Bij mijn Golf V Gti uit 2007 brand sinds een tijdje het motorstoringslampje.
Nu ben ik een tijd geleden naar mijn garage gegaan en ze hebben hem toen uitgelezen.
Er kwam uit dat er bij stationair draaien valse lucht was, dus ze dachten aan een slangetje wat los of gescheurd was en ze hebben toen ook een slangetje vervangen.
Helaas kwam de melding vrij snel weer terug, dus gisteren nogmaals naar de garage geweest.
Nu blijkt dat er in het inlaatspruitstuk een klep zit die af en toe blijft hangen, weliswaar maar heel kort maar lang genoeg om het motorstoringslampje aan te laten gaan. Volgens de garage komt dit omdat het daar vuil wordt door de lucht die middels de EGR klep terug het "systeem" in wordt gestuurd. Ze zeggen dat de klep nog dusdanig goed functioneerd en maar zo fractioneel kort blijft hangen dat het in principe geen kwaad kan, maar om het lampje niet meer te laten branden is de enige oplossing het inlaatspruitstuk volledig vervangen. Kosten: inlaatspruitstuk + wat klein materiaal € 300,00 ex. + werkplaatstarief ca. 4 uur € 240,00 ex. dus totaal incl. BTW. ca. € 642,00.

Ze zeggen dat dit bij deze motoren een vaker voorkomend probleem is...
Wat is jullie mening over bovenstaande conclusie?
En wat is jullie advies om nu toe doen?
Is het wellicht een goed idee om eens zo'n reinigingstoevoeging te proberen? Of richt dit alleen maar meer schade aan?
Alvast bedankt voor jullie hulp!