RCD300 Vraagje

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Jelmer91
Type auto: Golf MK5 GTI

RCD300 Vraagje

Bericht door Jelmer91 »

Ik zag het nog nergens staan dus open even een nieuw topic, ik heb in mijn gti een rcd300 met een 10speaker geluissyteem waarvan het geluid prima is.
Nu heb ik alleen geen mogelijkheid tot het afspelen van MP3 hoe kan ik dit het beste oplossen? Nieuwe radio kopen? Of is dit ook anders op te lossen? :idea:
MK5 GTI
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: RCD300 Vraagje

Bericht door Chris5gti »

je kunt een usb aansluiting maken in je dashbord vakje of op de plek waar nu de cd wisselaar zit in de armsteun .Dan kun je op die manier gewoon mp3 afspelen zonder dat je een andere radio hoeft te kopen .
Jelmer91

Bericht door Jelmer91 »

Oke die usb aansluiting via mijn dashbord kastje is wel een prima optie aangezien ik ook geen cd wisselaar heb :( (moet ik daar bepaalde kabel voor hebben)?
MK5 GTI
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Chris5gti schreef:je kunt een usb aansluiting maken in je dashbord vakje of op de plek waar nu de cd wisselaar zit in de armsteun .Dan kun je op die manier gewoon mp3 afspelen zonder dat je een andere radio hoeft te kopen .
Dit is niet geheel waar. De RCD300 ondersteunt standaard geen usb/aux input.
Er waren twee versies RCD 300. Eentje met zwarte- en eentje met zilveren knoppen.
Degene met zilveren knoppen ondersteund mp3 op cd. Dus een cdtje vullen met mp3tjes en je kan deze laden/afspelen.
De oudere versie met zwarte knoppen deed dat niet.
Beiden hebben sowieso geen aansluiting voor een usb kabel oid.

Om mp3 spelers/usb sticks/ipods/iphones etc op de rcd300 aan te sluiten kan je het beste een CD-wisselaar emulator kastje kopen.
Deze doet zeg maar een cd wisselaar na en je kan er allerlei apparatuur als een usb stick met mp3's of een iphone op aansluiten.
Mooie is dat je de tracks ook kan kiezen/spoelen met de knoppen op je radio of op je stuur (indien je deze hebt).
Het beste apparaat hiervoor is de AUDIOLINK, ook wel genaamd XCARLINK.
Hier (en via ebay en mp) te koop:
- http://xcarlink.co.uk/home.php?cat=2
- http://www.audio-link.eu/

Heb het apparaat (de iPhone versie) ook gehad op mijn RCD300. Werkte altijd keurig. Heb eenzelfde versie (een USB versie) ook in mijn Audi TT op de standaard Audi Concert radio.
Echter wilde ik in de GTI ook navi, dus de audiolink verkocht en een rns510 geplaatst.
wehoo

Bericht door wehoo »

Jelmer91 schreef:Oke die usb aansluiting via mijn dashbord kastje is wel een prima optie aangezien ik ook geen cd wisselaar heb :( (moet ik daar bepaalde kabel voor hebben)?
De originele VW oplossing, alleen even navragen of die ook met een RCD300 werkt.
Ik heb hem onlangs laten plaatsen bij een RNS510, werkt perfect en o.a. de Ipod-bediening werkt via het scherm (en stuurknoppen) van de RNS510.

Afbeelding

link: http://shop.udenhout.nl/media_in_interface
Info: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/P ... a%20in.pdf

(niet de goedkoopste oplossing, maar wel degelijk en perfect geïntegreerd).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Jelmer91

Bericht door Jelmer91 »

Dit is niet geheel waar. De RCD300 ondersteunt standaard geen usb/aux input.
Er waren twee versies RCD 300. Eentje met zwarte- en eentje met zilveren knoppen.
Degene met zilveren knoppen ondersteund mp3 op cd. Dus een cdtje vullen met mp3tjes en je kan deze laden/afspelen.
De oudere versie met zwarte knoppen deed dat niet.
Beiden hebben sowieso geen aansluiting voor een usb kabel oid.

Volgensmij is het zo dat de GTI standaard de versie met zilveren knoppen bezit, want deze zit er bij mij in en speelt helaas geen mp3. En als dit wel zo is staat dit volgensmij ook erop.
MK5 GTI
KoNi
Type auto: GTI ED30

Bericht door KoNi »

Zelfde probleem gehad hier.... Had ook een rcd300 en hij leest geen cd's die als mp3 of data cd is gebrand. Hij pakte alleen cd's die als Audio is gebrand en daar past maar 20-25 liedjes op :? Ben daarom ook overgestapt naar RNS 510 :lol:
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Heb zelf een RCD500 en ik vind dit een perfect apparaat. Het heeft een ingebouwde wisselaar voor 6 cd`s en speelt ook nog eens mp3 cdtjes af, dus een berg aan nummers. De bediening is ook nog eens simpel en ben zelf heel tevreden over het geluid via de 10 speakers. Daarnaast ziet de radio er perfect OEM uit en als je er één wilt aanschaffen dan kan dat voor (vind ik) weinig geld.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Alberto
Type auto: Polo 6R

Bericht door Alberto »

Jelmer91 schreef:Ik zag het nog nergens staan dus open even een nieuw topic, ik heb in mijn gti een rcd300 met een 10speaker geluissyteem waarvan het geluid prima is.
Nu heb ik alleen geen mogelijkheid tot het afspelen van MP3 hoe kan ik dit het beste oplossen? Nieuwe radio kopen? Of is dit ook anders op te lossen? :idea:
Ik had een tijdje terug een usb volkswagen polo interface gekocht en die werkte goed.
De rcd300 wordt volgens mij ook ondersteund en dus zou je op die interface een usb stick kunnen aansluiten met mp3 bestanden erop. Zou gewoon moeten werken.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”