0 naar 100 tijden
0 naar 100 tijden
Hey mannen
Wat zijn jullie 0 naar 100 tijden en met hoeveel pk en nm?
Gr
Wat zijn jullie 0 naar 100 tijden en met hoeveel pk en nm?
Gr
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: 0 naar 100 tijden
Vraagje:
Van nul appels naar honderd appels?
Van nul appels naar honderd appels?

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: 0 naar 100 tijden
0-100 tijden zijn inderdaad niet relevant voor een juiste vergelijking.
Er zitten te veel factoren aan:
-Banden
-Weer
-reactievermogen
Om een "betere" vergelijking te doen kan je beter een rollende start maken. dus van 30~100, of 60~120 etc.
Maar als je het toch wilt weten, heb de mijne geklokt met een OBD adaptor. Dit met winterbanden en een licht vochtig wegdek op 5.5 seconden geklokt.
Er zitten te veel factoren aan:
-Banden
-Weer
-reactievermogen
Om een "betere" vergelijking te doen kan je beter een rollende start maken. dus van 30~100, of 60~120 etc.
Maar als je het toch wilt weten, heb de mijne geklokt met een OBD adaptor. Dit met winterbanden en een licht vochtig wegdek op 5.5 seconden geklokt.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: 0 naar 100 tijden
Ja das war.
Daar hangt veel vanaf. Is wel netjes 5,5.
Dat was met de huidige stage 2?
Gr
Daar hangt veel vanaf. Is wel netjes 5,5.
Dat was met de huidige stage 2?
Gr
Re: 0 naar 100 tijden
Ja klopt, met de stage 2
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- HansR32
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
- Type auto: Golf mk5 R32
- Locatie: Friesland
Re: 0 naar 100 tijden
Gaat mij niet alleen om de tijd, maar meer om hoe ik er kom
V6 powerrrrrrrrrrr


V6 powerrrrrrrrrrr

Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Re: 0 naar 100 tijden
Geklokt tijdens maken van een filmpje en dus geklokt door de videoplayer 
Mijn stock r32 gaat in 5,8sec van 0 naar 100.

Mijn stock r32 gaat in 5,8sec van 0 naar 100.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: 0 naar 100 tijden
Vince82 schreef:Geklokt tijdens maken van een filmpje en dus geklokt door de videoplayer
Mijn stock r32 gaat in 5,8sec van 0 naar 100.
Geloven wij dat?
Filmpje

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: 0 naar 100 tijden
Mijne gaat in 2,5 sec naar 100
haha nee geen idee . Kun je ook niet meten met een stopwatch of dergelijke daarvoor moet je al zon performance box hebben http://www.performancebox.co.uk/ hebben voor een preciese meting ander zit er al gauw een seconde of ander half in .. En dsg rijders zijn gewoon in het voordeel met weg rijden door de LC .. Maar toch blijf ik schakelen 


- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 0 naar 100 tijden
launch control is echt geen voordeel! Ik weet zeker dat ik met een handbak sneller weg ben dan met een DSG!
Je kan trouwens wel binnen 3 sec 100 op de teller hebben staan met DSG.
Maar goed is denk ik totaal niet boeiend en van zoveel verschillende factoren afhankelijk.
Je kan trouwens wel binnen 3 sec 100 op de teller hebben staan met DSG.
Maar goed is denk ik totaal niet boeiend en van zoveel verschillende factoren afhankelijk.
Golf MK1 GTI
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: 0 naar 100 tijden
oh dat wist ik niet .. ik heb maar een keer in me leven met dsg gereden met een golf 6 tsi .. maargoed het zal idd met een goede koppeling ,banden profiel en snel schakelwerk niet heel veel uitmaken .
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: 0 naar 100 tijden
Spuugemmer schreef:launch control is echt geen voordeel! Ik weet zeker dat ik met een handbak sneller weg ben dan met een DSG!
Je kan trouwens wel binnen 3 sec 100 op de teller hebben staan met DSG.
Maar goed is denk ik totaal niet boeiend en van zoveel verschillende factoren afhankelijk.
Denk dat Chris bedoelt dat je door de wielspin de teller al snel op 100 km/u hebt staan

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: 0 naar 100 tijden
@edition30, Ja dat ook!
Het grote voordeel aan dsg is dat de schakeltijden extreem kort zijn. Echter de reactie vanuit stilstand duurt gewoon te lang. Een dragrace boom bestaat uit 3x geel en dan groen tussen iedere gele lamp zit 0,5 sec. Als je met een handbak bij het 3de geel gaat handelen rij je in het vallen van het groene licht weg. Als je dit met dsg doet is het al een tijdje groen voor je daadwerkelijk in beweging komt. Met DSG moet je als het 2de geel gaat branden je voet van de rem halen dan rij je in het vallen van het licht weg. Helaas heb je alleen bij een normaal stopt licht niet eerst 3x geel!!!
Maar goed om fatsoenlijk weg te komen gebruik ik wel launchcontrol maar dan niet volgas maar heel lichtjes op het gas. zeg half gas. Op het moment dat er dan beweging in de auto is en je ongeveer op 3500/4000 toeren bent. Doorschakelen naar 2. Daar ook weer niet te lang in blijven hangen misschien minimaal spin toestaan en dan door naar 3 en dan gewoon naar 7400 toeren en dan 4 tot het einde en zo verder.
Met een handbak kan je vooral het moment van wegrijden beter controleren doordat je meer controle over de koppeling hebt of beter nog gewoon in zijn 2 weg te rijden. Dit kan overigens ook met de dsg alleen dan heb je de mechatronica van Seat Sport nodig. Hier kan je door als je stilstaat en de opschakel flipper ingedrukt houdt de begin versnelling veranderen in de 2de versnelling! Dat is goed!!!!
Het grote voordeel aan dsg is dat de schakeltijden extreem kort zijn. Echter de reactie vanuit stilstand duurt gewoon te lang. Een dragrace boom bestaat uit 3x geel en dan groen tussen iedere gele lamp zit 0,5 sec. Als je met een handbak bij het 3de geel gaat handelen rij je in het vallen van het groene licht weg. Als je dit met dsg doet is het al een tijdje groen voor je daadwerkelijk in beweging komt. Met DSG moet je als het 2de geel gaat branden je voet van de rem halen dan rij je in het vallen van het licht weg. Helaas heb je alleen bij een normaal stopt licht niet eerst 3x geel!!!
Maar goed om fatsoenlijk weg te komen gebruik ik wel launchcontrol maar dan niet volgas maar heel lichtjes op het gas. zeg half gas. Op het moment dat er dan beweging in de auto is en je ongeveer op 3500/4000 toeren bent. Doorschakelen naar 2. Daar ook weer niet te lang in blijven hangen misschien minimaal spin toestaan en dan door naar 3 en dan gewoon naar 7400 toeren en dan 4 tot het einde en zo verder.
Met een handbak kan je vooral het moment van wegrijden beter controleren doordat je meer controle over de koppeling hebt of beter nog gewoon in zijn 2 weg te rijden. Dit kan overigens ook met de dsg alleen dan heb je de mechatronica van Seat Sport nodig. Hier kan je door als je stilstaat en de opschakel flipper ingedrukt houdt de begin versnelling veranderen in de 2de versnelling! Dat is goed!!!!
Golf MK1 GTI
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten