Golf mk2 gti 8v tellerunit
- J3R-ST3R
- Type auto: Golf Mk2 GTI Edition
Golf mk2 gti 8v tellerunit
Hallo allen,
Ik heb een golf mk2 gti 8v en heb een vraag:
Op mijn teller unit staan in het midden allemaal icoontjes om mijn display van mijn boordcomputer zoals olie temp etc etc
Als ik hier nou een teller in doe zonder die icoontjes maar wel met zo een display werkt dit dan ook gewoon? Dus kan ik dan gewoon switchen tussen mijn gegevens?
Laat t mij aub weten
Gr. Jerry
Op mijn teller unit staan in het midden allemaal icoontjes om mijn display van mijn boordcomputer zoals olie temp etc etc
Als ik hier nou een teller in doe zonder die icoontjes maar wel met zo een display werkt dit dan ook gewoon? Dus kan ik dan gewoon switchen tussen mijn gegevens?
Laat t mij aub weten
Gr. Jerry
Veni, vidi, vici
“Ik kwam, ik zag, ik overwon”
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
“Ik kwam, ik dronk, ik gaf over”
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
Re: Golf mk2 gti 8v tellerunit
Welke tellerunit?J3R-ST3R schreef:Hallo allen,
Laat t mij aub weten
Gr. Jerry
MKII:

En deze was ook nog leverbaar destijds:

Gr. Wehoo.

- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
nee je moet de zelfde tellerbak hebben zonder die icoontjes heb je waarscheinlijk alleen een klok functie erin .. en dan werkt je mfa niet meer ..J3R-ST3R schreef:Hallo allen,
Laat t mij aub weten
Gr. Jerry
Als je nog zon klok moet hebben zoals bij wehoo zijn post bovenaan is afgebeeld mag je er van mij wel een kopen heb er nog 2 of 3 hier liggen van mijn golf 2 16v .. ook eentje voor onderdelen eventueel .
Let ook op bij de km teller staat in de midden onder het kmh een getal . zorg ervoor dat dit getal van je nieuwe tellerbak het zelfde is ander geeft hij de snelheid niet juist aan .
- J3R-ST3R
Het is deze:

maar dan met 1 stekker. Dus km/h tot 220.
en die 16V gaan tot 260 dus ik denk dat dan mijn km/h niet meer kloppen.
Gr Jerry

maar dan met 1 stekker. Dus km/h tot 220.
en die 16V gaan tot 260 dus ik denk dat dan mijn km/h niet meer kloppen.
Gr Jerry
Veni, vidi, vici
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
- J3R-ST3R
of is het makkelijk om alleen je toerenteller en je mfa display te vervangen van een donorteller? of zit je dan met weerstandjes enzo?
ik ben namelijk heel slecht met klein priegel werk
Gr Jerry
ik ben namelijk heel slecht met klein priegel werk

Gr Jerry
Veni, vidi, vici
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
- Chris5gti
als je die met een stekker hebt zal een van een 16v zowiezo niet passen .. ook de teller enz niet . Ik zou dan gewoon eens de autodemontage bedrijven afbellen en navragen waar ze eentje op vooraad hebben . De kilometerstand aanpassen naar je eigen auto zijn stand is ook niet zo moeilijk maar dat is natuurlijk wel wat priegel werk maar als je je een half uurtje ervoor vrij maakt is het makkelijk te doen . Weet je wel zeker dat je tellerbak kapot is ? de toerenteller gaat bijv niet vaak kapot . Controleer anders eens de stekker aan de achterkant en de vacuumslang wat op je tellerbak zit . en de sensor wat het signaal geeft voor de functies die er bij jou niet werken .J3R-ST3R schreef:of is het makkelijk om alleen je toerenteller en je mfa display te vervangen van een donorteller? of zit je dan met weerstandjes enzo?
ik ben namelijk heel slecht met klein priegel werk![]()
Gr Jerry
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Let ook even op of je een nieuw of oud type tellerbak hebt. Je hebt ze met 1 en met 2 stekkers.... Das redelijk essentieel want 2 stekkers is voor oude type draadboom...
Golf MK1 GTI
- J3R-ST3R
Zoals ik hieboven al zei 1 stekker

Veni, vidi, vici
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
- J3R-ST3R
@wehoo dat is zeker een lijpe teller!
@chris5gti hij geeft geen 1 functie aan als ik op mijn hendeltje druk dan gebeurt r ook niks. Er staat ook niks leesbaars op het display, lijkt wel een tekst van de film Predator allemaal streepjes hier en daar.
Dus ik ga denk ik gewoon even een teller ergens vandaan halen en dan idd even de km stand terug zetten. Hoe doe ik dat?
En ik had ook deze teller even losgehaald om te kijken hoeveel stekkers deze had, maar hoe haal je je km kabel los? Want dat zit nogal strak (ik bedoel dus dat je je teller niet ver naar buiten kan trekken om erachter te kijken)
Thnx alvast voor al jullie hulp
Gr. Jerry
@chris5gti hij geeft geen 1 functie aan als ik op mijn hendeltje druk dan gebeurt r ook niks. Er staat ook niks leesbaars op het display, lijkt wel een tekst van de film Predator allemaal streepjes hier en daar.
Dus ik ga denk ik gewoon even een teller ergens vandaan halen en dan idd even de km stand terug zetten. Hoe doe ik dat?
En ik had ook deze teller even losgehaald om te kijken hoeveel stekkers deze had, maar hoe haal je je km kabel los? Want dat zit nogal strak (ik bedoel dus dat je je teller niet ver naar buiten kan trekken om erachter te kijken)
Thnx alvast voor al jullie hulp
Gr. Jerry
Veni, vidi, vici
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
of in mijn geval
Veni, bibi, vomui
- Chris5gti
of je mfa is kapot of er zit een verkeerde teler in en je auto had deze functie niet origineel . (bij 16v altijd origineel bij 8v weet ik niet zeker)
Een teller is zoals ik al zei wel uit te halen bij een demontage bedrijf of ebay/marktplaats.
De kilometerstand terug zetten kan ik je geen detaileerde uitleg meer over geven is al te lang geleden dat ik dat bij me auto heb gedaan . (uiteraard km stand zo gezet als de oude klok in de auto had ) Maar ik meen me te herinneren dat je ongeveer zo moet werken :
-achterkant zitten schroefjes of moertjes rondom die je los moet maken om hem open te krijgen .
-voorzichtig de kabels (platte buigbare strippen) los halen en niet knikken .
- als je hem open hebt wijst het zich eigenlijk vanzelf er zit op de achterkant van de kmteller het mechanisme wat mechanisch is , de bovenste teller wat je dus wil aanpassen heeft aan de zijkant een tandwiel zitten wat je los kunt maken . Er zit zeg maar een soort schuifje aan , zoals op je dynamo zit waar je hem mee spant alleen kleiner
beetje rare verglijking maargoed . Je kunt daar dus die schroef los maken en het tandwiel met die schuif van het mechanisme af schuiven . Hierdoor is de teller niet meer blokeerd en kun je draaien wat je maar wil . Als je vervolgens de goede km stand hebt kun je het in omgedraaide volgorde weer vast zetten en ben je klaar.
Je hoeft zelfs het foutgegeugen niet uit te lezen
De km teller kabel zit als ik het goed kan herrinneren met 2 weerhaken vast als je de kabel gewoon horizontaal op en neer wipt en tegenlijk trekt springt hij van zelf eruit .
Een teller is zoals ik al zei wel uit te halen bij een demontage bedrijf of ebay/marktplaats.
De kilometerstand terug zetten kan ik je geen detaileerde uitleg meer over geven is al te lang geleden dat ik dat bij me auto heb gedaan . (uiteraard km stand zo gezet als de oude klok in de auto had ) Maar ik meen me te herinneren dat je ongeveer zo moet werken :
-achterkant zitten schroefjes of moertjes rondom die je los moet maken om hem open te krijgen .
-voorzichtig de kabels (platte buigbare strippen) los halen en niet knikken .
- als je hem open hebt wijst het zich eigenlijk vanzelf er zit op de achterkant van de kmteller het mechanisme wat mechanisch is , de bovenste teller wat je dus wil aanpassen heeft aan de zijkant een tandwiel zitten wat je los kunt maken . Er zit zeg maar een soort schuifje aan , zoals op je dynamo zit waar je hem mee spant alleen kleiner

Je hoeft zelfs het foutgegeugen niet uit te lezen

De km teller kabel zit als ik het goed kan herrinneren met 2 weerhaken vast als je de kabel gewoon horizontaal op en neer wipt en tegenlijk trekt springt hij van zelf eruit .
- Chris5gti
als het je echt niet lukt kan ik als ik tijd heb wel een van mij uitelkaar halen en fotos maken . Maar kan je niet beloven het binnen een paar dagen te doen ..