GTI klinkt als een diesel!
-
- Type auto: MK5 GTI
GTI klinkt als een diesel!
Mijn auto klinkt nu al een tijdje net zoals een DIESEL.
Vorige week was er hier een meeting in Hoogeveen '' aiport event'' en ik ging nog heel even mijn auto afspuiten in de wasbox. Naast mij stond een jongen met een golf 4 R32.. zegt hij : '' Jij hebt hebt ook wel een gave diesel ''
Dat was de druppel die de emmer deed overlopen.
De auto gaat deze week voor een beurt en dan word de olie vervangen.. ben benieuwd wat hij dan gaat doen.
Kan ook niet direct zeggen waar het weg komt, mijn vader zegt dat het waarschijnlijk gewoon een spanrollertje is of de riem. Ben bij een autoprofi in Hoogeveen langsgeweest en die zegt dat het wel eens een klepstootter kan zijn & dat ik het beste eerst even de beurt kan afwachten waarbij de olie word ververst.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hier is een filmpje, je hoort het het beste bij 56sec vind ik zelf. http://img600.imageshack.us/img600/8643/ntj.mp4
Vorige week was er hier een meeting in Hoogeveen '' aiport event'' en ik ging nog heel even mijn auto afspuiten in de wasbox. Naast mij stond een jongen met een golf 4 R32.. zegt hij : '' Jij hebt hebt ook wel een gave diesel ''
Dat was de druppel die de emmer deed overlopen.
De auto gaat deze week voor een beurt en dan word de olie vervangen.. ben benieuwd wat hij dan gaat doen.
Kan ook niet direct zeggen waar het weg komt, mijn vader zegt dat het waarschijnlijk gewoon een spanrollertje is of de riem. Ben bij een autoprofi in Hoogeveen langsgeweest en die zegt dat het wel eens een klepstootter kan zijn & dat ik het beste eerst even de beurt kan afwachten waarbij de olie word ververst.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hier is een filmpje, je hoort het het beste bij 56sec vind ik zelf. http://img600.imageshack.us/img600/8643/ntj.mp4
-
- Type auto: Passat CC TSI
Re: GTI klinkt als een diesel!
Is maar te hopen dat het niet het bekende tsi verhaal is..van de ketting..
Bedoel je dat ie tikt ? Dat zou de Hogedruk branstofpomp kunnen zijn,heb ik bij mij ook wel dat je die hoort.
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
het is geen tsi , het is een tfsi . Jij bedoeld waarscheinlijk het golf 6 gti blok dat heeft een distributie ketting .Schippersss schreef:Is maar te hopen dat het niet het bekende tsi verhaal is..van de ketting..
Een tfsi in de 5 heeft wel een kleine ketting wat de nokkenassen aandrijft . Hier zit ook de kettingspanner en nokkenasverstelling . Deze zal bij jou kapot zijn . Je moet hier voor de behuizing vernieuwen voor het nieuwere type (rep set ) als je tenminste een van de oudere gti s hebt dus een axx bijv. verder moet de ketting, de spanner , nokkenasverstelling en wat klein materiaal vervangen worden . Dit gebeurd bij bijna iedere 5 gti vroeger of later . de oudere dus axx heeft er veel last van . Dit omdat de behuizing een construktiefout heeft waardoor er te weinig olie bij de ketting komt . de nieuwe behuizing verhelpt dit dus . reperatie is bij vw rond de 1100 euro en bij een '' gewone '' garage als ze het speciale gereedschap hebben tenminste anders kunnen ze het helemaal niet maken , kost het tussen 800 en 900 euro .
-
Oke is een g5 zie ik nu..dan is het idd waarschijnlijk je nokkenasverstelling zoals hier boven gemeld maar ook dat is het bekend verhaal 

- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Hmmmm...... Ik wil wel even luisteren aangezien ik zelf met een vergelijkbare puzzel bezig ben maar bestand gaat het hier niet doen! Kan je hem evt even op youtube zetten?
Golf MK1 GTI
-
@Chris
Word een dure reparatie dus, waarschijnlijk kunnen we alles zelf wel doen. Ik zal morgen eerst eens even kijken wat mijn motortype is, axx of iets anders. Morgen hoor je meer!
@spuugemmer
Heb jij een soort gelijk iets?
Als het goed is moet deze video het doen
http://youtu.be/H3asyFYV07I
Word een dure reparatie dus, waarschijnlijk kunnen we alles zelf wel doen. Ik zal morgen eerst eens even kijken wat mijn motortype is, axx of iets anders. Morgen hoor je meer!
@spuugemmer
Heb jij een soort gelijk iets?
Als het goed is moet deze video het doen
http://youtu.be/H3asyFYV07I
-
Die loopt wel heel beroerd..denk wel dat het je nokkenasversteller is.
Als mijn auto zo klinkt zou ik er geen meter meer mee rijden maar eerst oplossen.
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
-

Het is dus inderdaad een AXX. Is er een manier waarop ik zeker kan weten dat dit het is?
En heeft misschien iemand foto's of afbeeldingen van zo'n behuizing of hoe het zit met die ketting en nokkenassen?
Mijn vader kan normaal gesproken alles zelf wel, maarr misschien is het beter om dit bij Hans Sloot ofzo te laten doen
Kettingspanner v die nokkenassen...nog nooit v gehoord...
Mijn V klinkt vanaf de 1ste dag als een diesel en na 7j en 120dznd km nog altijd niets id soep gedraaid.... dus ik denk dat dat het niet is...
Mijn V klinkt vanaf de 1ste dag als een diesel en na 7j en 120dznd km nog altijd niets id soep gedraaid.... dus ik denk dat dat het niet is...
-
hier nog iemand met hetzelfde probleem, er zit ook een filmpje bij en die heeft EXACT hetzelfde geluid als mij.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=153518
Het is dus inderdaad de kettingspanner en wat kleine onderdelen
Ik ga niet gelijk voor een geheel nieuwe behuizing, aangezien mijn vriendin en ik 1 deze weken gaan samenwonen en daar ook genoeg kosten aan zitten
even wat handdoeken halen.. 120 euro 
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=153518
Het is dus inderdaad de kettingspanner en wat kleine onderdelen

-
Freddier, net wat opgezocht op internet maar heel veel zeggen inderdaad dat het zo hoort te klinken. Maar er zijn ook verschillende mensen die het wel vervangen hebben en waardoor de auto ook rustiger liep.
Meningen verschillen een beetje dus
Ik laat het wel vervangen, want ik heb het voorheen nooit gehad. Vreemd dus dat het zo opeens is gekomen.
Meningen verschillen een beetje dus

-
Idd lekker door batsen met je autoFreddier schreef:Kettingspanner v die nokkenassen...nog nooit v gehoord...

-
Wat is nu slim om te doen:
1. Eerst de beurt laten doen + olie vervangen & daarna de spanner laten maken.
2. Eerst de spanner laten maken en daarna de beurt + olie vervangen
Welke optie is beter?
Welke optie is beter?
- HC1973
- Type auto: Golf VI GTI
Optie 3: Gewoon goed voor je auto zorgen en tijdelijk de fiets pakken. Je gaat toch niet voor een euro of 150 bezuinigen op essentieel onderhoud van je auto?V_UnitedGrey schreef:Wat is nu slim om te doen:
Welke optie is beter?
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI

Hiervoor:
- gerben302JD
Die moet je ook niet bij carclean halen, dat zijn droogdoekenV_UnitedGrey schreef:
aangezien mijn vriendin en ik 1 deze weken gaan samenwonen en daar ook genoeg kosten aan zitteneven wat handdoeken halen.. 120 euro

Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
-
@HC1973
Ik ging dit dan ook z.sm. achter elkaar aan doen natuurlijk.. de ene dag de beurt, dan de volgende dag laten repareren.
Ik ging dit dan ook z.sm. achter elkaar aan doen natuurlijk.. de ene dag de beurt, dan de volgende dag laten repareren.
-
hahah ik vond het al raaar dat ik met 1 veeg droog was! Je hoort mij niet klagengerben302JD schreef:Die moet je ook niet bij carclean halen, dat zijn droogdoekenV_UnitedGrey schreef:
aangezien mijn vriendin en ik 1 deze weken gaan samenwonen en daar ook genoeg kosten aan zitteneven wat handdoeken halen.. 120 euro

- HC1973
GelukkigV_UnitedGrey schreef:@HC1973

Nu:

Hiervoor:

Hiervoor:
Ik zou optie 4 nemen:
4) eerst kettingspanner dan beurt en dan pas samenwonen..........
(vooral het laatste nog een keer goed over nadenken)
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Ook ik had last van ditzelfde geluid in mijn V met axx blok.
Alles onder garantie bij VW laten vervangen. Nu is het weg. Hoewel je de injectoren nog hoort tikken en dus stationair nog steeds als een diesel klinkt.
Vervangen zijn dus ketting, kettingspanner, nokkenasversteller, behuizing en klein materiaal.
Alles onder garantie bij VW laten vervangen. Nu is het weg. Hoewel je de injectoren nog hoort tikken en dus stationair nog steeds als een diesel klinkt.
Vervangen zijn dus ketting, kettingspanner, nokkenasversteller, behuizing en klein materiaal.
-
Eerst reparen dan pas olie vervangen.filter met de reparatie kan er beetje vuil komen, als dan al je olie heb vervangen is beetje zonde van je nieuwe olie.
-
Luca schreef:Ik zou optie 4 nemen:

zal helaas wel moeten, kleine is onderweg!
-
klinkt logisch haha. Ga ik dat doenSchippersss schreef:Eerst reparen dan pas olie vervangen.filter met de reparatie kan er beetje vuil komen, als dan al je olie heb vervangen is beetje zonde van je nieuwe olie.