Project HLS (Hydraulic Lift System)

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Semtex
Type auto: Scirocco 2.0 TSI

Project HLS (Hydraulic Lift System)

Bericht door Semtex »

Ik ben al een tijdje bezig met het speuren naar een systeem om mijn wagen hoog en laag te kunnen zetten,wanneer er obstakels op mijn pad komen.Aangezien ik vrij laag ben aan de voorkant,kom ik wel eens een belachelijk foute drempel tegen en heb dan een probleem.Ik zou zelfs nog iets lager willen,maar dat gaat op dit moment niet.Nou zijn er systemen die de auto 4-6 cm kunnen liften in het geval het nodig zou zijn.KW heeft zo'n set in het programma maar dan ben je al gauw 3000 euro kwijt.Er zijn ook systemen met lucht en kom je ook al gouw bij de 2000 euro.Dit zijn dan bussen die tussen de veren geplaatst worden,en zij het met lucht of olie gevuld worden,om zo een lift van de auto te krijgen.

Nou ben ik dus aan het speuren geweest naar Nederlandse bedrijven die zoiets zouden kunnen maken.En heb nu eindelijk contact met een bedrijf,die een dergelijk systeem al heeft ontwikkeld,voor in de rallysport.Er zal misschien wat moeten worden aangepast,maar de basis techniek/knowhow is aanwezig.Ik heb hier Zaterdag een afspraak om het product te bekijken en te bespreken wat we daar mee zouden kunnen.

Nou wil ik hier toch ook even peilen of er nog meer mensen geïnteresseerd zijn in dergelijk systeem.Dus laat maar wat horen.

voorbeelden:

lucht:
http://www.youtube.com/watch?v=xpnLWyGykcs
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hydro:
http://www.youtube.com/watch?v=Y0H-bfUKRxI
Afbeelding
Afbeelding
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Project HLS (Hydraulic Lift System)

Bericht door Chris5gti »

Ga dan liever voor een air ride . Bijv van BSS of van GAS ofzo .. dan kun je zo hoog en laag als je wil ;)
Semtex

Bericht door Semtex »

Nee dat is dus het punt,ik wil niet op ballonnen rijde.Ik wil de performace van een sport veren/schokdemper set.Ik rij altijd laag,en ga niet op m'n buik liggen om er op een meeting of show stoer uit te zien.het gaat erom dat je omhoog kan als er een situatie is dat het niet anders kan.
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Dan is HLS idd een goede optie. Behoorlijk prijzig en snap niet direct waarom je golf omhoog moet voor obstakels als die op performance laag staat.
Golf MK1 GTI
Semtex

Bericht door Semtex »

Spuugemmer schreef:Dan is HLS idd een goede optie. Behoorlijk prijzig en snap niet direct waarom je golf omhoog moet voor obstakels als die op performance laag staat.
dan is zo'n systeem dus nix voor jou golf....
Spuugemmer

Semtex schreef:
Spuugemmer schreef:Dan is HLS idd een goede optie. Behoorlijk prijzig en snap niet direct waarom je golf omhoog moet voor obstakels als die op performance laag staat.
????
Golf MK1 GTI
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Je kan deze zin op meerdere manieren opvatten. Ik snapte eerst ook totaal niet wat je hier mee bedoelde.

Maar "performance laag" is een rekbaar begrip, als hij op performance laag staat, staat ie dus zo dat je hard KUNT rijden, dus ook obstakels kunt hebben.

Echter denk ik dat dergelijk systeem prima kan werken in de praktijk, mijn eigen ibiza staat ook aardig laag, op het circuit gaat het perfect, maar mijn eigen oprit de garage in is een aardig obstakel, ik moet flink schuin aanrijden om van de oprit af te komen zonder de bumper te raken.

Airride is op een performance auto geen optie, als je airride goed vind rijden, dan ben geen bochtenridder....
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
rabies

Bericht door rabies »

Race Eend schreef: Je kan deze zin op meerdere manieren opvatten. Ik snapte eerst ook totaal niet wat je hier mee bedoelde.

Maar "performance laag" is een rekbaar begrip, als hij op performance laag staat, staat ie dus zo dat je hard KUNT rijden, dus ook obstakels kunt hebben.

Echter denk ik dat dergelijk systeem prima kan werken in de praktijk, mijn eigen ibiza staat ook aardig laag, op het circuit gaat het perfect, maar mijn eigen oprit de garage in is een aardig obstakel, ik moet flink schuin aanrijden om van de oprit af te komen zonder de bumper te raken.

Airride is op een performance auto geen optie, als je airride goed vind rijden, dan ben geen bochtenridder....
Switches are for bitches ;)
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Semtex

Bericht door Semtex »

Spuugemmer schreef:
Semtex schreef:
????
snap niet direct waarom je golf omhoog moet voor obstakels

dat was de rede waarom ik zei dat het dan nix voor jou zou zijn,heb het misschien verkeerd begrepen
Spuugemmer

Check miscommunicatie!

In mijn optiek is performance laag :D gewoon idd de afstelling voor circuit. Maar een Golf komt dan niet zo laag dat er niet meer mee te rijden is. Maar idd je komt wel eens wat tegen waarvan je denkt... Pfff das pittig. Maar aan de andere kant ik ga er gewoon mee op vakantie. Zowel zospo als wispo. Je sleept wel eens wat sneeuw mee maar verder weinig spannends. Hier tot voorkort ook alleen achteruit de oprit op. Na het verhogen van de straat ook gewoon voorruit erop.
Golf MK1 GTI
simon
Type auto: Golf MK5 GTI ED 30

Bericht door simon »

rijd zelf met airride en moet zeggen dat het ideaal is hoor!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”