Motor kapot golf 5 gti
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Re: Motor kapot golf 5 gti
Derde meter wordt een pyrometer.
Ik gebruik autometer meters. Deze zijn betaalbaar en de aangegeven waardes kloppen netjes. Ze zijn ook iets stabieler dan de vdo meters welke in mijn type 1 zitten.
Ik gebruik autometer meters. Deze zijn betaalbaar en de aangegeven waardes kloppen netjes. Ze zijn ook iets stabieler dan de vdo meters welke in mijn type 1 zitten.
Golf MK1 GTI
-
- Type auto: Gti v 30edition
Ik vind het er wel kick uit zien!Chris@XT Motorsport schreef:Houder is onderweg dus nog geen foto's van de unit ingebouwd. Of eigenlijk wel een foto van de unit ingebouwd...
Welke kleur licht geven de meters?
Maar is subaru look?, oke!
Maar ook de new new beetle look.
Zou zelf dat ding een zelfde kleur als me auto geven.. Of van dat piano zwart!
Uit nieuwsgierigheid volg ik dit topic. Om nog een goed beeld te krijgen heb ik de meest relevante berichten hier nogmaals doorgelezen. Ik kan echter nergens lezen wat de exacte oorzaak van het stuk gaan van de motor is. Veel carbonvorming, mogelijk ijzervijlsel in de olie, waarschijnlijk versleten krukas(-lagers)? Is hier verder nog naar gekeken en is er een duidelijk oorzaak aan te geven? Of misschien anders gezegd: welke onderdelen zijn allemaal stuk?
Misschien "not done" of wellicht bedrijfsgeheim (hetgeen ik wel kan begrijpen), maar wat kost deze hele operatie? Arbeidsloon, nieuwe/andere (vervangende, ruil-) motor? Inlevering oude motor, misschien nog (gedeeltelijk) te herstellen?
Misschien "not done" of wellicht bedrijfsgeheim (hetgeen ik wel kan begrijpen), maar wat kost deze hele operatie? Arbeidsloon, nieuwe/andere (vervangende, ruil-) motor? Inlevering oude motor, misschien nog (gedeeltelijk) te herstellen?
Gr. Wehoo.

- Spuugemmer
Deze meters geven rood licht. Maar je hebt van auto meter modules dat je de verlichting in iedere gewenste kleur kan krijgen...
Belangrijkste vind ik dat de meters het doen. In het gezichtsveld zitten en vooral dat het niet storend is.
Denk persoonlijk dat er niet direct iets mis is met subaru look. In een Focus RS zitten ze ook op eenzelfde locatie. Denk dat het wel een reden zal hebben....
Belangrijkste vind ik dat de meters het doen. In het gezichtsveld zitten en vooral dat het niet storend is.
Denk persoonlijk dat er niet direct iets mis is met subaru look. In een Focus RS zitten ze ook op eenzelfde locatie. Denk dat het wel een reden zal hebben....
Golf MK1 GTI
- Spuugemmer
De prijs van het geheel laat ik aan de opdrachtgever over.wehoo schreef:Uit nieuwsgierigheid volg ik dit topic. Om nog een goed beeld te krijgen heb ik de meest relevante berichten hier nogmaals doorgelezen. Ik kan echter nergens lezen wat de exacte oorzaak van het stuk gaan van de motor is. Veel carbonvorming, mogelijk ijzervijlsel in de olie, waarschijnlijk versleten krukas(-lagers)? Is hier verder nog naar gekeken en is er een duidelijk oorzaak aan te geven? Of misschien anders gezegd: welke onderdelen zijn allemaal stuk?
De motor moest mee terug met de eigenaar. Dit is ook de reden waarom we deze niet geheel uit elkaar hebben gehaald om te kunnen laten zien waar het fout is gegaan. Maar de oliedruk is te laag geweest. Helaas kan is het nu het verhaal van de kip en het ei. Aangezien we niet alles los in onze handen hebben gehad. Maar het geen wat we gezien hebben is:
-Veel vervuiling door te lang doorrijden met olie. Aantal foto's is te zijn dat bijvoorbeeld de nokkenassen bruin zijn zo ook het huis waarin de oliepomp en de balansassen zitten. Aangekoekte olie en vuil op de aanzuigmond van de pomp. carter vol met gruis. Maar of er nu een zuigerveer, een lager oid is gegaan wat de gevolg schade heeft veroorzaakt. Kan ik je helaas niet vertellen. Terwijl wij hier zelf ook best nieuwsgierig naar zijn aangezien zelfs de hogedruk brandstofpomp vol zat gruis.
Maar goed gruis in je olie heeft als gevolg dat het overal zit. Je kan dan spoelen en eventueel een aantal delen vervangen. Dit is financieel soms aantrekkelijker echter weet ik uit eigen ervaring dat dit de domste besparing is die je kan doen. Heeft mij binnen 5000 km een complete motorgekost.
Denk ook dat deze verbouwing wel net even anders is dan alleen een revisie aangezien de motor niet is vervangen door eenzelfde maar gelijk een upgrade naar een editie 30/s3/cupra/6R motor en zo ook de turbo. Daarnaast is er een oliekoeler gemonteerd en moest als kers op de taart ook het vliegwiel vervangen worden. voordeel wel dat alles uit elkaar lag dus dat dit niet direct veel extra arbeid met zich meebracht..
Golf MK1 GTI
@Chris@XT Motorsport.
Bedankt voor je antwoord. Jammer dat jullie/jij niet verder kon(den) zoeken naar de oorzaak. Dat zou dit topic goed hebben kunnen afronden. Als eigenaar van de auto/motor zou ik me kunnen voorstellen dat je ook belangstelling naar de oorzaak van deze schade hebt.
Zeker als de motor al voor een groot gedeelte uit elkaar ligt.
Bedankt voor je antwoord. Jammer dat jullie/jij niet verder kon(den) zoeken naar de oorzaak. Dat zou dit topic goed hebben kunnen afronden. Als eigenaar van de auto/motor zou ik me kunnen voorstellen dat je ook belangstelling naar de oorzaak van deze schade hebt.
Zeker als de motor al voor een groot gedeelte uit elkaar ligt.
Gr. Wehoo.

- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Heb hier al lang niks meer over gehoord .. hoe zit het ermee is dit moterblok nog uitelkaar gehaald voor te kijken wat er mis was ? En rijd de auto naar het vervangen van het blok nog altijd goed ?
ik heb het kapotte blok gekocht en heb het helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt wat ik ben tegen gekomen is heel veel vervuiling van het bok.(Maar dan ook heel veel slechte olie gebruikt of weinig onderhoud gehad?) wat er kapot was! was de ketting van de nokkenassen samen met de ketting spanner en de hogedrukpomp.
daarnaast heb ik ook de olie pomp gecontroleerd en de opbrengst was ook niet voldoende door de vervuiling of de slijpsels weet ik zelf ook niet
maar blok zit nu weer in elkaar en klaar om in me auto gehangen te worden hopelijk brengt die mij meer geluk
groet,
leon
daarnaast heb ik ook de olie pomp gecontroleerd en de opbrengst was ook niet voldoende door de vervuiling of de slijpsels weet ik zelf ook niet
maar blok zit nu weer in elkaar en klaar om in me auto gehangen te worden hopelijk brengt die mij meer geluk
groet,
leon
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
wow dan heb je een heel karwei achter de rug ! Heb je er fotos van gemaakt ? Is meschien wel leuk om er een apparte topic over te openen word altijd gewardeerdloenders schreef:ik heb het kapotte blok gekocht en heb het helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt wat ik ben tegen gekomen is heel veel vervuiling van het bok.(Maar dan ook heel veel slechte olie gebruikt of weinig onderhoud gehad?) wat er kapot was! was de ketting van de nokkenassen samen met de ketting spanner en de hogedrukpomp.
groet,
leon

ik had er foto's van die heb ik naar de oude eigennaar gestuurd. heb nu alleen foto's van hoe het blok nu is geworden h-profiel drijfsangen gesmeden zuigers lagers ect.
wat ik denk waar het mee begonnen is slechte olie/slecht onderhoud als je zag hoeveel viezigheid in het blok zat en dat daardoor de ketting geleider kapot gegaan is en daardoor weer de ketting is gebroken!
maar hoe het precies gegaan is weet je nooit ik weet alleen wat er nu stuk is
zuigers/veren en zelfs de cilinder want waren niet beschadigd
wat ik denk waar het mee begonnen is slechte olie/slecht onderhoud als je zag hoeveel viezigheid in het blok zat en dat daardoor de ketting geleider kapot gegaan is en daardoor weer de ketting is gebroken!
maar hoe het precies gegaan is weet je nooit ik weet alleen wat er nu stuk is
zuigers/veren en zelfs de cilinder want waren niet beschadigd