Motortuning

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Ben pas nieuw maar heb al enekele vraagjes voor jullie specialisten:)

Ik heb nu 292 pk en 398nm. Maar ik wil iets meer.
Ik heb nu een milltek uitlaat systeem met sportcat en downpipe en een carbonio.
Nou wou ik naar stage 4 gaan dus een k04 turbo en wat erbij hoort. Ik zou dan naar de 330 pk en 430 nm gaan.
Mijn vraag is nu of er nog mensen zijn die dit hebben gedaan? Is het zoveel geld waard om dit te doen? Of zou er nog iets meer gaan uitkomen met de stage 4 ?

Dank ke allemaal.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Motortuning

Bericht door RobvR »

Lekker begin! Waar heb je de GTI laten doen? Qua koppel valt het mij iets tegen als ik zie wat je allemaal al hebt laten doen. Ik heb alleen stage 1 i.c.m. aral 102 en zit op 406 nm. Werd mij wel verteld dat ik een gretige turbo heb. Daar schijnt dus wel verschil in te zitten al zal het marginaal zijn vermoed ik.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Motortuning

Bericht door Chris5gti »

als je een axx moter hebt zou ik van een k04 afraden heb over heel veel problemen daarover gelezen . Of je moet al het hele blok gaan ombouwen . Dit mede ook omdat een axx een iets te hoge compressie heeft voor een grotere turbo .
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Motortuning

Bericht door MkVI Nmgn »

http://etuners.gr/en/index.php?s=12&t=220

Hier een stukje over een k04 en een AXX motor
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Motortuning

Bericht door Verlengsnoer »

Wat een horror fotos Tonnie! brrrrr
tonnie024 schreef:http://etuners.gr/en/index.php?s=12&t=220

Hier een stukje over een k04 en een AXX motor
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Motortuning

Bericht door MkVI Nmgn »

Wetende dat ik ook een AXX motor heb dan doet het 2x zoveel pijn om te zien,
Maar als mijn turbo k03 dood gaat koop ik zelf ook een k04 maar weet wel dat ik ook mijn zuigers en drijfstangen aanpas injectoren en hogedrukpomp dus met andere woorden kan ik beter opzoek gaan dan naar een 2ehands ed30 blok erin bouwen en naar JD op de aanhanger en daar meteen aflaten stellen en daarna weer na huis :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Motortuning

Bericht door Mackdennis »

Nog meer leuke turbo's voor schappelijke prijzen.
http://www.kmdtuning.com/index.php?_a=viewCat&catId=496
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Heb eigenlijk 2 wagens.
Een Nieuw model tt met de 2.0 tfsi die dezelfde specs heeft en een gti. Ze zijn beide bij jd gedaan.
Dus nu twijfel ik op welke ik et zou doen. Sorry voor mijn vraag maar wat is de axx motor?
Ik wil de k04 dan ook bij jd laten placeten. Samen met benzine pomp upgrade andere bougies en wat er nog bij hoort.

Gr
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Motortuning

Bericht door MkVI Nmgn »

AXX is de motorcode, en een k04 op een originele AXX is vragen om problemen zonder aanpassing van de drijfstangen en zuigers injectoren hogedrukpomp dus beter kun je opzoek gaan naar een edition30 motorblok daar zit al een ko4 turbo op en daar past ook gewoon je uitlaat enzo op dus is motor swap goedkoper als alles te vervangen wat ik hier boven opnoemde
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Motortuning

Bericht door Mackdennis »

Hoi een AAX motor is het type motor staat als het goed is ook op je kenteken welke motor je heb.. Ik heb bv een BYD
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Motortuning

Bericht door Wilcoos »

Ik twijfel ook al heel lang over een k04, maar ga het voorlopig niet doen. Rij nu dezelfde setup ongeveer, en met het extra vermogen ga je niets winnen. Ik investeer nu eerst in nog wat dingen voor mijn onderstel, nieuwe remmen, banden e.d. Daar is voor mij meer winst te halen, dan nog meer vermogen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Dan moet ik eens kijken welk blok ik heb in de tt en in de golf.
Gwn op mijn roze formulier kijken?
Het onderstel vd tt is wel al aangepast en heeft brembo's eronder.

Grt
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Motortuning

Bericht door MkVI Nmgn »

of hier even kijken in de kofferruimte

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Thx!
En als het geen axx is is het wel te doen?

Gr
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Motortuning

Bericht door Wilcoos »

Wtfsi schreef:Dan moet ik eens kijken welk blok ik heb in de tt en in de golf.
Gwn op mijn roze formulier kijken?
Het onderstel vd tt is wel al aangepast en heeft brembo's eronder.

Grt
Dan zou ik het op je TT doen. Ga je denk meer plezier van hebben. Hoe worden beide auto's gebruikt?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Tt word enkel in mooi weer gebruikt om wat te rijden hier.gti is de daily. Beide worden niet voor circuit gebruikt. De tt is bijna helemaal uit carbon gemaakt wat mogelijk was. Spijtig dat ik nog niet thuis ben voor men code na te kijken. Ik trek gewoon graag eens door. Het is puur passie.

Gr en bedankt
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Motortuning

Bericht door Wilcoos »

Vermogen is vooral fun, zou ik dan niet op de daily driver doen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Ja das waar! Maar de gti rijd ook super,lekker!
Ik zal snel eens pics posten.

Ik wil natuurlijk geen stukken rijden met de k04.
Ik ga wel enkel en alleen bij jd

Gr
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Motortuning

Bericht door Wilcoos »

Waarom wil je eigenlijk dat beetje vermogen extra? Upgradeje kost al snel meer dan 4000,- euro...
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Ja het is 40/45 pk. Daar twijfel ik nog aan. Is dat de moeite?
Ga je die k04 echt merken.?

Gr
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Motortuning

Bericht door Wilcoos »

Denk zelf van niet. Ja bij recht uit sporten. Er zijn zelfs vergelijkingen waarbij mensen terug gegaan zijn naar de k03. Ik haal momenteel meer plezier uit een verbeterde wegligging waarmee ik dus sneller kan zijn dan auto's met meer vermogen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Motortuning

Bericht door Verlengsnoer »

Die 40 pk ga je wel merken, ik haal 20 meer met bioethanol en dat merk ik zeker...

Of het de moeite is ligt zul je zelf moeten beslissen. Heb ik +-4000 over voor 40 pk extra??? Als het kan en je er niet wakker van ligt is het natuurlijk wel leuk.. :-)

Ik heb zelf voor een ed30 gekozen omdat hier met weinig meer uit te halen viel...
Wtfsi schreef:Ja het is 40/45 pk. Daar twijfel ik nog aan. Is dat de moeite?
Ga je die k04 echt merken.?

Gr
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Het is dus geen axx blok maar bwa.

Gr
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Motortuning

Bericht door MkVI Nmgn »

Als je toch van plan ben om 4.000 meer uit te geven waarom dan niet meteen een Edition 30 gekocht ? :P

Maar ik blijf je aanraden geen k04 dit blok te zetten omdat er teveel bij komt kijken,
Drijfstangen die breken bij een AXX motor vind ik best eng om te zien na 15km al, dat laat dus zien hoeveel meer druk deze turbo heeft, en zoals verlengsnoer zei als je een keer sportief wilt rijden kun je beter een keer bioethanol tanken zeg niet dat het goed is voor de auto maar een k04 kost een stuk meer met alle aanpassingen anders misschien even een keer aan Race eend vragen die werkt bij JD
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Motortuning

Bericht door Wtfsi »

Dank jullie vr de reacties. Vind het echt moeilijk.
Ik heb de gti overgekoccht van men broer daarom was het geen ed30.
Maar op de tt met aangepast onderstel brembo's en een bwa blok is het mss interresanter?
Bij jd zeggen ze dat het heel goed merkbaar zal zijn. Het is veel geld vind ik en wel eens de moeite waard heel goed te bevragen en te overwegen.

Gr
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten