!Help! Inbouwen Shadow Pro Meters

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

!Help! Inbouwen Shadow Pro Meters

Bericht door JimmyGTI »

Zoals de titel al luidt, kunnen wij wel wat hulp gebruiken bij het inbouwen van de autometers :roll:

Het is moeilijk om een geschikt bedrijf te vinden, en aangezien Klouxone en ik zelf graag klungelen (uieren) :D aan de auto willen wij het samen proberen!

Dus degene die er iets van weten, zoals:
- Waar sluit ik het aan?
- waar haal ik stroom vandaan?
- hoe kom ik in mijn middenconsole uit?
- foto's?
- etc.

Ik heb de Turbodruk en Oliedruk meters. en Klouxone heeft Olietemp. en Turbodruk!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Re: !Help! Inbouwen Shadow Pro Meters

Bericht door Wilcoos »

- stroom kan je gewoon bij je zekeringen vandaan halen, zowel geschakeld als constant. Mooiste is wanneer je de ruimte hebt, er een zekering tussen zetten.
- uit komen in de middenconsole is gewoon de boel lost trekken ;) Achter je radio enz, kan je zo naar beneden, ook vanaf de zijkant.

Motorisch weet ik zo snel niet.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Trouwens wat geschikt bedrijf betreft, weet niet waar jullie allemaal vandaan komen, maar denk dat Heemskerk jullie wel kan helpen. http://www.autobedrijfheemskerk.nl/
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Ik heb heemskerk zelf al gebeld. die willen het ook doen. maar Ernst is wel duur. hij werkt wel super netjes dat is een ding wat zeker is.

Jimmy en ik wilde zelf ook het een en ander eerst uitzoeken. mocht het echt niks worden wil ik het toch bij Heemskerk doen. maar dan ben je snel 200 euro kwijt. Ernst kon namelijk lastig een schatting maken hiervoor. hij kan het wel zei hij
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Volgens mij rekent hij gewoon zijn uurtarief als je zelf de spullen aanleverd, en die is redelijk. Dat de schatting moeilijk te maken is snap ik wel.
Wat hij tot nu toe voor mij allemaal gedaan heeft was zeer redelijk qua prijs en erg netjes.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

klopt, zijn uur tarief is ook schappelijk. daarom beschouw ik het ook al een 2de optie. Bovendien gun ik het hem ook wel. Ernst is altijd enthousiast en overal voor te porren.
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Het elektronische deel zal het probleem niet zijn om aan te sluiten. Weet alleen niet zo snel hoe je het op de motor moet aansluiten.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
bcgti
Type auto: 2007 MK5 GTI

Bericht door bcgti »

is wel het een en ander over te vinden op mkv forum,engelstalig.echt duidelijk is het niet.laat ff weten als het gelukt is want wil zelf ook nog een keer turbo en oliedrukmeters inbouwen,succes inieder geval
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Ik wil de meters (olie en turbo druk) ook samen met Kloux en Jimmy in laten bouwen. Ik wacht even af bij welk bedrijf we belanden..... Ze liggen nu al wel een tijd stof te happen bij KlouxOne thuis...
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Wilcoos schreef:Het elektronische deel zal het probleem niet zijn om aan te sluiten. Weet alleen niet zo snel hoe je het op de motor moet aansluiten.
Nou ik ben niet zo handig met electronica. Dus dat is juist wel het probleem bij mij. Motorisch kan ik een turbo druk meter zo aansluiten.
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

K, dus je weet alles binnen te krijgen en de meter te monteren op het aansluiten van de elektronica na?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Hoeveel draden hangen er aan die meter? Heb je misschien een detail foto?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

KlouxOne schreef:
Wilcoos schreef:Het elektronische deel zal het probleem niet zijn om aan te sluiten. Weet alleen niet zo snel hoe je het op de motor moet aansluiten.
Nou ik ben niet zo handig met electronica. Dus dat is juist wel het probleem bij mij. Motorisch kan ik een turbo druk meter zo aansluiten.
Je weet dat ik het een en ander kan doen elektrisch;) Als ik draadcodes/draadkleuren etc. weet kan ik het zo aansluiten(netjes). Alleen het inbouwen (kappen loshalen etc.) zie ik niet zo zitten. Geheid dat dat mis gaat :roll:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
bcgti

Bericht door bcgti »

mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
bcgti

Bericht door bcgti »

fotos alles erbij voor een turbodrukmeter.de elektriciteit aan/uit op de lichtschakelaar etc..maar om nou te zeggen een makkie en ik snap um helemaal....nee dan zat hij er bij mij al in
297hp, 438torque
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Wilcoos schreef:K, dus je weet alles binnen te krijgen en de meter te monteren op het aansluiten van de elektronica na?
yep. het gaat via je accu naar je zekeringenkast.

aan de meters zitten meerdere draden.

-geel: voor als de lampen aan zijn
-oranje: contact schakeling
-zwart: aarde
-rood: 12 volt

dat was het! steld dus niet veel voor. alleen waarop moet ik het solderen etc? dat is de vraag. een olie temp sensor zit er zo in. en die van de turbo druk is ook 10 min werk. je moet alleen nog een plek vinden om de stepper motoren te bevestigen. die zou ook in de zekering kast kunnen.

maar dan moeten ze nu dus nog naar het midden console.
Heb echt geen idee hoe het los moet!
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Als je de bestuurdersdeur opendoet en je haalt de 'zij'kap van je dash eraf, zitten daaronder je zekeringen. Vandaar kun je echt makkelijk naar de middenconsole. RNS of RCD eruit en dan kun je met zijn tweeen de draad zo doorvoeren naar de middenconsole. Laatst een Pioneer NAVI in een Golf 6 gebouwd. Was verbaasd hoe makkelijk alles doorgevoerd kon worden en alles los ging. Uiteraard met beleid kapjes loshalen. Last but not least (wellicht overbodig) gebruik kunststof pennen om de kappen los te halen ivm beschadigen.

Succes mannen. Gr René
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Het los halen mag inderdaad het probleem niet zijn. Geel gaat op je schakelaar, en de andere draden naar je zekering kast halen en het juiste spanningsveld zoeken. Solderen is niet altijd direct noodzakelijk.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Solderen hoeft niet inderdaad, maar is wel het mooist althans het definitiefst. Deze connectoren werken ook nog goed:
Afbeelding

Minder definitief, snel, makkelijk. Maar is misschien wat minder netjes voor het oog.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Wilcoos schreef:Het los halen mag inderdaad het probleem niet zijn. Geel gaat op je schakelaar, en de andere draden naar je zekering kast halen en het juiste spanningsveld zoeken. Solderen is niet altijd direct noodzakelijk.

dat de gele draad op de licht schakelar moet had ik inderdaad al door. maar hoe werkt dat dan met een automatische licht schakelaar? en welke draad moet je hebben? :)
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Goede vraag! ;) Zou het uit mijn hoofd niet weten, gewoon even doormeten denk ik.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
JimmyGTI

Bericht door JimmyGTI »

Zo er wordt flink wat informatie gewisseld hier :D , heel goed!

Zoals het er nu voor staat gaan we zelf hobbyen, hierbij aanwezig tot nu toe ben ikzelf en Klouxone en GolfL!

Dus mensen met verstand en die ons mee willen helpen zijn altijd welkom, heel graag zelfs!
We gaan gewoon proberen en zien wel waar we uitkomen 8-)
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Waar en wanneer?
Golf MK1 GTI
JimmyGTI

Bericht door JimmyGTI »

In Papendrecht bij Autocentrum Papendrecht!

En zal op een Zondag worden! maar denk niet volgende week maar die week erop (18 maart) zoiets.
Ik wil zo snel mogelijk maar heb de juiste spullen nog niet, en volgende week zondag ben ik in Oostenrijk!

Zou heeeel fijn zijn als je mee kon helpen Chris :)
Gr Jimmy.

Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

@Jimmy, weet jij of de overige die aan de groupbuy hebben meegedaan aanwezig zullen zijn? Ik zal zeker proberen erbij te zijn. Mij komt zondag 11 of 25 maart het best uit. Anders pas 8 april. Mocht er een datum definitief zijn die op een andere dag valt dan zal ik moeten kijken of ik kan schuiven in mijn "weekend papa week" 8-)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”