De auto staat op de lambda sonde armer, dát is wat de ecu meet (en waar je storing vandaan komt). Hierdoor gaat hij meer inspuiten/verrijken en is hij onzuiniger (omdat E85 schaler is). Je foutmelding zou dus moeten zijn: system too lean at idle).
Als je op 100% bio zal gaan rijden, moet je 30% meer inspuiten om dezelfde energie uit je mengsel te halen als gewone brandstof.
Het is voordeliger omdat het beter voor het milieu is.. niet omdat je er meer van zal gebruiken.
bio ethanol
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: bio ethanol
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
- Type auto: 2007 MK5 GTI
- Locatie: omg.Utrecht
Re: bio ethanol
nou snap ik hem,bedankt zo leer ik nog eens wat.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten