblok is .. :? ik dacht al vond het raar dat het hetzelfde zou zijn op een klein detail naar ;)
Gebruikersavatar
RL1975
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 mei 2011, 22:34
Type auto: Golf mk5 GTI ED30

Re: Bye bye R32....

Bericht door RL1975 »

En dan nog het zuiger probleem! Gebroken gedeeltes bij de zuigerveren, geen compressie op een cilinder, als je pech ook de cilinderwand beschadigd! :(
Edition 30 united grey, full milltek, S3 intercooler, carbon airintake, Fiscon tel/boordcomputer.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten