RNS 510 VERSIE D DOWNGRADE NAAR B IVM GOLF 5 GTI 2006
RNS 510 VERSIE D DOWNGRADE NAAR B IVM GOLF 5 GTI 2006
Hallo,
Ik heb net een RNS 510 versie D in mijn golf 5 gti geplaatst alles werkt prima aleen ben bang dat mijn accu in een van deze dagen leeg is dus moet ik hem downgrade naar versie B maar waar kan ik die download vinden?
mvg Enzo
Ik heb net een RNS 510 versie D in mijn golf 5 gti geplaatst alles werkt prima aleen ben bang dat mijn accu in een van deze dagen leeg is dus moet ik hem downgrade naar versie B maar waar kan ik die download vinden?
mvg Enzo
Re: RNS 510 VERSIE D DOWNGRADE NAAR B IVM GOLF 5 GTI 2006
Je gaat dus terug in firmware? Laatste officiële voor de B versie is sw1300. Maar of dat de oplossing is? Je RNS510 D heeft tenslotte ook andere hardware. Het is zinvoller om je gateway te vervangen.enzooitje schreef:Hallo,
mvg Enzo
Gr. Wehoo.

zou ook kunnen wat kost dat grapje ongeveer? en welke zou ik dan moeten hebben zal zo foto posten kun je zien welke versie enz.. erop staat en of ik degelijk iets moet veranderen
in iedergeval staat er bovenop HW: H50 SW: 2840 is dat duidelijk een D versie of toch C? want dit nummer staat ervoor met een C op het eind.. 1T0 035 680 C
en daar rechts onder staat Radio navigation B 21-01-2011
maar toch zit er een groen stickertje op met D rara.. wat het is het nou
in iedergeval staat er bovenop HW: H50 SW: 2840 is dat duidelijk een D versie of toch C? want dit nummer staat ervoor met een C op het eind.. 1T0 035 680 C
en daar rechts onder staat Radio navigation B 21-01-2011

Lijkt erop dat het een C is. Downgraden zou ik niet doen! eerder upgraden
een gateway vervangen kost als je een beetje handig bent en de spullen er voor hebt rond de 50 euro je moet een gateway hebben die nieuwe is dan het nummer K dus bijvoorbeeld een L dit staat op de gateway zelf. Ik zou overigens zelf eerst even afwachten of je geen lege accu hebt. is anders ook zo zonde

Ok dankje rij vandaag al heel de dag rond zonder problemen met mijn accu dus kijk het morgen nog een dagje aan.. 

1T0 035 680 C dit betekent (als de stickers allemaal goed zijn?) een C-apparaat. Deze werden officieel met de volgende SW geleverd: FW 272X KW22/10 (tot kalenderweek 22 in 2010) en FW 284X KW22/10 (vanaf kalenderweek 22 in 2010). SW2840 is dus passend.enzooitje schreef:zou ook kunnen wat kost dat grapje ongeveer? en welke zou ik dan moeten hebben zal zo foto posten kun je zien welke versie enz.. erop staat en of ik degelijk iets moet veranderen
en daar rechts onder staat Radio navigation B 21-01-2011maar toch zit er een groen stickertje op met D rara.. wat het is het nou
1T0 035 680 (zonder andere aanduiding betekent: origineel geleverd met een voertuig, af fabriek).

Gr. Wehoo.

Ok beter dat het een c versie is dan doe ik er verder niks aan want hij werkt prima zo. Aleen toen ik hem gister had aangesloten zag ik bij het opstarten het vw logo maar nu is dat niet meer als ik instap zie ik de tijd aleen..? Maar verder is alles perfect. Alvast bedankt voor de reacties!
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Dan krijg je waarschijnlijk te maken met het power drain probleem.
Normaal gesproken moet de rns na een bepaalde tijd helemaal uit gaan. Zeker na een nachtje!
Als hij dan opstart zonder het vw opstartscherm wil dat zeggen dat hij in standby blijft staan, waarin hij dus stroom blijft gebruiken.
Afhankelijk van de sterkte van je accu en de regelmaat dat je de auto gebruikt (accu oplaad) zal hij dus vroeg of laat leeg staan!
Normaal gesproken moet de rns na een bepaalde tijd helemaal uit gaan. Zeker na een nachtje!
Als hij dan opstart zonder het vw opstartscherm wil dat zeggen dat hij in standby blijft staan, waarin hij dus stroom blijft gebruiken.
Afhankelijk van de sterkte van je accu en de regelmaat dat je de auto gebruikt (accu oplaad) zal hij dus vroeg of laat leeg staan!
Ok dus er moet toch duidelijk een andere gateway in.. En is het probleem met het opstarten van het scherm dan ook verholpen zodat ik het vw logo zie?
Hoe zou het moeten werken, is hier ook soms anders:enzooitje schreef:Ok dus er moet toch duidelijk een andere gateway in.. En is het probleem met het opstarten van het scherm dan ook verholpen zodat ik het vw logo zie?
Als je de auto ontgrendelt en de deur opent, gaat de RNS510 al opstarten. Dit gebeurt op de achtergrond. Hij gaat in standby. Je ziet er niets van. Neem je even de tijd met starten (contact zetten), dan zal de RNS510 snel opstarten. Hij komt namelijk uit de standby. Druk je dan op de MAP toets zie je meteen de kaart. Dat is een teken dat hij uit de standby komt.
Neem je niet de tijd: je ontgrendelt de auto, stapt in en start meteen, meteen op contact, (langer dan 20 minuten geleden, dat je hem gestart hebt), komt de RNS510 uit zijn "uit-stand". Hij moet dan helemaal opstarten. Je ziet dan het opstartscherm, VW logo (dit is trouwens te veranderen met software) en als je dan op MAP drukt krijg je een melding op het scherm dat het systeem wordt opgestart. Radio of media hoor je meteen. Heb je er een video dvd in, gaat ie ook meteen daarheen. Het opstarten heeft m.n. betrekking op het navigatiegedeelte.
Zet je hem van het contact af, sleutel laten zitten, blijft je RNS510 gewoon aan, maar gaat hij na 20 minuten uit. Je kunt ook de sleutel uit het contact halen en je RNS510, die dan uit is gegaan (standby), handmatig aanzetten. Hij zal dan na 20 minuten vanzelf uit moeten gaan. Als de RNS510 dit allemaal doet, is je gateway goed en communiceert de RNS510 goed met je gateway.
Powerdrain wil namelijk in deze zeggen dat je gateway de tijdsinterval van de RNS510 niet herkent en deze niet uitschakelt. Je RNS510 blijft in standby stand en trekt je accu leeg.
Gebruik je een DVD om te navigeren. Dus niet vanaf je HDD, is bovenstaand verhaal niet meer betrouwbaar, omdat dan de kaartgegevens vanaf DVD gelezen moeten worden. Dit duurt langer.
Gr. Wehoo.