Tikkend geluid bij koude motor

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Jelmer91
Type auto: Golf MK5 GTI

Tikkend geluid bij koude motor

Bericht door Jelmer91 »

Mijn golf V gti maak sinds 1 week elke keer bij start met koude motor een tikkend geluid, zodra +- 4 a 5 minuten gereden is, is het geluid volledig verdwenen.
De wagen heeft pas een grote beurt gehad en is gechipt door jd weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben? Tijdens de grote beurt is 10w40 olie gebruikt.
MK5 GTI
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Tikkend geluid bij koude motor

Bericht door Chris5gti »

Ik denk dat je de foute olie erin hebt , ik heb er 5w 30 inzitten... je kunt wel 0w40 nemen maar 10w40 zou ik er niet in doen ..
bcgti
Type auto: 2007 MK5 GTI

Bericht door bcgti »

juiste antwoord hierboven.bij mij had de dealer er ook 10w40 ingegooid omdat ik van de longlife afwilde en 10w40 kan volgens hun.ikzelf vind deze olie te dik en verouderd sneller omdat het een halfsyntheet is.0w40 is dunner dus je olie komt sneller overal,zeker als het koud is buiten en is een volsyntheet,reinigd beter en blijft langer zijn kwaliteiten behouden dan minerale of halfsynthetische olie.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ben gister van longlife af gestapt en rijd nu op 5w40 castrol edge turbo diesel
En geloofde zelf ook niet dat deze goed was maar werd me van alle kanten aangeraden
Heb zelfs even na Hans sloot gebelt die zei ook dat het geen enkel probleem was en hij dit zelf ook aanraden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jelmer91
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door Jelmer91 »

Oke bedankt voor jullie reacties ik had zelf nog vanalles op internet gezocht en blijkt inderdaad dat dit door de 10w40 olie kan komen
MK5 GTI
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

ik rij zelf ook op 5w40 castrol Edger turbo diesel. dit is ook een vol synteet. en naar mij mening veel beter dan 5w30 longlife. als hans sloot het aanraad zou ik het zeker doen. lekker die 10w40 eruit laten lopen bij de dealer.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

op Ebay staan de Edge best goedkoop inclusief verzendkosten scheelt het nog veel tegenover Nederland

http://www.ebay.nl/itm/Castrol-EDGE-Tur ... 27b57162e2
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Freddier
Type auto: MK5 GTI

Bericht door Freddier »

Iedere tfsi tikt mijn inziens
Mijne doet het van dag A en 7j nadien nog :-)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”