gti vs R vs 2,5 v5
-
- Type auto: golf VI R20
gti vs R vs 2,5 v5
hallo ik ben nieuw hier op het forum en heb wat vraagjes over wat te kopen , ik heb het plan na div golf tdi's nu een golf 6 gti te kopen maar ik twijfel tussen een golf6 gti en een golf6 2,5 V5 , het geluid van zo'n V5 vind ik echt top , maar het vermogen van 40 pk minder is ook weer een struikelblok
mijn vraag is welke van deze 2 modellen zijn makkelijker door te tunen of te chippen of is een R een andere optie al begrijp ik niet helemaal wat de R voor motor heeft (is dit een 5 of 4cyl of is het hetzelfde blok als de gti
ik hoor graag jullie mening om tot een goede keuze te komen
mijn vraag is welke van deze 2 modellen zijn makkelijker door te tunen of te chippen of is een R een andere optie al begrijp ik niet helemaal wat de R voor motor heeft (is dit een 5 of 4cyl of is het hetzelfde blok als de gti
ik hoor graag jullie mening om tot een goede keuze te komen
Re: gti vs R vs 2,5 v5
Hallo, Freduc,
Naar mijn weten bestaat er helemaal geen golf 6 2.5 v5.. Het kan aan mij liggen
. Ik heb een golf 6 1.4 tsi 160 pk. Deze is heel goed te chippen, en ga je al gauw naar de 210 pk.
Naar mijn weten bestaat er helemaal geen golf 6 2.5 v5.. Het kan aan mij liggen

- HansR32
- Type auto: Golf mk5 R32
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Sorry, ik heb niks gezegd. Wat een bak, die zou denk ik ook wel goed te chippe zijn. Ik weet niet wat voor motor er in zit?
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
2.5 V5 is niet in Nederland gemaakt zover ik weet,
Als ik het goed heb is het een USA import,
En tunen van deze motor gaat natuurlijk wel en dat is bijvoorbeeld een turbo erop zetten maar dan lopen de kosten natuurlijk een heel eind op, maar je moet wel weten als je onderdelen nodig heb dat het niet is dat die in Nederland op voorraad liggen en de kosten voor de spullen zijn duurder omdat die ook importeert moeten worden, Als ik een auto zal kopen voor dat geld koop dan lekker een GTI is ook een stuk sneller
Als ik het goed heb is het een USA import,
En tunen van deze motor gaat natuurlijk wel en dat is bijvoorbeeld een turbo erop zetten maar dan lopen de kosten natuurlijk een heel eind op, maar je moet wel weten als je onderdelen nodig heb dat het niet is dat die in Nederland op voorraad liggen en de kosten voor de spullen zijn duurder omdat die ook importeert moeten worden, Als ik een auto zal kopen voor dat geld koop dan lekker een GTI is ook een stuk sneller
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
ik zou ook gaan voor een gewone VI GTI, stukkie sneller dan die Amerikaan.
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Wordt nogal wat voor geboden voor een golf met zo'n technisch oude motor. Vraagprijs is helemaal absurd.
@DaveH: Ik vermoed (weet bijna zeker) dat jouw TSI standaard al sneller is dan dit zware apparaat.
@DaveH: Ik vermoed (weet bijna zeker) dat jouw TSI standaard al sneller is dan dit zware apparaat.
Groet RobvR
- sitechris
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Ik zou ook zeker voor de GTI gaan. Sneller, meer dynamisch, zuiniger en coolere looks!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
-
- Type auto: golf VI R20
inderdaad is de gti de betere en snellere dan de v5 , en als dit een usa model is zit je ook weer met de onderdelen mits er wat stuk gaat , nee dan ga ik toch maar voor de gti , bedankt dat jullie het laatste stukje hebben kunnen overtuigen
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Succes en veel plezier Freduc met het zoeken naar een GTI.
Het zoeken en kijken naar een mooie GTI die aan je eisen voldoet en jezelf verdiepen in de wereld van de GTI (is dit forum een heel mooi medium voor
) is ook al hele leuke voorpret. Dus veel plezier!
Het zoeken en kijken naar een mooie GTI die aan je eisen voldoet en jezelf verdiepen in de wereld van de GTI (is dit forum een heel mooi medium voor

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem