edition 30/35/r20 stage 3 xt motorsport

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

edition 30/35/r20 stage 3 xt motorsport

Bericht door Mackdennis »

geeft stage 3 een merkbaar verschil tegenover stage 2?
en waarom bied jd deze (tussen) stage niet aan op hun site
en als je al stage 2 bent en je haalt dus een twintake en een hpfp upgrade
moet ie dan opnieuw gechipt worden/aangepast.

http://www.xtmotorsport.com/product.det ... ceID=63201
KlouxOne

Re: edition 30/35/r20 stage 3 xt motorsport

Bericht door KlouxOne »

Mackdennis schreef:geeft stage 3 een merkbaar verschil tegenover stage 2?
en waarom bied jd deze (tussen) stage niet aan op hun site
en als je al stage 2 bent en je haalt dus een twintake en een hpfp upgrade
moet ie dan opnieuw gechipt worden/aangepast.

http://www.xtmotorsport.com/product.det ... ceID=63201
lijkt me niet zo heel erg boeiend hoor. de waardes van een stage 3 worden met een stage 2 ook al gehaald. Had het er van de week met mark/martijn van JD over. de auto doet boven in de toeren net wat meer omdat hij meer brandstof kan inspuiten.

Je software moet zeker worden aangepast. Dit omdat de auto meer brandstof in moet spuiten. voor de twintake maak het niet veel uit.
Mackdennis

ik weet dat deze waardes inderdaad met stage 2 ook gehaald worden
maar daar geven ze 330pk op waar ze vaak dik overheen gaan.

vandaar ook mijn nieuwsgierigheid of je dan niet met stage 3 dik over die 355pk heen zal gaan?
wel een nadeel dat de chip dan herschreven moet worden.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

wat is dik? zal misschien 20 pk schelen. tuurlijk is het 20 pk. maar het koppel zal er niet hoger van worden. Ik denk eerlijk dat het niet echt intressant is voor de prijs die je er voor neer legt.

bovendien ligt het er ook wel aan wat voor auto je hebt. een r20 of ed35 doet gemiddeld zon 10pk tot 15 pk meer dan een ed30.

maar goed dat is ieder voor zich. Ik heb er ook aan gedacht om de brandstof pomp nog te doen. deze gaan helaas vaak stuk. persoonlijk vind de winst te klein tussen een stage II en een III van XT ik denk dat JD het daarom ook niet aanbied.
Mackdennis

ed 35 en r20 meer pk? zijn precies de zelfde motor blokken.
het enigste wat ik me kan bedenken is dat de vuil afzetting op het inlaat traject en dus ook de inlaatkleppen minder is bij een 35 en r20 omdat ze simpelweg nog nieuwer zijn..
waarom zou volgens jou dan anders het verschil in zitten?

xt is gewoon extreem duur vind IK
die( stage 3 ) hpfp kan een heel eind goedkoper dan bij hun
alleen een forge twintake is lastig een stuk goedkoper te krijgen.

ik dacht altijd als je de hpfp aanpakt dat de vermogen vooral in het midden gebied beter/hoger werdt, op andere forums raden ze vanaf stage 2 toch echt aan om.de hpfp te upgraden.

of je daar dan je software voor moet aanpassen weet ik niet.
denk niet dat het moet
maar dat je er mischien wel iets meer rendement eruit kan halen als je dat wel doet.
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Die set is via JD ook wel te krijgen hoor, maar staat niet op de site. Mede omdat die HD pompen slecht leverbaar zijn, zit er nu al weer dik 2 maanden op te wachten...

De HD pomp die XT nu heeft is wel erg betrouwbaar tot nu toe, veel beter dan welke set van KMD / Autotech etc.

Wat Macdennis al zegt, de ED35 en R20 zijn nog heel jong, geen vervuiling, dus zodoende doen ze een stuk meer, een stage 1 opmaat op een R20 geeft vaak al 325-330pk. Dat red je met een ED30 met een ton op de klok echt niet meer zonder E85 etc.

We zijn overigens wel bezig met een upgradesetje naar 380-400pk, zonder de dure TD05 ombouw, maar met een FIN-turbo K04 hybrid. Binnenkort komt deze set op een S3 die nu een stage 2 ombouw heeft.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Mackdennis

heb toch een hpfp gevonden die volgens mij nog beter is kwa prijs kwaliteit
het is zoiezo een kompleet nieuwe en dan geupgrade pomp.

http://hpfpupgrade.com/

en wat ik links en rechts gelezen heb zijn die gene met zo'n pomp meer dan tevreden
maar inderdaad moeilijk leverbaar!

http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... -New/page2
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

@Mackdennis :

er schijnt wel e.e.a. te verschillen tussen de ED30 en ED35/R20.
Bijv. andere nokkenassen,andere cilinderkop,andere zuigers en drijfstangen.

De vervuiling in de inlaat zal ook zeker verschil maken.

Grtn yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Twintake is heus wel voordeliger te krijgen hoor....Volgens mij had EJ5gti heb voor minder.....

Mijn persoonlijke ervaring is wel dat ik voor die laatste extra pk's NOOOOOOOIT meer een hpfp zou willen komen. Het verschil is voornamelijk leuk voor in de kroeg. Maar die mensen in de kroeg die komen echt niet met een zak met muntjes als je pomp faalt en je een nieuwe motor kan bouwen!

Ik persoonlijk zou gaan voor inlaat/ uitlaat en software OF echt maximaal maximaal gaan maar niet de laatste pks uit een k04 persen.... Daar ben ik wel van genezen....
Golf MK1 GTI
Mackdennis

yal schreef:@Mackdennis :

er schijnt wel e.e.a. te verschillen tussen de ED30 en ED35/R20.
Bijv. andere nokkenassen,andere cilinderkop,andere zuigers en drijfstangen.

De vervuiling in de inlaat zal ook zeker verschil maken.

Grtn yal
ik weet niet waar je die info vandaan heb maar de leon cupra de audi s3 de gti 30/35edition en de golf R20 zijn in al die grote lijnen precies de zelfde motor zeker in de onderdelen die jij nu opnoemt.
Mackdennis

Spuugemmer schreef:Twintake is heus wel voordeliger te krijgen hoor....Volgens mij had EJ5gti heb voor minder.....

Mijn persoonlijke ervaring is wel dat ik voor die laatste extra pk's NOOOOOOOIT meer een hpfp zou willen komen. Het verschil is voornamelijk leuk voor in de kroeg. Maar die mensen in de kroeg die komen echt niet met een zak met muntjes als je pomp faalt en je een nieuwe motor kan bouwen!

Ik persoonlijk zou gaan voor inlaat/ uitlaat en software OF echt maximaal maximaal gaan maar niet de laatste pks uit een k04 persen.... Daar ben ik wel van genezen....
Dus jou inziens doet een hpfp weinig extra op een ko4
dat is alleen leuk als je een grotere turbo koopt?
ik had gelezen/begrepen dat de upgrade van deze pomp vooral voor onder en midden toerental was dat je daar de winst kan pakken.

tja om inderdaad op me max van me motorblok te gaan tunnen lijkt me inderdaad niet echt verstandig.
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Spuugemmer schreef: Ik persoonlijk zou gaan voor inlaat/ uitlaat en software OF echt maximaal maximaal gaan maar niet de laatste pks uit een k04 persen.... Daar ben ik wel van genezen....
Wel een dag en nacht verschil in mening een half jaar geleden, je zou eens moeten overwegen de politiek in te gaan chris ;)
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Spuugemmer

Het is niet zo zeer een verschil van dag en nacht maar meer dat je er een hoop ellende ervan kan krijgen maar het kan ook prima goed gaan.
Maar goed ja iedereen moet zon pomp nemen en ze gaan nooit stuk en als ze wel stuk gaan is er niets aan de hand dan heb je vast geen gevolg schade.

Maar even serieus ja een pomp heeft een goed resultaat maar het risico als die stuk gaat dat er veel gevolgschade kan zijn is ook aanwezig.
Golf MK1 GTI
Mackdennis

uiteraard mocht die pomp het begeven kan je flink schade hebben.
en het zal ook een stuk eerder gebeuren met een geupgrade pomp dan met een standaard.
echter als je zo oordeelt kan je beter helemaal niks tunen.
alles slijt eerder en kan eerder stuk en hoe meer pk's je wil hoe hoger het risico dat er iets fataals kapot gaat.

kwa geld tja komplete turbo upgrade ben je alleen voor de turbo.en spruitstuk al richting de 2000e
en dan mag je alsnog je brandstof toevoer upgrade.

maar nogmaals op buitelandse forums zie je ze vaak de hpfp upgrade doen.
en bij ons lees je het zelde.

nog zo iegs wat ik hier nergens tegen kom rail valves

VW Performance Rail ValveCurrent OEM rail valves crack at 116 bar and 125 bar, ours cracks at 135 bar.Why do you need a Performance Rail Valve?The OEM rail valve cracks and leaks fuel if you are running more fuel pressure than that of the OEM unit.This leaking fuel pressure is heated fuel, heated fuel is never good or used for performance applications.Running over the OEM crack pressure will cause inconsistencies with your tune, the constant opening and closing of the OEM rail valve will cause fuel pressure “flutter”.Better atomization, the fuel getting injected into your car is cooler with better atomization than that of the stock valve.Last… it’s a must to have the proper parts to support the proper fueling for your application.  Don’t run a tune with a commanded fuel pressure of 130 bar, with a crack pressure below that!The HPFP UPGRADE PRV was designed for performance applications; it is made by the same manufacture as the OEM valve just designed to reach the target pressures listed without leaking like the OEM unit.We can custom build any PRV to meet your pressure requirements (see drop down).  Current offerings are 135 bar (recommended for S1 tunes), 145 bar (recommended for S2 and + tunes)  and 155 bar (recommended for custom tunes and big turbos running S3 tunes).  We have found that 145 bar is the ideal selection if you are running any upgraded tune or big turbo kit.  The 145 bar PRV will compliment any tune that has a requested 125 to 135 bar.  If you want to push your big turbo, the 155 bar PRV will add up to 100 HP of additional fueling you must have the ability to adjust your commanded fuel pressure to 149 bar.All PRV’s come with a 5 year warranty and meet or exceed that of the OEM design.
Spuugemmer

De valves gebeuren hier (wel zelden) alleen daar hoor je idd niemand over..... :D

Ik gaan nog een poging doen om mijn punt duidelijk te maken want volgens mij begrijpt iedereen me verkeerd......

Als je 340 pk kan halen zonder pomp en bijvoorbeeld 360 pk met pomp dan zou ik het persoonlijk niet doen door de ervaring die ik heb gehad met meerdere pompen. Dat is het mij niet waard. Aangezien ik de keuze heb gemaakt voor maximaal vermogen is zo'n pomp essentieel. Dus ja dan moet je en dan is het ook niet erg. mede door het geen ik heb meegemaakt de afgelopen zeg anderhalf jaar zou ik persoonlijk nooit meer zo ver gaan met een auto waar ik dagelijks in moet rijden. Het is mijn daily en niet het spele ding voor erbij. De combinatie veel aanpassen en 30k per jaar is gewoon niet de beste die er is en misschien is het wel de pech magneet die ik ergens in mijn jeugd heb ingeslikt maar ik persoonlijk pas ervoor. Het kan prima zo zijn dat andere totaal geen problemen hebben. Maar daarom vind ik persoonlijk dat ik nog wel mag zeggen dat ik het niet meer zou doen! En ja dan kan het prima kloppen dat ik een half jaar geleden nog zei ja tuurlijk pomp moet je zeker doen maximaal vermogen knallen met die kist. Maar onder de streep gaat het erop dat je met je auto van A naar B kan. Dat is de basisfunctie van dat ding. Ik heb nu weer een kop op de werkbank liggen waar de helft van de kleppen niet meer fatsoenlijk afsluiten. Los ik wel weer op en die pomp komt er dan gewoon weer terug op. Maar heb wel zoiets van damn gewoon een keer een jaartje rijden zonder zorgen zou wel heel prettig zijn.
Golf MK1 GTI
BASK04

Bericht door BASK04 »

Inlaat grondig cleanen, en de kleppen,
A is t nodig bij 63000
B ook bij alleen zeer stevig rijden
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”