Milltek

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GerardR

Milltek

Bericht door GerardR »

Golf R wil ik toch wel een milltek cat back maar als ik resonated doe heb ik dan wel verschil met standaard uitlaat of moet je dan echt non resonted nemen . Of turbo back en dan weer resonated.

Wie heeft er verstand van.
KlouxOne

Re: Milltek

Bericht door KlouxOne »

Het leverd in alle gevallen verschil op! het is alleen maar net wat je zelf mooi vind. ik lees vaak dat bij een R non-resonated te heftig is. eigenlijk moet je zo iets kunnen horen voor je het koopt.

Ik rij zelf met een milltek systeem rond zonder midden demper. Vind het perfect zo. maar lekker herry als je gas geeft. anders niet.
JeroenR32
Type auto: A5 Sportback
Contacteer:

Bericht door JeroenR32 »

Ik heb op mijn vorige auto, een Astra OPC turbo, ook met non-resonated gereden en rij nu met een resonated versie op mijn Golf 5 R32. Op een auto met turbo wordt het geluid behoorlijk gedempt, dus vond ik de non-resonated versie stil genoeg tot 3000 toeren, daarboven begon hij wel echt te brullen. Op de R32 zou het een heel ander verhaal worden, geen turbo dus ook tot 3000 toeren veel gebrul.
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Een turboback op de R zou ik altijd resononated nemen. Een catback durf ik niet te zeggen. Ik ken geen R die alleen de catback gedaan heeft.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Ron_VAG
Type auto: Up GTI

Bericht door Ron_VAG »

Ligt er aan. Ik heb een TT 8J met full Milltek systeem non-res eronder met een andere downpipe, racekat, geen middendemper en catback. Geeft mooi geluid als het gas intrapt, bij continue snelheden is het geluid redelijk op de achtergrond. Ligt er ook maar aan of je met verhoogde turbodruk rijdt.

Op mijn MK5 GTI zal ik ook een non-res variant laten plaatsen.

Het geluid kan je niet zomaar horen alvorens tot aankoop over te gaan. Het systeem moet bij een verse installatie nog inbranden, dus het geluid wordt nog wat rauwer.

Het is maar net wat je mooi vindt.
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”