Motortuning

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Re: Motortuning

Bericht door Mackdennis »

Zit er bij de jd grotere PK pakketten geen andere zuigers en drijfstangen?
Bedoel dan zou het toch gewoon moeten kunnen?

Maar als ik dan toch zoveel geld uit me zak zou trekken zou ik eerder voor de 500pk gaan.
Dan ben je pas echt een klap sneller dan een edition 30
Wtfsi

Bericht door Wtfsi »

Ja dat is waar maar dan praten we over 16000 eur ofzo.
Is een heel pakje he. :D.
Maar 500 pk is beestig
Nee tot aan de stage 4 blijven de drijfstangen. Vanaf stage 5 worden ze pas gewisseld volgens de site. Maar dan zitten we op 373 pk.

Gr
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Stage4 of 5 gaat wel heel ver haha maar je bent goed onderweg na 3
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

En is dit dan niet een goedkopere/betere oplossing?
http://www.goapr.com/products/stage3_trans20t.html
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Als ik het goed gezien heb 436pk. Gaat wel heel rap hoor.
Zie alleen niet hoeveel het kost.

Gr Rene.
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Alles compleet bijna 8000 dollar. Begint ergens in de 5000 dollar.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wtfsi

Bericht door Wtfsi »

Ja deze upgrade ken ik. Iemand wat ik ken heeft deze. Is een pak grld he. Bij jd zit ik aan een stuk minder omdat ik al de tuning van daar heb.
431 is ook wel heel veel he. Zou dit wel te doen zijn met een voortractie?
Bij jd zeggen ze da het totaal geen probleem is met de k04. Wie is voor en wie tegen van 292 pk naar ongeveer 330. Uiteraard voor de rechte lijn sprint. Gern circuitgebruik.

Gr
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Maakt het verschil? mwhhahaaa jazeker. is het het geld waard? Dat is altijd ieder voorzich. 330 pk setup kan prima op een AXX er rijden er in nederland 10tallen van rond. Blijven ze allemaal heel? Alles kan kapot maar over het algemeen wel hoor. zolang het koppel maar niet te hoog wordt en de brandstof voorziening goed is. Hier zou ik me bij JD dan ook geen zorgen overmaken. hogere druk benzine pomp is met dat vermogen helemaal nog niet nodig. even controleren of originele lage en hoge druk pomp nog goed functioneren (met vcds log maken van groep 230 en 231) liefst in een hoge versnelling 5 dan moeten ze langdurig leveren en komt falen snel aan het licht.

Wat mag je verwachten van de 330 pk kit. het koppel neemt iets toe dit is verwaarloosbaar qua merkbaarheid. Hij zal hooguit is giftiger aanvoelen bij het aanzetten van de turbo. Maar het grote verschil zit hem hoger in de toeren. Zeg vanaf 5000 dan sukkel een k03 turbo een beetje inslaap en is de fut eruit. Een K04 zet dan gewoon even door tot de toeren begrenzer.
0-140 zal een k03 nog irritant dicht in de buurt zitten.
0-200 Er zat net toch nog een gti achter me. Dan gaat de K04 setup echt doorzetten. Uiteraard boven de 200 wordt het verschil nog groter omdat je dan hoger in toeren komt en de k03 buiten adem is en de k04 nog rustig doorgaat.

Mocht je eventueel interesse hebben kan je ook een keer met mij meerijden. Nadeel is wel dat de ombouw dan makkelijk richting de €20000,- euro gaat. (ooohw shit.......dit wilde ik eigenlijk zelf niet weten!! Daar gaat mijn vrolijke maandagavond!! Moet wel heel veel leuke auto's pesten om dit een beetje te verzachten aan de andere kant ik ga ff een blokje om dat verzacht de pijn!!!) ik ben even out of office!!!!! mompelt iets over benzineprijs....
Golf MK1 GTI
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Wtfsi schreef:Ja deze upgrade ken ik. Iemand wat ik ken heeft deze. Is een pak grld he. Bij jd zit ik aan een stuk minder omdat ik al de tuning van daar heb.
431 is ook wel heel veel he. Zou dit wel te doen zijn met een voortractie?
Bij jd zeggen ze da het totaal geen probleem is met de k04. Wie is voor en wie tegen van 292 pk naar ongeveer 330. Uiteraard voor de rechte lijn sprint. Gern circuitgebruik.

Gr
Ben wel nieuwsgierig naar de aanbieding van jd ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wtfsi

Bericht door Wtfsi »

Spuugemmer dit is wat ik moest weten!
Op hoeveel pk rij jij dan? Dat zal wel een bommetje zijn he.hahaha.
Tot hoeveel pk zou ik kunnen gaan met mijn bwa blok can 2008 als ik de stage 4 neem an jd? Ze geven 330 aan maar meetal zit je daar iets boven he. Bij de chip gaven ze 272 en ik had er 292 toen hij afgesteld was!trots dat ik was.haha.
Wil gewoon dat die drijfstangen het houden.
Als ik alles weet van jd post ik het qua aanboedong.

Gr
Spuugemmer

Wtfsi schreef:Spuugemmer dit is wat ik moest weten!
Op hoeveel pk rij jij dan? Dat zal wel een bommetje zijn he.hahaha.
Tot hoeveel pk zou ik kunnen gaan met mijn bwa blok can 2008 als ik de stage 4 neem an jd? Ze geven 330 aan maar meetal zit je daar iets boven he. Bij de chip gaven ze 272 en ik had er 292 toen hij afgesteld was!trots dat ik was.haha.
Wil gewoon dat die drijfstangen het houden.
Als ik alles weet van jd post ik het qua aanboedong.

Gr
momenteel 431`pk en 500 NM (toch...Ja volgens mij wel...)

Peekaa maakt eigenlijk niet uit koppel sloopt stangen.... uit eigen ervaring weet ik dat ook de s3/ed30/cupra stangen 500+ nm niet aankunnen. 470NM is daar een beetje het matje voor een axx of bwa moet je eigenlijk bij 430 NM ophouden MAAR 430 nm bij 7000 toeren is nog steeds 430 pk! Alleen ga je dan met toeren in de knoop komen. Dus laten we het erop houden dat 330 pk het matje is.

Helaas liet het weer en de drukte op de weg niet echt toe om fatsoenlijk gas te geven echter hier een klein ideetje voor je...... Omdat ik helaas met een handje aan het sturen was en daar me hand redelijk vol aan had maar even in de sport stand gezet dan mis je in 2 en 3 toch een kleine 500 toeren en 4 en verder zelfs bijna 900 toeren. Door de grote turbo ziet hier ook gewoon vermogen.... Als ik van de week ff tijd heb zal ik een fatsoenlijk filmpje maken....Gelijk even de winterbanden eraf want anders is bij 250 alweer op met de pret.. gelijk even iemand ernaast want 2 handen zijn toch wel handig....

Golf MK1 GTI
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Wat is jouw ervaring met zoveel vermogen op bijvoorbeeld zandvoort? Heeft het een toegevoegde waarde bij het circuit rijden, of meer interessant bij de sprint.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Spuugemmer

Wilcoos schreef:Wat is jouw ervaring met zoveel vermogen op bijvoorbeeld zandvoort? Heeft het een toegevoegde waarde bij het circuit rijden, of meer interessant bij de sprint.
Op het circuit is gewicht veel belangrijker dan vermogen. De jusite combi is uiteraard optimaal. Ik ben dan ook van mening dat geen enkele turbomotor optimaal is voor op het circuit. Puur omdat een atmos motor een veel betere doseerbaarheid heeft. Maar goed qua vermogen op het circuit... ik heb Superlap gereden met 364pk en 465/470 nm en nee bocht uit niet prettig op de weg te krijgen. Als je een x budget hebt en je wil je auto optimaal voor het circuit en straat hebben uiteraard dan zou ik gaan voor:

-sperr diff
-serieuze schroefset dus geen KW variant 1,2 of 3 maar (om de prijs nog een beetje leuk te houden) Intraxx
-Set goede remmen. 2delige schijf met grote tang.
-Setje toyo r888 met als optie lichtgewicht velgen.
-uitlaat & software.
-powerflex rubbers
-stabi's antiroll bar
-Er is voor de golf mk5 een fantastiche kit met chassis verstevigings dingen voor niet te veel geld.(allemaal schroeven niet lassen)
- Audi TT draagarmen

Denk wel dat dan het budget op is. Is er minder budget dan eerder in de lijst stoppen. Ook de volgorde van de lijst aanhouden.
Golf MK1 GTI
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Die ervaring deel ik dan wel met je. Moeilijk te doseren, en erg veel onderstuur bocht uit. Rubbers voor met alk heb ik al aangepast. Maar ga eerst dus verder investeren in anti roll kit van eibach, of dikker. Remmen en rubbers achter. Die draagarmen wil ik mij ook eens inverdiepen, daar weet ik nog niets van.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wtfsi

Bericht door Wtfsi »

Wow dit is wel echt snel! Die toerenteller gaat redelijk snel opwaarts.hahaha. Echt de moeite!
Een monster denk ik he! Ben wel benieuwd naar het volgend filmpje.
Je hebt me al verl bijgebracht! Stel nou ik laat het doen. Wat zou ik tanken als ik ga.v power 100 of niet?
Het is mss zo dat als ik de 100 tank en hij komt op de bank hoger uit dat ze hem mss wat lager afstellen. Maar er is niet altijd kans om 100 te tanken want dan moet ik naar duitsland. Dus als ik hier 98 tank heb ik minder vermogen mss. Of stellen ze hem altijd hetzelfde af 100 of niet.

Gr en thx!
Spuugemmer

Wilcoos schreef:Die ervaring deel ik dan wel met je. Moeilijk te doseren, en erg veel onderstuur bocht uit. Rubbers voor met alk heb ik al aangepast. Maar ga eerst dus verder investeren in anti roll kit van eibach, of dikker. Remmen en rubbers achter. Die draagarmen wil ik mij ook eens inverdiepen, daar weet ik nog niets van.

Ik heb hier alle info liggen. kan ik je daar blij mee maken???
Golf MK1 GTI
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Graag! Kwam ze vandaag ook van super pro tegen. De TT tip had ik ergens anders ook al gelezen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Spuugemmer

Wtfsi schreef:Wow dit is wel echt snel! Die toerenteller gaat redelijk snel opwaarts.hahaha. Echt de moeite!
Een monster denk ik he! Ben wel benieuwd naar het volgend filmpje.
Je hebt me al verl bijgebracht! Stel nou ik laat het doen. Wat zou ik tanken als ik ga.v power 100 of niet?
Het is mss zo dat als ik de 100 tank en hij komt op de bank hoger uit dat ze hem mss wat lager afstellen. Maar er is niet altijd kans om 100 te tanken want dan moet ik naar duitsland. Dus als ik hier 98 tank heb ik minder vermogen mss. Of stellen ze hem altijd hetzelfde af 100 of niet.

Gr en thx!
Brandstof....... Oke daar gaan we.... In Nederland is momenteel de beste brandstof Ultimate 98 van de BP. In duitsland Aral 102. V-power in NL is veredelde 95 dus ver uit de buurt blijven. Tijdens kwartmijl sprintjes een test gedaan in NL 98 met e85 en de dag erop in duitsland aral 102 met e85. verschil in eindsnelheid gemiddeld 7 km/u. Dus Aral 102 met e85 is momenteel de beste brandstof (als je race benzine niet meetelt.) Als je gaat afstellen kan je gewoon Aral 102 erin doen als je dan slechtere benzine tankt regelt de computer zelf terug en dan lever je uiteraard ook vermogen in. Als je nou zegt ik kom uit Noord holland en tank alleen Aral 102 als ik in duitsland ben en dat is maar een paar keer per jaar dan zou ik persoonlijk voor ultimate 98 gaan met e85 toevoeging. Dit is dan ook altijd redelijk in de buurt te tanken... Als je dan in duitsland bent kan je er altijd 102 in doen zal die echt niet slechter van gaan lopen.

Dit filmpje was alleen met 98 trouwens dus net 400 pk.... Je hoort ook als er e85 bij zit dat hij veel gemener klinkt (giftiger is denk ik het juiste woord).
Golf MK1 GTI
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Met ethanol erbij vind ik hem veel scherper klinker, minder zwaar zeg maar.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door JimmyGTI »

Vond dit op een ander forum:

Even technisch en snel wat rekenen . . .
Bij Lambda =1 geldt bij pompbenzine een AFR van 14.7:1
bij E85 is dat 9.8:1

14.7/9.8 = 1.5

1.5 x 100% = 150%

Bij het mappen van E85 als brandstof moet je daar rekening mee houden (Berekening van de te gebruiken injector grootte en injector pulse width = openingstijd van je injector) Dus met E85 moet je naar veel grotere injectoren, anders max je je huidige injectoren al snel uit. Met E85 een hoger brandstofverbruik dus.

Daarnaast, is het aan te bevelen om je fuel system goed onder de loop te houden en kritisch kijken of de seals en leidingen bestendig zijn tegen E85. Zeker bij structureel langdurig gebruik van E85 zou ik dat doen om aantasting en lekkage te voorkomen.

Greetzz,
Henk @Pro Import Motorsports

Dus E85 is zo te horen ook nog niet zonder risico's?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Wtfsi

Bericht door Wtfsi »

Ik zit 3 maal per week 20 minuutjes van duitsland af dus kan daar wel tanken. Moet ik eens kijken waar ergens een aral ligt. Ja idd als je hem niet vaak tankt kan je beter de bp nemen he. Het is omdat de turbo eigenlijk meer aankan en dus wat minder moet gezet worden. Dus bij de afstelldus niet hem minder gaan zetten omdat hij op de bank meer vermogen heeft maar het max 330 mag zijn en ik hier altijd gewone 98 tank. Dan kan ik hem beter op 98 afstellen he. Dan weet ik dat ik op 330 rij he.
Zou jij het op de TT zetten of de gti?

Gr
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Ja gebruikt een mix van maximaal 15% E85 of 10% pure ethanol. Dit brengt je op een E10 verhouding ongeveer. (E10 is Euro 95 met 10% ethanol) Vrijwel alle auto's vanaf 2002 ongeveer kunnen veilig overweg met E10. Dit is zelfs aangegeven door o.a. de ANWB.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wtfsi

Bericht door Wtfsi »

Gaat de nieuwe turbo eigenlijk iets aan het geluid veranderen?

Gr
Spuugemmer

Minimaal het uitlaathuis is iets groter. Dus marginaal meer geluid
Golf MK1 GTI
Wtfsi

Bericht door Wtfsi »

Dus je bedoeld dat die turbosound de zo wat diep klinkt in de uitlaat als je op de gas trapt verl harder word?

Gr
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”