Vraagjes

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
schaef
Type auto: GTI 7 Perfom

Vraagjes

Bericht door schaef »

Ik heb 3 vragen:
1ste mijn verlichting van de RNS 300 werkt niet sinds vanavond, heb ik iets verkeerd ingedrukt. Als ik de auto start gaan wel even de rode knoppen branden maar die gaan weer uit.
2de mijn dimmer voor de dashboard verlichting werkt ook niet komt dit vaker voor?
3de toen ik ging kijken of er misschien een stekker los zat bij de de dimmer heb ik het bakje eruit gehaald en zag ik een losse draad liggen, kan dat ergens van zijn wat met de auto te maken heeft, deze draad loopt naar links richting A stijl
Gr
Menno
wehoo

Re: Vraagjes

Bericht door wehoo »

schaef schreef:Ik heb 3 vragen:
1ste mijn verlichting van de RNS 300 werkt niet sinds vanavond, heb ik iets verkeerd ingedrukt. Als ik de auto start gaan wel even de rode knoppen branden maar die gaan weer uit.
2de mijn dimmer voor de dashboard verlichting werkt ook niet komt dit vaker voor?
3de toen ik ging kijken of er misschien een stekker los zat bij de de dimmer heb ik het bakje eruit gehaald en zag ik een losse draad liggen, kan dat ergens van zijn wat met de auto te maken heeft, deze draad loopt naar links richting A stijl
Ik weet het niet zeker, maar het kan zijn dat de verlichting van de RNS300 afhankelijk is van je instrumentenverlichting.
Het verhaal van de dimmer is niet normaal, heb het nog nergens gelezen. Een draadje los ervan, kan eventueel de oorzaak zijn.
Ik kwam wel (maar dat terzijde) het volgende tegen: Het MFA display varieert in sterkte, afhankelijk van het omgevingslicht. Dit dimt vanzelf. Er is een sensor voor. Dit staat los van de rest van de instrumentenverlichting.

Voorbeeld bij een Golf Plus (zie het verschil):

Afbeelding

Afbeelding

In Elsa:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
schaef

Bericht door schaef »

Dank je wel, ik heb nog garantie een heel jaar ( das welt auto ) dus ik moet maar even een dealer in de buurt opzoeken.
Maar ik wil graag van te voren zelf het een en ander weten zodat ze me niks meer wijs kunnen maken.

Maar bedankt Wehoo voor je uitleg.
Gr
Menno
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Bericht door theo »

Heb ik ook gehad; dimmer was kapot (na 10.000 km binnen een jaar).
Als je op het wieltje drukt, zie je de verlichting waarschijnlijk flikkeren.
schaef

Bericht door schaef »

Dank je Theo, ging bij jou ook de radio/navi verlichting uit?

Vandaag even het draadje wat los hing verder gevolgd en hij gaat mijn A stijl in, ik denk zelf dat het een draadje van een oude carkit is.
Gr
Menno
theo
Global Moderator
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15

Bericht door theo »

Alle verlichting die via de dimmer liep begon raar te doen. Van de RNS (510) weet ik eerlijk gezegd niet meer. Het is mij iig niet opgevallen want dat ding straalt zoveel licht uit.
schaef

Bericht door schaef »

Net van mijn maatje gehoord die mijn auto mee had naar zijn werk ( de Audi/VW dealer ) dat de auto weer in orde is, schakelaar is vervangen en ze hebben in Vagcom (denk ik) het MFA scherm op 0 gezet en zo kan de navi niet meer kijken naar de taal instelling. en zo moet hij dan op Nederlands blijven staan.
Gr
Menno
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”