DIN meting rollerbank, of anders ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Green Hornet
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: DIN meting rollerbank, of anders ?

Bericht door Green Hornet »

ach jongens vanavond is het weer dode(n)herdenking
beetje extra kolen op het vuur kan toch geen kwaad ...

@Race Eend; wilde een beetje reclame voor jullie maken ... als je tevreden bent mag je dat toch best kenbaar maken ?
En ik heb nog een prijsopgave van je tegoed voor een complete Milltek zoals bij RonnyR20 is gedaan ... (PB 2 weken geleden gestuurd)

@Wehoo Tuners ken ik, heb veel gespeurd voordat ik keuze maakte. De meeste kiezen hun tuner vaak op de maximale waardes die ze aangeven op hun sites, in het kader van hoe meer hoe beter ....
Ik heb gekeken naar de kwaliteit / reviews over de tuners, en daar komt zeer JD positief uit. Behaalde resultaat is boven verwachting.
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Green Hornet schreef:
@Race Eend; wilde een beetje reclame voor jullie maken ... als je tevreden bent mag je dat toch best kenbaar maken ?
En ik heb nog een prijsopgave van je tegoed voor een complete Milltek zoals bij RonnyR20 is gedaan ... (PB 2 weken geleden gestuurd)
Ik ben blij met de reactie/reclame hoor, dat hoor je me niet zeggen! Alleen ik voeg er enige nuance aan toe ;) Voor ik weer 2 A4-tjes vol kan schrijven waarom een andere R20 dat net weer niet doet.

Offerte graag even naar info@jdengineering.nl om overzicht te behouden. Forums doe ik geen offertes meer op. Want dan wordt het een ratjetoe, zo zie je maar weer dat de PB nu over het hoofd gezien is(overigens ook geschreven in het sponsor topic).

Ik moet de reacties op de youtube video's al uitschakelen omdat mensen offertes en vragenlijsten gaan stellen als reactie op een video :roll:
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

@Spuugemmer
Als je de 374,7 pk van jou op dat duitse forum zet, dan zeggen ze toch dat dit Hollandse DIN pk`s zijn en dus omgerekend overeenkomen met echte 298 Duitse EWG pk`s. :roll:
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

wehoo schreef: Afbeelding
Dit is echt een snelle bak ! Deze auto weegt volgetankt maar 1190 kg !!!!
wehoo

Bericht door wehoo »

Hij is van Ingo van IS-Racing van het golf5gti.com forum.

Afbeelding

Auto Motor Show Essen 2011. Meer foto's staan (nog) hier:
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/E ... ndex4.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

klopt Wehoo ! Ik ben er al geweest in Leverkussen ;)

p.s hij heeft zich laats ook een nieuwe rs3 aangeschaft super mooie auto ! En nog niet ingereden had hij hem al uitelkaar geschroeft voor grotere intercooler enz 8-)
wehoo

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:klopt Wehoo ! Ik ben er al geweest in Leverkussen ;)

p.s hij heeft zich laats ook een nieuwe rs3 aangeschaft super mooie auto ! En nog niet ingereden had hij hem al uitelkaar geschroeft voor grotere intercooler enz 8-)
Hij moet er van leven.

http://www.is-racing.de/shop_content.php?coID=0

Van ons uit is Leverkusen over de snelle Duitse autobahn dichtbij. :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Edition30 schreef:@Spuugemmer
Als je de 374,7 pk van jou op dat duitse forum zet, dan zeggen ze toch dat dit Hollandse DIN pk`s zijn en dus omgerekend overeenkomen met echte 298 Duitse EWG pk`s. :roll:
Volgens mij bedoel je hollandse EWG en duitse DIN.

Maar goed als ik je verhaal dus goed begrijp doet een duitse standaard ed30 met duitse software dus meer duitse pk's dan mijn oude k04 setup met alles aangepast. Dan moet ik maar eens naar een duitse dyno en daarna terug naar de heren in Lochem en verhaal gaan halen! Vraag me dan alleen wel af waarom die duitse mannen op Bitburg slechtere 1/4 mijl tijden rijden met hun duitse pk's dan ik met mijn minder duitse pk's en voor de duidelijkheid een veel zwaardere mk5 als die van mij is er niet en ook qua bestuurder kan/kon ik door voor het gewichte van een bovenmodale duitser.

Ik wil niet heel duits overkomen maar de duitsers zitten weer eens net zo fout als in de oorlog. Had ik al iets over een fiets gezegd?
Golf MK1 GTI
Edition30

Bericht door Edition30 »

Spuugemmer schreef:
Edition30 schreef:@Spuugemmer
Volgens mij bedoel je hollandse EWG en duitse DIN.

Maar goed als ik je verhaal dus goed begrijp doet een duitse standaard ed30 met duitse software dus meer duitse pk's dan mijn oude k04 setup met alles aangepast. Dan moet ik maar eens naar een duitse dyno en daarna terug naar de heren in Lochem en verhaal gaan halen! Vraag me dan alleen wel af waarom die duitse mannen op Bitburg slechtere 1/4 mijl tijden rijden met hun duitse pk's dan ik met mijn minder duitse pk's en voor de duidelijkheid een veel zwaardere mk5 als die van mij is er niet en ook qua bestuurder kan/kon ik door voor het gewichte van een bovenmodale duitser.

Ik wil niet heel duits overkomen maar de duitsers zitten weer eens net zo fout als in de oorlog. Had ik al iets over een fiets gezegd?
Volgens mij is de EWG een Europese richtlijn. Was jou een beetje aan het voeren ;) . De on-topic discussie gaat over het vegelijken van NL pk`s met duitse pk`s. Dit kon niet omdat in duitsland wordt gemeten volgens de EWG norm, zoals de topic starter vertelde.

Vond overigens deze discussie op motor-talk.de: http://www.motor-talk.de/forum/leistung ... 93215.html
Gr. Renco

Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Haha en ik kwam thuis van werken en zoals je kon merken had ik belachelijk veel honger!!
Golf MK1 GTI
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Bericht door theo »

Volgens mij is de EWG een Europese richtlijn.
80/1269/EEG
wehoo

Bericht door wehoo »

DIN is short for Deutsche Industrienorm (German industry standard), a standard issued by the German national institute for standardization. That institute, known between 1926 and 1975 as Deutsche Normenausschuss (DNA), is now called Deutsches Institut für Normung, also abbreviated DIN. Among other things, the agency sets standards for how the horsepower and torque of automobile engines should be measured -- Deutsche Industrienorm 70020.

Until the early 1970s, it was not uncommon for cars sold worldwide to have two power ratings, one DIN, one gross, largely as a concession to the salespeople. A Porsche 356 Super 90 engine, for example, was rated 90 hp DIN, but 102 hp SAE. Adding to the fun was the fact that, SAE gross numbers were often dictated more by the marketing staff than the engineering department, and sometimes bore little relationship to actual output. This did NOT mean that the U.S. or British engines were more powerful than their European counterparts, simply that their ratings were figured differently.

80/1269/EEG
RICHTLIJN VAN DE RAAD van 16 december 1980 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der Lid-Staten inzake het motorvermogen van motorvoertuigen (80/1269/EEG)
DE RAAD VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,
Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap, inzonderheid op artikel 100,
Gezien het voorstel van de Commissie (1),
Gezien het advies van het Europese Parlement (2),
Gezien het advies van het Economisch en Sociaal Comité (3),
Deze richtlijn is gericht tot de Lid-Staten.
Gedaan te Brussel, 16 december 1980.

link:http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/s ... hett&lg=nl
Gr. Wehoo.
Afbeelding
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Bericht door theo »

Wehoo, wordt het een herhaaltopic :)
theo schreef:Nog even terug naar de TS;

Een EWG meting moet als volgt worden uitgevoerd: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 067:NL:PDF
(zie vanaf 5.2 voor de referentiewaarden en berekening correctiefactoren)

Hoe een DIN 70020 meting wordt gecorrigeerd zie je in dit document: http://www.scielo.br/pdf/jbsmse/v25n3/a10v25n3.pdf

...
wehoo

Bericht door wehoo »

theo schreef:Wehoo, wordt het een herhaaltopic :)
Ja zo te zien wel, ik had de 4 pagina's niet teruggelezen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

wehoo schreef:
theo schreef:Wehoo, wordt het een herhaaltopic :)
Ja zo te zien wel, ik had de 4 pagina's niet teruggelezen.
Nou, dan zijn we rond..... denk ik... :D
Groet RobvR
Edition30

Bericht door Edition30 »

We kunnen ook weer wachten op vrijdagmiddag, gaan we dan weer verder :roll:
Gr. Renco

Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

wehoo schreef:
Chris5gti schreef:klopt Wehoo ! Ik ben er al geweest in Leverkussen ;)

Hij moet er van leven.

http://www.is-racing.de/shop_content.php?coID=0

Van ons uit is Leverkusen over de snelle Duitse autobahn dichtbij. :lol:
Ja gelukkig wel 8-) Is een top bedrijf , en altijd als je erheen gaat staat daar minimaal een gti binnen , laatste tijd ook veel hart transplantaties 8-) Ze bieden nu zelfs een ombouw voor golf 5 aan naar ttrs/rs3 moter (5cilinder) met 500 pk :shock: Echt goed bezig die jongens ;)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”