30edition dv relocation
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
30edition dv relocation
Kan iemand me vertellen welke onderdelen er nodig zijn
Om de dv valve, bij de Y pijp voor de gasklephuis te maken.
En wat daar ongeveer de kosten van zouden zijn?
Om de dv valve, bij de Y pijp voor de gasklephuis te maken.
En wat daar ongeveer de kosten van zouden zijn?
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: 30edition dv relocation
Dan komt er ook compleet andere Valve die alleen al was iets van €200,-
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: 30edition dv relocation
Hè hoezo? De s3 / Cupra is toch gewoon het zelfde?
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: 30edition dv relocation
Dacht als je die slang legt dat je dan ook die forge valve moest plaatsen weet het niet helemaal zeker,
Had Floppie die niet ? anders even hem een PM sturen ...
Had Floppie die niet ? anders even hem een PM sturen ...
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: 30edition dv relocation
Hel floppie had hem met een forge. Maar die heb hem laten plaatsen dus die kan m hoogstens vertellen wat het kost..
Een Audi s3 of Seat Leon Cupra.. Zit de dv valve standaard voor..
En ik weet de onderdeel nrs en verschillen niet en heb ook geen etna of zo'n programma met onderdelen.
Zodat ik het ff snel naast elkaar kan leggen snap je?
Maar kwa dv is het hetzelfde en hou ik ook gewoon de orginele.
Mocht ie kapot gaan dat zet ik de laatste serie van de orginele erop.
En wordt dit inderdaad een project van meer dan 100e om me dv naar voren te halen zit mij best en die ik het niet snap ie..
Een Audi s3 of Seat Leon Cupra.. Zit de dv valve standaard voor..
En ik weet de onderdeel nrs en verschillen niet en heb ook geen etna of zo'n programma met onderdelen.
Zodat ik het ff snel naast elkaar kan leggen snap je?
Maar kwa dv is het hetzelfde en hou ik ook gewoon de orginele.
Mocht ie kapot gaan dat zet ik de laatste serie van de orginele erop.
En wordt dit inderdaad een project van meer dan 100e om me dv naar voren te halen zit mij best en die ik het niet snap ie..
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: 30edition dv relocation
Hmmmm na een paar uur zoeken en vergelijke op het net.
Denk ik dat het weinig extra waarde zal hebben bij een edition30
Om de dv op de y pijp te maken.
Dit omdat je daarna met een lange retour slang weer je inlaat buis ingaat.
En nu ga je met een lange buis(noise pijp) naar je dv maar met een korte pijpje naar de buis van de inlaat..
Blijft dan nagenoeg hetzelfde denk ik.
Wel zou ik de noise pijp kunnen afdoppen voorbij de dv valve..
Maar merk je dit in vermogen. Om alleen het laatste stuk noise pijp af te sluiten?
Dus het deel wat je intrieur ingaat..
Denk ik dat het weinig extra waarde zal hebben bij een edition30
Om de dv op de y pijp te maken.
Dit omdat je daarna met een lange retour slang weer je inlaat buis ingaat.
En nu ga je met een lange buis(noise pijp) naar je dv maar met een korte pijpje naar de buis van de inlaat..
Blijft dan nagenoeg hetzelfde denk ik.
Wel zou ik de noise pijp kunnen afdoppen voorbij de dv valve..
Maar merk je dit in vermogen. Om alleen het laatste stuk noise pijp af te sluiten?
Dus het deel wat je intrieur ingaat..
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 30edition dv relocation
Het voordeel is dat je dv dichter op je gasklep zit. Met als voordeel dat hij maximaal de overtollige lucht zal dumpen. Hierdoor pakt de motor in theorie beter op.
De noisepipe met noise generatorunit is in theorie een doodlopend kanaal in je inlaat traject en dit is dan ook niet optimaal voor de flow.
onderdeelnummers:
1k0145845a drukslang 18,68
06f145751 tussenflens 58,49
06f145383l steun 8,51
eventueel de 1k0145693B circulatieluchtpijp (of je moet de pijp naar je noiseunit gebruiken.) 53,79
en nog wat schroefjes je kan uiteraatd je originele DV gebruiken.
De noisepipe met noise generatorunit is in theorie een doodlopend kanaal in je inlaat traject en dit is dan ook niet optimaal voor de flow.
onderdeelnummers:
1k0145845a drukslang 18,68
06f145751 tussenflens 58,49
06f145383l steun 8,51
eventueel de 1k0145693B circulatieluchtpijp (of je moet de pijp naar je noiseunit gebruiken.) 53,79
en nog wat schroefjes je kan uiteraatd je originele DV gebruiken.
Golf MK1 GTI
Re: 30edition dv relocation
Kan dit ook op een K03, met zo een forge relocation slang zoals jij ook hebt Chris?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: 30edition dv relocation
Thanks!!! chris voor de moeite!
En zo als jij het beschrijft zou het inderdaad ook nog kunnen.
Wel de dv naar voren en dan de noise pijp als circulatiepijp gebruiken.
Had ook nog een blow off valve kunnen plaatsen dan hoef je helemaal geen circulatiepijp te hebben.
Echter wat ik heb gelezen loopt je auto dan te rijk.. Door dat je ecu ervan uitgaat dat ie extra lucht heb.
En opzich zonde dat je energie(weggooit) afblaast.
Vind het wel een hele nette oplossing voor het oog!
@ wilco
Ja zou opzich wel kunnen bij een k03 echter moet je dan nog de oude dv locatie die op je turbo zit afdoppen.
Zo als bv deze.
http://www.kmdtuning.com/index.php?_a=v ... uctId=1396
Ik zou hem bij een ko3 lekker katen zitten en mischien de dv vervangen voor een betere.
En dan zou je gewoon een y pijp van een a3 kunnen nemen.(ben je je noise pijp helemaal kwijt)
Is denk ik voor een ko3 de beste en meest doeltrefende oplossing.
En zo als jij het beschrijft zou het inderdaad ook nog kunnen.
Wel de dv naar voren en dan de noise pijp als circulatiepijp gebruiken.
Had ook nog een blow off valve kunnen plaatsen dan hoef je helemaal geen circulatiepijp te hebben.
Echter wat ik heb gelezen loopt je auto dan te rijk.. Door dat je ecu ervan uitgaat dat ie extra lucht heb.
En opzich zonde dat je energie(weggooit) afblaast.
Vind het wel een hele nette oplossing voor het oog!
@ wilco
Ja zou opzich wel kunnen bij een k03 echter moet je dan nog de oude dv locatie die op je turbo zit afdoppen.
Zo als bv deze.
http://www.kmdtuning.com/index.php?_a=v ... uctId=1396
Ik zou hem bij een ko3 lekker katen zitten en mischien de dv vervangen voor een betere.
En dan zou je gewoon een y pijp van een a3 kunnen nemen.(ben je je noise pijp helemaal kwijt)
Is denk ik voor een ko3 de beste en meest doeltrefende oplossing.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: 30edition dv relocation
Hier nog een linkje met een filmpje van forge over verschillende dv en bov setups.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... DV+options
Hier is hebben ze hetzelfde principe als ik bedoelde (4berichten terug)met de noise pijp gebruikt.
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... y_Code=FSI
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... DV+options
Hier is hebben ze hetzelfde principe als ik bedoelde (4berichten terug)met de noise pijp gebruikt.
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... y_Code=FSI
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 30edition dv relocation
Ja dat is ook mogelijk. Alleen moet je dan ook de aansluiting op de inlaat hebben. Das wel even essentieel. Daarnaast moet je zoals al gezegd en blind plaatje hebben voor op de turbo. Deze zijn origineel van een Volvo te bestellen voor een paar euro.Wilcoos schreef:Kan dit ook op een K03, met zo een forge relocation slang zoals jij ook hebt Chris?
Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: 30edition dv relocation
Ja klopt wat chris zegt!! Je zal ook een aansluiting op je inlaat moeten hebben.Spuugemmer schreef:Ja dat is ook mogelijk. Alleen moet je dan ook de aansluiting op de inlaat hebben. Das wel even essentieel. Daarnaast moet je zoals al gezegd en blind plaatje hebben voor op de turbo. Deze zijn origineel van een Volvo te bestellen voor een paar euro.Wilcoos schreef:Kan dit ook op een K03, met zo een forge relocation slang zoals jij ook hebt Chris?
Maar denk toch dat je Bij de ko3 de dv beter op de turbo kan laten zitten.
En dan je inlaat traject verkort om de noise pijp weg te halen en de y buis die op je gasklep zit.
Te vervangen voor een rechte buis van de audi a3.
Dit had ikzelf ook in gedachte tot dat ik erachter kwam dat bij de ko4 de dv valve
Niet op de turbo zit en dit hele verhaal niet door ging.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: 30edition dv relocation
Zo ff een kleine update.. Heb me dv valve toch maar ff nagekeken van de week.
Nu is deze helemaal goed maar nu weet ik het zeker.
Ben gelijk ff wezen kijken wat ik volgens mij zelf zou nodig hebben om me dv op de y pijp bij de gasklep te maken.
Volgens mij hoef ik alleen een slang voor de resiculatie te halen en wat schroefjes en klemmetjes.
En zal ik een verleng kabeltje moeten maken voor de electro aansluiting van de dv.
Zal van de zomer wel ff rommelen en mischien maak ik wel een how to met foto's en al
Nu is deze helemaal goed maar nu weet ik het zeker.
Ben gelijk ff wezen kijken wat ik volgens mij zelf zou nodig hebben om me dv op de y pijp bij de gasklep te maken.
Volgens mij hoef ik alleen een slang voor de resiculatie te halen en wat schroefjes en klemmetjes.
En zal ik een verleng kabeltje moeten maken voor de electro aansluiting van de dv.
Zal van de zomer wel ff rommelen en mischien maak ik wel een how to met foto's en al
Re: 30edition dv relocation
@macdennis.
heb je misschien een handleiding voor het verwijderen van de DV bij een ed30? ik wil namelijk ook even kijken of mn DV nog 100% voor ik naar JD ga.
heb je misschien een handleiding voor het verwijderen van de DV bij een ed30? ik wil namelijk ook even kijken of mn DV nog 100% voor ik naar JD ga.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: 30edition dv relocation
Nee niet echt een handleiding maar is echt simpel..
Je hoeft je motir afdekplaat zo ie zo niet los te halen..
Je haalt de klem/beugel los aan de voorkant van de noise pijp(bij de gril)
En aan de achterkant vlak voor dat ie het interieur ingaat.
Je haalt de 2 schroeven los van de noise pijp.
En met een tang haal je de slangen klem los van de slang die naar de dv valve
Gaat.
Nu kan de hele noise pijp aan de kant
Dan kan je met je vingers de retour slang die van je dv naar je inlaat gaat los wrikken.
Stekkertje nog los halen van je dv en klaar is kees.
Klinkt indruk wekender dan het is..
Eenmaal wetende hoe het nu zit is het max 30 minuten werk uit en in bouwen bij elkaar.
Je hoeft je motir afdekplaat zo ie zo niet los te halen..
Je haalt de klem/beugel los aan de voorkant van de noise pijp(bij de gril)
En aan de achterkant vlak voor dat ie het interieur ingaat.
Je haalt de 2 schroeven los van de noise pijp.
En met een tang haal je de slangen klem los van de slang die naar de dv valve
Gaat.
Nu kan de hele noise pijp aan de kant
Dan kan je met je vingers de retour slang die van je dv naar je inlaat gaat los wrikken.
Stekkertje nog los halen van je dv en klaar is kees.
Klinkt indruk wekender dan het is..
Eenmaal wetende hoe het nu zit is het max 30 minuten werk uit en in bouwen bij elkaar.
Re: 30edition dv relocation
van het weekend maar is kijken dan
thx!

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten