Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
M'n Golf R heeft er nu na 19 maanden ruim 30k opzitten. Al enige tijd voel ik dat hij niet mooi gelijkmatig meer remt . Vanaf een 70 km/u voel ik duidelijk trillingen tijdens het remmen (vooral bij rustig remmen). Bij lagere snelheid ook wel, maar dan is het minder hinderlijk.Volgens m'n dealer kan dat duiden op een kromme remschijf(ven). Oorzaak hard remmen waardoor de schijf heet is geworden en daarna door een plas, of rempedaal ingedrukt houden bij een stoplicht nadat hard is geremd. Kosten vervangen van schijven en blokken voor € 600 . Garantie nul . Ik rijd al zo'n ruim 30 jaar auto en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ook al is het een "R", heb ik een rustige rijstijl. Herkent iemand dit probleem en zoja hoe is dit door zijn dealer opgelost?
Hoor graag groet Rob.
Laatst gewijzigd door RobR6vs op 17 mar 2012, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
600 euro!!! het mag allemaal wel wat kosten zeg!! Ik heb ook wel eens een setje remmen gehad wat vrij vlot de geest heeft gegeven na een kleine 600 km. Maar dat kwam omdat deze heftig mishandeld werden. Durf wel te stellen dat de originele vw schijven niet bijzonder goed zijn. Dit zijn ze bijvoorbeeld voor de golf 4 r32 wel! Remmen zijn slijtage onderdelen dus verwacht weinig van de dealer en na 30000 km mogen ze gewoon versleten zijn. Hoe rem je? kort en heftig of langer en rustig?
Spuugemmer schreef:600 euro!!! het mag allemaal wel wat kosten zeg!! Ik heb ook wel eens een setje remmen gehad wat vrij vlot de geest heeft gegeven na een kleine 600 km. Maar dat kwam omdat deze heftig mishandeld werden. Durf wel te stellen dat de originele vw schijven niet bijzonder goed zijn. Dit zijn ze bijvoorbeeld voor de golf 4 r32 wel! Remmen zijn slijtage onderdelen dus verwacht weinig van de dealer en na 30000 km mogen ze gewoon versleten zijn. Hoe rem je? kort en heftig of langer en rustig?
Ik rem over het algemeen "langer en rustig". Bij kort en heftig remmen is het trillen een stuk minder.
Heb je een DSG bak? ivm op de rem staan voor stoplichten of file.
Maar eh ik heb een GTI VI en bijna 28k op de teller en echt helemaal nergens last van. Ik rij stevig door en vaak korte stukjes. ZOu meer belasting moeten zijn in mijn ogen.
Kort en stevig remmen is beter, dan lang en zachtjes.
Bij HEEL stevig doorrijden en remmen kunnen schijven door het rempedaal krom trekken.
Wat eerder en vaker voorkomt is; je velgen afspuiten bij een wasstraat en dus je schijven!! Koud water bij hete schijven is echt funest.
En plas rijden is niet echt een probleem omdat het blijft draaien.
VW Golf GTE MY16 VCDS / VagCom Service Noord Holland
superdave schreef:Wat eerder en vaker voorkomt is; je velgen afspuiten bij een wasstraat en dus je schijven!! Koud water bij hete schijven is echt funest.
En plas rijden is niet echt een probleem omdat het blijft draaien.
Ja dat zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn , omdat ik m'n velgen wel in de wasbox bij de wasstraat afspuit . Hoewel ik wel altijd met het dak en de motorkap begin.
Vanmiddag heb ik m'n zomerset er weer op laten zetten ter indicatie hoe ik rem, de blokken zien er nog zo goed als nieuw uit. Die gaan gemakkelijk nog 30k mee.
superdave schreef:Kort en stevig remmen is beter, dan lang en zachtjes.
Bij HEEL stevig doorrijden en remmen kunnen schijven door het rempedaal krom trekken.
Ik ben dus van lang en zachtjes haha . Ook niet echt bevorderlijk dus.
HansR32 schreef:Afspuiten is funest, heb ik ook al eens meegemaakt.
Ook terwijl ik toen begon met het dak...
Dat afspuiten in de wasbox zal wel de boosdoener zijn. Het is echt balen want de blokken zijn nog als nieuw en gaan zeker nog twee jaar mee. Blokken en schijven vervangen, kost nu ongeveer € 600 volgens mijn dealer. Nou ja ik kijk het nog maar even aan, want in het stadsverkeer merk je het nog geeneens heel erg. Maar vooral als je moet afremmen bij een wat hogere snelheid (vanaf 70 km/u) op een provinciale- of op de snelweg begint het te irriteren.
Ik heb dit vroeger ook wel eens gehad, alleen dan met een sloopauto voor de grap , beetje sporten, daarna tegen de schijven aan pissen, lekker veel rook dan is hij krom. En ja daarna trilt hij ..
600 euro is trouwens ook afzetterij volgens mij..
Kun je niet de schijven en blokken kopen en ze zelf monteren ?
Vraag anders eens advies bij JB autoservice in Dieverbrug.
Jos zal je een eerlijk en goed advies/offerte geven.