wehoo schreef:Ok, thanks,
Ik ga voor de zwarte, eventueel smoke. (maar ik heb ook een zwarte GTi)
Nu nog even kijken voor de achterskirt. (ABT Heckschürze)
http://www.abt-sportsline.de/tuning/sho ... erze-1031/
Gr. Wehoo.
(p.s. Nico, als dit te veel gaat afwijken van het topic-thema, verplaats dit maar naar "techniek" of een andere plek)
Hoi Wehoo,
De achterlichten inderdaad gekocht bij CarFantasy (Importeur van Dectane /Litec led achterlichten), maar zijn ook leverbaar bij Volkswarenhaus.de ,Carformula (ergens in Limburg) en winkel in Den Haag, helaas ben ik hier de naam van kwijt maar hier waren deze lichten al in de aanbieding (ik dacht € 225,-).De kleur ,die ik heb is red/smoke en het art.nr. bij CarFantasy is RV16KLRS, maar check eerst of je de juiste heb, want misschien slaan ze alle type's op onder dit art.nr.
Maar bezint voor je begint om deze lichten in te bouwen, ik heb er met vakkundig hulp heel wat uurtjes lopen

ploeteren om dit goed voor elkaar te krijgen (lichten komen uit made in thailand) ,vooral het doorvoeren van de bedrading van achterklep(binnenste lichten) naar de C-stijl geeft veel moeite.Alle bekleding/kunststof delen bij de C-stijl los moeten maken om de kabelboom door zeer nauwe doorgangen door te voeren, je moet er zeer veel geduld voor hebben.
Pasvorm van de lichten is ook niet geweldig ,je moet de standaard stelschroef verwijderen en het gat waterdicht maken ,anders passen de lichten er niet goed in en hier en daar opvullen met stukjes vilt om alles pas te maken en let op met het sluiten van de achterklep dat binnenste lichten vrijlopen langs de buitenste lichten tijdens het sluiten van de achterklep.
Het resultaat is achteraf zeer mooi (vind ik) ,maar zeer veel geduld met inbouwen .Dus niet zomaar plug&play.
Leuk om eens te bomen over de LE 240 en aanverwante zaken.
Nog bedankt voor de tips mbt het omzetten van div. items met vagcom ,naderhand nog geprobeerd om de rainclosing te activeren (met gegevens van de side Gerrit Speek.nl) , maar helaas .Misschien moet de sensor wat langer regen 'zien' ipv en bekertje water ?
Was een leuk geslaagde meeting bij Hegeman, gelukkig met mooi weer en misschien kan je eens begroeten bij ons bij de club.
Gr. Sportsline