Hallo,
Misschien een vreemde vraag maar wat zou nou beter/handiger zijn? en heeft betere prestaties?
Zoals jullie ook wel weten is de ED30 iets duurder in de prijs dan een normale GTI
Bij JD krijg je de ED30 met stage 1 naar 310 pk en 410 NM volgens de website. (ongeveer 800 euro.)
En bij een normale GTI heb je pas bij stage 3 310 pk en 390 NM. deze pack kost wel ongeveer 4500 euro, maar de auto zelf is iets goedkoper dan een ED30.
Prijs verschil is dus niet erg veel geloof ik
Groetjes
ED30 Stage 1 of een normale GTI met stage 3
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: ED30 Stage 1 of een normale GTI met stage 3
Ze zijn even snel achteraf.
ECHTER wil je verder, dan is een ED30 een betere basis, die heeft sterkere drijfstangen, grotere injectoren etc. Is dus klaar voor meer vermogen. Echter heb je bv al een geheel verbouwde GTI, dan is het upgraden naar stage 3 natuurlijk een goede optie. Als je nog wat moet gaan kopen, zou ik voor de ED30 gaan.
ECHTER wil je verder, dan is een ED30 een betere basis, die heeft sterkere drijfstangen, grotere injectoren etc. Is dus klaar voor meer vermogen. Echter heb je bv al een geheel verbouwde GTI, dan is het upgraden naar stage 3 natuurlijk een goede optie. Als je nog wat moet gaan kopen, zou ik voor de ED30 gaan.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: ED30 Stage 1 of een normale GTI met stage 3
Volledig mee eens!Race Eend schreef:Ze zijn even snel achteraf.
ECHTER wil je verder, dan is een ED30 een betere basis, die heeft sterkere drijfstangen, grotere injectoren etc. Is dus klaar voor meer vermogen. Echter heb je bv al een geheel verbouwde GTI, dan is het upgraden naar stage 3 natuurlijk een goede optie. Als je nog wat moet gaan kopen, zou ik voor de ED30 gaan.
Je maakt er motorisch een ED30-min van. Dus wel het vermogen, maar niet de interne aanpassingen/verbeteringen. Daarnaast geeft een ED30 je een betere restwaarde, een specialer uiterlijk en vaak zijn ze ook wat luxer.
Een GTi die je al hebt inruilen op een ED30 levert je echter vaak een dermate verlies op dat je net zo goed kunt upgraden naar stage 3, mits je tevreden bent met je auto ansich.
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten