Aantal probleempjes GTI ED30
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Wou ik net zeggen erg netjes allemaal,
dus ga je nu ook voor powerflex rubbers ? of houd je het bij originele?
dus ga je nu ook voor powerflex rubbers ? of houd je het bij originele?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Ja alleen jammer dat ze die spanner niet hebben mee genomen?!
Is namelijk net zo iets als je, distributie riem vervangen maar je waterpomp dan niet.
Had altijd begrepen dat je de spanrol preventief mee vervangt
Ook omdat het kwa onderdelen de kosten niet zijn?
Is namelijk net zo iets als je, distributie riem vervangen maar je waterpomp dan niet.
Had altijd begrepen dat je de spanrol preventief mee vervangt
Ook omdat het kwa onderdelen de kosten niet zijn?
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Zoo auto is terug, ben uitermate tevrede!
Toen ik er kwam, stond mijn auto in de werkplaats. Hij vertelde mij dat alles goed is gegaan. Ook zei hij dat het appart was dat mijn kleppendekselpakking kapot was, hebben ze nog nooit meegemaakt. De prijs van het vervangen ervan zou hij mij mailen. Netzoals de prijs van de draagarmrubber ( dat overigens aan de achterkant was ipv de voorkant). Toen ik zei dat ik powerflex in overweging nam (voor de voorkant) , raadde hij mij dit af. Hij zei, ik zou alles OEM houden. Hij advisseerde mij rubbers van een Seat Leon Cupra, dit zijn volle rubbers ipv "holle". En je behoud hier mee ook je comfort nog.
Ze hebben ook mijn DSG olie + filter vervangen. Toen ik melde dat de motor 460nm uitblaast, stond hij even te kijken. Hij zei letterlijk " dit is top werk van Jeroen Dik", zoveel koppel en de koppeling heeft totaal niet geslipt. De olie die eruitkwam was namelijk kraakhelder zei hij. Bij het wegrijden merkte ik het wel meteen. De DSG schakelt weer BOTERZACHT bij het optrekken. Geweldig dus!
Het dieselende geluid dat ik hoorde, is hun niet opgemerkt. En op de terugweg, hoorde ik raar genoeg het dieselde geluid ook niet meer? Dus wat dit geweest kan zijn?.. Who tell me...
De airco werkt ook weer perfect, ontwasemt weer goed + geen enkel geluidje meer!
Hij complimenteerde mij ook dat de auto er geweldig uit zag. Natuurlijk altijd leuk om te horen
Vagtechniek = een aanrader! Toppie
@Mackdennis, mijn multiriem is vervangen, niet distubutieriem. Dus de riem die de dynamo/airco en dergelijk aandrijven.

Toen ik er kwam, stond mijn auto in de werkplaats. Hij vertelde mij dat alles goed is gegaan. Ook zei hij dat het appart was dat mijn kleppendekselpakking kapot was, hebben ze nog nooit meegemaakt. De prijs van het vervangen ervan zou hij mij mailen. Netzoals de prijs van de draagarmrubber ( dat overigens aan de achterkant was ipv de voorkant). Toen ik zei dat ik powerflex in overweging nam (voor de voorkant) , raadde hij mij dit af. Hij zei, ik zou alles OEM houden. Hij advisseerde mij rubbers van een Seat Leon Cupra, dit zijn volle rubbers ipv "holle". En je behoud hier mee ook je comfort nog.

Ze hebben ook mijn DSG olie + filter vervangen. Toen ik melde dat de motor 460nm uitblaast, stond hij even te kijken. Hij zei letterlijk " dit is top werk van Jeroen Dik", zoveel koppel en de koppeling heeft totaal niet geslipt. De olie die eruitkwam was namelijk kraakhelder zei hij. Bij het wegrijden merkte ik het wel meteen. De DSG schakelt weer BOTERZACHT bij het optrekken. Geweldig dus!

Het dieselende geluid dat ik hoorde, is hun niet opgemerkt. En op de terugweg, hoorde ik raar genoeg het dieselde geluid ook niet meer? Dus wat dit geweest kan zijn?.. Who tell me...


De airco werkt ook weer perfect, ontwasemt weer goed + geen enkel geluidje meer!

Hij complimenteerde mij ook dat de auto er geweldig uit zag. Natuurlijk altijd leuk om te horen

Vagtechniek = een aanrader! Toppie

@Mackdennis, mijn multiriem is vervangen, niet distubutieriem. Dus de riem die de dynamo/airco en dergelijk aandrijven.

Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Wauw,
Prijzen zijn binnen van Draagarm+rubber, en kleppendekselpakking vervange. Poeh hee
....
Prijzen zijn binnen van Draagarm+rubber, en kleppendekselpakking vervange. Poeh hee

Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Ben erg nieuwsgierig nu 

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Denk dat ik de kleppendekselpakking zelf vervang. Dit is niet moeilijk zo te zien. KLIK en KLIK Rubbertje kost amper 20 euro.
Draagarm is ook te doen en kost +- 40 euro.
Zal dit zaterdag met een vriend van mij (vwmonteur) bespreken.
@Tonnie, PB
Draagarm is ook te doen en kost +- 40 euro.
Zal dit zaterdag met een vriend van mij (vwmonteur) bespreken.
@Tonnie, PB
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
@golfL gaf de waterpomp als voor beeld aan, die loopt inderdaad over de distributie ring
Maar wordt eigenlijk standaard vervangen bij een wissel van de distributieriem.
Net zo goed dat de spanrol van de multiriem eigenlijk standaard wordt mee vervangen snap je?
Is niet echt een must hoor! En mocht deze het wel begeven is het ook nog steeds geen ramp.
Maar dacht dat ze hem dus altijd preventief mee namen.
Wel blij dat jij Verders ook happy met hun service bent.
Maar wordt eigenlijk standaard vervangen bij een wissel van de distributieriem.
Net zo goed dat de spanrol van de multiriem eigenlijk standaard wordt mee vervangen snap je?
Is niet echt een must hoor! En mocht deze het wel begeven is het ook nog steeds geen ramp.
Maar dacht dat ze hem dus altijd preventief mee namen.
Wel blij dat jij Verders ook happy met hun service bent.
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Ah zo, nu snap ik je!
Ik had inderdaad ook gezegt vooraf dat ik de spanner vervangen wou hebben. Ze zeiden dat het niet gebruikelijk was om de spanner te vervangen mits deze het nog gewoon goed doet(niet trilt oid). Dus op aanrraade van hun, heb ik deze niet vervangen.
Service is inderdaad top verlopen
Ik had inderdaad ook gezegt vooraf dat ik de spanner vervangen wou hebben. Ze zeiden dat het niet gebruikelijk was om de spanner te vervangen mits deze het nog gewoon goed doet(niet trilt oid). Dus op aanrraade van hun, heb ik deze niet vervangen.
Service is inderdaad top verlopen

Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Goed te horen dat je the car of the month weer terug hebt!!! 

-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Mag ik eens vragen wat ze hier voor vroegen?GolfL schreef:Wauw,
Prijzen zijn binnen van Draagarm+rubber, en kleppendekselpakking vervange. Poeh hee....
En wat de onderdelen los kosten.
Want heb ook al eens gehad dat ze in mijn ogen ineens wel weer veel rekende voor in mijn ogen 5minuten werk.
Namelijk bougies vervangen.. Motorkap moest er zo ie zo af.
Dus had een kwestie geweest van bobine los koppelen en eruit trekken
Oude bougie eruit en nieuwe erin..
Extra kosten wat ze wouden hebben was dacht ik 30e
Heb dat tien niet gedaan en de bougies los mee genomen..
Dat doe ik zelf wel vervangen.
Re: Aantal probleempjes GTI ED30
Inderdaad mooi he, zo op de voorpagina van vwforum.nlVerlengsnoer schreef:Goed te horen dat je the car of the month weer terug hebt!!!


@Mackdennis, Heb je een pb gestuurd.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten